O conferinţă de presă on-line care nu m-a convins deloc

La Webcast.UPC.ro mai puteţi încă privi, la ora la care postez, ultima parte a conferinţei de presă UPC ocazionate de trecerea la servicii broadband de 1 Mb/s. Cea de-a doua conferinţă de presă on-line din România (la prima, a ARBO, nu am participat) nu m-a încântat deloc, deşi e un posibil bun început pentru comunicarea între ziarişti şi PR.

UPDATE: Ionuţ Oprea a cules nişte ştiri din conferinţă. Citiţi, tot la el, despre conferinţa on-line a ARBO.

Conferinţa a început cu un expozeu de vreo 10 minute. Un cadru nu foarte estetic (de altfel, fereastra din html nu corespundea cu cadrul de Media Player), în care Raluca Milin, Director de Marketing si Vanzari, si Lucian Lupascu, Manager de Internet au dat diferite detalii cu privire la noua ofertă a UPC, în esenţă, broadband de 1 Mb/s. Au urmat întrebările, unele atribuite (“The Economist”, “Adevărul”), altele nu. Întrebările se puneau într-un form şi apoi erau afişate pe ecran. Ce-a fost bine:

– a funcţionat, chiar dacă cu mici freeze-uri. Sunetul, cel puţin, a fost continuu de pe o conexiune Zapp.
– UPC a avut un public de 80-100 de oameni, mă îndoiesc că ziarişti cu toţii, deci a ajuns direct la target prin intermediul acestora.
– desigur, transmisia on-line e un publicity stunt, care, poate, s-a propagat indiferent de conţinutul ei şi, poate, dă UPC o imagine de companie hi tech.

Ce-a fost rău:
– întrebările nu au fost redate complet şi nu li s-a răspuns. Întrebarea mea era: “De unde vine diferenţa dintre traficul anunţat de provider şi cel real şi care este aceasta în cazul UPC?” Pe ecran s-a afişat doar prima parte (“De unde vine…?”), iar răspunsul a fost ca şi când n-ar fi fost, în linia “Ne dorim ca serviciile să fie cele anunţate.”
– delay-ul dintre întrebare şi răspuns a fost destul de mare, în cazul meu, de vreo 12-13 minute.
– am simţit lipsa unui scratchpad undeva în fereastra de browser – cred că se putea face. În plus, chiar UPC putea da mici fraze rezumative în timpul conferinţei, cam cum se face la talk-show-uri şi breaking news pe “burtiere”.
– cadrul în care Lucian şi Raluca vorbeau putea fi cât de cât pus la punct. S-a folosit ce se găsea în firmă, un fundal ciudat cu UPC, nu cred că a existat un director de imagine. Un mixer şi două-trei camere în loc de una erau posibile şi bine venite. Altfel spus, transmisiunea putea fi la fel de bine audio, fiindcă în cadru nu se întâmpla nimic.

În concluzie: din punctul meu de vedere, ca modalitate de informare propriu-zisă, cele 20 de minute petrecute la Webcast.UPC.ro au fost pierdere de timp, fiindcă am aflat lucruri gen faptul că situaţiile în care instalarea Internetului se petrece în două săptămâni sunt “izolate” (există cifre despre asta la UPC?). Ca ziarist care a participat la câteva sute de conferinţe de presă faţă-n faţă, m-am simţit legat de mâini şi de picioare, fiindcă între întrebare şi răspuns a trecut un timp mare, fiindcă întrebării nu i s-a răspuns propriu-zis şi fiindcă o parte din ea a fost omisă. Într-o conferinţă de presă clasică aş fi insistat asupra întrebării până când aş fi obţinut ceva mai relevant. Aici, era bizar să revin peste 12 minute, când întrebării mele i-a venit rândul, pentru ca să obţin încă un răspuns peste alte 12.

Părerea mea e că astfel de transmisii se pot transforma eventual într-un spectacol pentru public, dar constituie mai puţin un canal de informare pentru ziarişti. Dar, desigur, rămâne să vedem încotro merge viitorul. Pentru mine, a fost o experienţă interesantă fie şi pentru că, dacă voi face ceva asemănător, voi ţine cont de carenţele de la UPC.

UPDATE 2: Press release-ul UPC:
UPC oferă cea mai mare viteză de acces la internet

* Compania creşte viteza de acces la internet de până la 4 ori, fără crşterea abonamentului

Bucureşti, 26 februarie 2007 – UPC România anunţă creşterea vitezelor de acces la internet, cu până la patru ori, pentru toţi clienţii săi, abonaţi la acest serviciu. Noile viteze de acces nu implică o modificare de tarif al abonamentului lunar. În urma creşterii vitezelor, cea mai mare viteză de download pentru internet poate ajunge până la 6 Mbps.

„În acest moment, oferim cele mai mari viteze de acces la internet pe segmentul rezidenţial. Creşterea vitezelor de internet fără costuri suplimentare la abonament este doar una dintre veştile bune pe care le avem pentru clienţii noştri în acest an”, a declarat Raluca Milin, Director de Marketing şi Vânzări al UPC România.

UPC a investit în ultimul an peste 6 milioane de euro pentru modernizarea reţelelor astfel încât toţi clienţii actuali de internet şi noii clienţi să beneficieze de viteze de download mai mari de 1 megabit pe secundă.

În acest moment, clienţii de internet pot alege unul dintre cele trei pachete de internet:

Standard – 1 Mbps viteză download, la un preţ de 45 RON (viteza anterioară – 512 kbps)

Plus – 4 Mbps kbps viteză download, la un preţ de 70 RON (viteza anterioară – 1024 kbps)

Ultra – 6 Mbps kbps viteză download, la un preţ de 95 RON (viteza anterioară – 1536 kbps)

Noii clienţi care aleg serviciile de internet primesc taxa de instalare cadou, abonament gratuit în luna instalării, modem gratuit în custodie. Noile viteze de internet sunt disponibile în toate oraşele în care UPC oferă acest serviciu.

Informaţii suplimentare despre UPC

UPC România

UPC România este este una dintre cele mai mari companii de comunicaţii prin cablu din ţara noastră. Reţelele UPC România deservesc, în acest moment, peste 1.300.000 clienţi din aproximativ 200 oraşe. De când a intrat în România, în 1992, UPC a investit peste 500 milioane USD şi a devenit cel mai mare investitor american din ţară. UPC Romania este afiliată la Liberty Global, Inc.

Liberty Global

Liberty Global (NASDAQ: LBTYA, LBTYB şi LBTYK) este unul dintre liderii industriei mondiale de comunicaţii prin cablu oferind servicii video, voce şi acces la internet, pentru a conecta cei 13 milioane de clienţi la lumea informaţiei, a comunicării şi divertismentului. Compania are reţele de comunicaţii în bandă largă în 17 ţări, în principal în Europa, Japonia, Chile şi Australia. Liberty Global deţine acţiuni în companii de distribuţie de programe şi conţinut media, cum sunt Jupiter TV în Japonia şi Chellomedia în Europa.

Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm contactaţi:

Dana Dobrescu

Specialist Relaţii cu Mass Media, UPC România
dana.dobrescuATupc.ro

  1. Cristian China Birta Reply

    UPC a vrut să creeze un pseudo-eveniment şi uite că au reuşit :=
    Faptul că Iulian şi alţii vorbesc despre ce s-a întâmplat e o dovadă.
    Evident că ce informaţii au spus ei acolo se puteau obţine lejer dintr-un comunicat clasic sau de pe pagina lor.
    Nu ceea ce au spus cei de la UPC i-a interesat ci cum au spus.
    Nu i-a interesat ce o să spună ceilalţi ci doar să se spună despre iniţiativa lor.
    Adică UPC ar vrea ca titlul ştirii despre conferinţă să fie “UPC face conferinţe de presă online”. În rest, nu prea contează.
    O strategie de PR interesantă deşi absolut oribilă din punctul de vedere al unui jurnalist care chiar ar fi dorit să obţină mai multe informaţii din conferinţa respectivă.

  2. Dan Mihu Reply

    Acum o saptamina am mai particpat la un fel de conferinta de presa on-line. Era text-based, nu video, nu voce. Participau numai utilizatori inregistrati. British Airways isi anunta o noua platforma on-line de check-in si alte asemenea giumbuslucuri. De aici asocierea: “platforma on-line, conferinta on-line”. A fost scurt, la obiect. Mie, ca ziarist, mi-a scutit o gramada de timp. Drumul prin Bucuresti la ora aia mi-ar fi luat de doua ori mai mult decat conferinta in sine. Probabil ca nici nu m-as fi dus, nefiind interesat direct. 🙁
    Sincer.
    Time is money.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Dan Mihu: soluţia s-ar putea să fie text-based. Cred că mult din ce-a mers prost la UPC porneşte de la “noi scriem, voi vorbiţi”. Chiar mă gândeam, în timp ce scriam postarea de mai sus, că într-un ymterviu aş fi obţinut tot ce voiam de la interlocutor, dar asta ar putea veni şi din situaţia 1:1…

  4. quin Reply

    sunt cel putin 5 solutii pt conferinte online ca si platforma, de la sol. oferita de fedex online la cea oferita de adobe (ex macromedia breeze). Restul tine efectiv de “calitatea” si priceperea organizatorului. De ce se foloseste asa ceva, argumentele sunt efectiv foarte multe. Si nu putem spune ca nu e o solutie fiabila, atit timp, cit partea negativa tine mai mult de neputinta celor care prezinta asa ceva (si al unui jucator local). Deci “Conferinţele de presă on-line nu mă conving ” e o generalizare cam exagerata.

    Platformele respective se folosesc (in afara) ca si platforme e-learning, conferinte atit pt PR cit si pt povesti intrene (sedinte de vinzari, marketing etc). Pun la dispozitie si modalitati de sharing atit fiser cit si aplicatii in mod real, pe linga partea de video/voce.

  5. Iulian Comanescu Reply

    Eu discut mai putin platformele decat usabilitatea din punctul de vedere al ziaristului. Estetica e mai putin importanta – chiar daca UPC putea obtine ceva decent cu costuri din categoria “doua zerouri”.

  6. Edi Reply

    Prima conferinta de presa on-line a fost organizata de British Airaways, cu cateva zile inaintea ARBO. E drept ca fara imagine. Chat only….:)

  7. Ionut Oprea Reply

    Acum, ca a aparut si comunicatul, mai am o intrebare: De ce n-a participat si doamna Dana Dobrescu, Specialist Relaţii cu Mass Media, UPC România, la aceasta conferinta de presa? Nu sunt rautacios, ci doar ma roade curiozitatea.

    Eu unul m-am saturat, ca specialist in comunicare, sa fiu catalogat pe nevazute ca “persoana care trimite comunicate”, pentru ca multi colegi de industrie doar asta fac. Insa pentru a schimba imaginea asta a “piaristului” trebuie chiar sa facem si altceva decat comunicate. A, si altceva decat doar relatii cu presa…

  8. Iulian Comanescu Reply

    Ionuţ: Dana selecta întrebările. Chiar dacă n-a făcut treabă bună cu a mea (a dispărut o jumătate), cred că e o funcţie de răspundere 🙂

    Şi-apoi, o cunosc de pildă pe Andreea Năstase de la UPC – sunt convins că n-au să se oprească aici. Să fim cu ochii pe ei.

Post your thoughts