O conferință de presă on-line care nu m-a convins deloc

La Webcast.UPC.ro mai puteți încă privi, la ora la care postez, ultima parte a conferinței de presă UPC ocazionate de trecerea la servicii broadband de 1 Mb/s. Cea de-a doua conferință de presă on-line din România (la prima, a ARBO, nu am participat) nu m-a încântat deloc, deși e un posibil bun început pentru comunicarea între ziariști și PR.

UPDATE: Ionuț Oprea a cules niște știri din conferință. Citiți, tot la el, despre conferința on-line a ARBO.

Conferința a început cu un expozeu de vreo 10 minute. Un cadru nu foarte estetic (de altfel, fereastra din html nu corespundea cu cadrul de Media Player), în care Raluca Milin, Director de Marketing si Vanzari, si Lucian Lupascu, Manager de Internet au dat diferite detalii cu privire la noua ofertă a UPC, în esență, broadband de 1 Mb/s. Au urmat întrebările, unele atribuite (“The Economist”, “Adevărul”), altele nu. Întrebările se puneau într-un form și apoi erau afișate pe ecran. Ce-a fost bine:

– a funcționat, chiar dacă cu mici freeze-uri. Sunetul, cel puțin, a fost continuu de pe o conexiune Zapp.
– UPC a avut un public de 80-100 de oameni, mă îndoiesc că ziariști cu toții, deci a ajuns direct la target prin intermediul acestora.
– desigur, transmisia on-line e un publicity stunt, care, poate, s-a propagat indiferent de conținutul ei și, poate, dă UPC o imagine de companie hi tech.

Ce-a fost rău:
– întrebările nu au fost redate complet și nu li s-a răspuns. Întrebarea mea era: “De unde vine diferența dintre traficul anunțat de provider și cel real și care este aceasta în cazul UPC?” Pe ecran s-a afișat doar prima parte (“De unde vine…?”), iar răspunsul a fost ca și când n-ar fi fost, în linia “Ne dorim ca serviciile să fie cele anunțate.”
– delay-ul dintre întrebare și răspuns a fost destul de mare, în cazul meu, de vreo 12-13 minute.
– am simțit lipsa unui scratchpad undeva în fereastra de browser – cred că se putea face. În plus, chiar UPC putea da mici fraze rezumative în timpul conferinței, cam cum se face la talk-show-uri și breaking news pe “burtiere”.
– cadrul în care Lucian și Raluca vorbeau putea fi cât de cât pus la punct. S-a folosit ce se găsea în firmă, un fundal ciudat cu UPC, nu cred că a existat un director de imagine. Un mixer și două-trei camere în loc de una erau posibile și bine venite. Altfel spus, transmisiunea putea fi la fel de bine audio, fiindcă în cadru nu se întâmpla nimic.

În concluzie: din punctul meu de vedere, ca modalitate de informare propriu-zisă, cele 20 de minute petrecute la Webcast.UPC.ro au fost pierdere de timp, fiindcă am aflat lucruri gen faptul că situațiile în care instalarea Internetului se petrece în două săptămâni sunt “izolate” (există cifre despre asta la UPC?). Ca ziarist care a participat la câteva sute de conferințe de presă față-n față, m-am simțit legat de mâini și de picioare, fiindcă între întrebare și răspuns a trecut un timp mare, fiindcă întrebării nu i s-a răspuns propriu-zis și fiindcă o parte din ea a fost omisă. Într-o conferință de presă clasică aș fi insistat asupra întrebării până când aș fi obținut ceva mai relevant. Aici, era bizar să revin peste 12 minute, când întrebării mele i-a venit rândul, pentru ca să obțin încă un răspuns peste alte 12.

Părerea mea e că astfel de transmisii se pot transforma eventual într-un spectacol pentru public, dar constituie mai puțin un canal de informare pentru ziariști. Dar, desigur, rămâne să vedem încotro merge viitorul. Pentru mine, a fost o experiență interesantă fie și pentru că, dacă voi face ceva asemănător, voi ține cont de carențele de la UPC.

UPDATE 2: Press release-ul UPC:
UPC oferă cea mai mare viteză de acces la internet

* Compania crește viteza de acces la internet de până la 4 ori, fără crșterea abonamentului

București, 26 februarie 2007 – UPC România anunță creșterea vitezelor de acces la internet, cu până la patru ori, pentru toți clienții săi, abonați la acest serviciu. Noile viteze de acces nu implică o modificare de tarif al abonamentului lunar. În urma creșterii vitezelor, cea mai mare viteză de download pentru internet poate ajunge până la 6 Mbps.

„În acest moment, oferim cele mai mari viteze de acces la internet pe segmentul rezidențial. Creșterea vitezelor de internet fără costuri suplimentare la abonament este doar una dintre veștile bune pe care le avem pentru clienții noștri în acest an”, a declarat Raluca Milin, Director de Marketing și Vânzări al UPC România.

UPC a investit în ultimul an peste 6 milioane de euro pentru modernizarea rețelelor astfel încât toți clienții actuali de internet și noii clienți să beneficieze de viteze de download mai mari de 1 megabit pe secundă.

În acest moment, clienții de internet pot alege unul dintre cele trei pachete de internet:

Standard – 1 Mbps viteză download, la un preț de 45 RON (viteza anterioară – 512 kbps)

Plus – 4 Mbps kbps viteză download, la un preț de 70 RON (viteza anterioară – 1024 kbps)

Ultra – 6 Mbps kbps viteză download, la un preț de 95 RON (viteza anterioară – 1536 kbps)

Noii clienți care aleg serviciile de internet primesc taxa de instalare cadou, abonament gratuit în luna instalării, modem gratuit în custodie. Noile viteze de internet sunt disponibile în toate orașele în care UPC oferă acest serviciu.

Informații suplimentare despre UPC

UPC România

UPC România este este una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din țara noastră. Rețelele UPC România deservesc, în acest moment, peste 1.300.000 clienți din aproximativ 200 orașe. De când a intrat în România, în 1992, UPC a investit peste 500 milioane USD și a devenit cel mai mare investitor american din țară. UPC Romania este afiliată la Liberty Global, Inc.

Liberty Global

Liberty Global (NASDAQ: LBTYA, LBTYB și LBTYK) este unul dintre liderii industriei mondiale de comunicații prin cablu oferind servicii video, voce și acces la internet, pentru a conecta cei 13 milioane de clienți la lumea informației, a comunicării și divertismentului. Compania are rețele de comunicații în bandă largă în 17 țări, în principal în Europa, Japonia, Chile și Australia. Liberty Global deține acțiuni în companii de distribuție de programe și conținut media, cum sunt Jupiter TV în Japonia și Chellomedia în Europa.

Pentru informații suplimentare, vă rugăm contactați:

Dana Dobrescu

Specialist Relații cu Mass Media, UPC România
dana.dobrescuATupc.ro

10 thoughts on “O conferință de presă on-line care nu m-a convins deloc”

  1. UPC a vrut să creeze un pseudo-eveniment și uite că au reușit :=
    Faptul că Iulian și alții vorbesc despre ce s-a întâmplat e o dovadă.
    Evident că ce informații au spus ei acolo se puteau obține lejer dintr-un comunicat clasic sau de pe pagina lor.
    Nu ceea ce au spus cei de la UPC i-a interesat ci cum au spus.
    Nu i-a interesat ce o să spună ceilalți ci doar să se spună despre inițiativa lor.
    Adică UPC ar vrea ca titlul știrii despre conferință să fie “UPC face conferințe de presă online”. În rest, nu prea contează.
    O strategie de PR interesantă deși absolut oribilă din punctul de vedere al unui jurnalist care chiar ar fi dorit să obțină mai multe informații din conferința respectivă.

  2. Acum o saptamina am mai particpat la un fel de conferinta de presa on-line. Era text-based, nu video, nu voce. Participau numai utilizatori inregistrati. British Airways isi anunta o noua platforma on-line de check-in si alte asemenea giumbuslucuri. De aici asocierea: “platforma on-line, conferinta on-line”. A fost scurt, la obiect. Mie, ca ziarist, mi-a scutit o gramada de timp. Drumul prin Bucuresti la ora aia mi-ar fi luat de doua ori mai mult decat conferinta in sine. Probabil ca nici nu m-as fi dus, nefiind interesat direct. 🙁
    Sincer.
    Time is money.

  3. Dan Mihu: soluția s-ar putea să fie text-based. Cred că mult din ce-a mers prost la UPC pornește de la “noi scriem, voi vorbiți”. Chiar mă gândeam, în timp ce scriam postarea de mai sus, că într-un ymterviu aș fi obținut tot ce voiam de la interlocutor, dar asta ar putea veni și din situația 1:1…

  4. sunt cel putin 5 solutii pt conferinte online ca si platforma, de la sol. oferita de fedex online la cea oferita de adobe (ex macromedia breeze). Restul tine efectiv de “calitatea” si priceperea organizatorului. De ce se foloseste asa ceva, argumentele sunt efectiv foarte multe. Si nu putem spune ca nu e o solutie fiabila, atit timp, cit partea negativa tine mai mult de neputinta celor care prezinta asa ceva (si al unui jucator local). Deci “Conferințele de presă on-line nu mă conving ” e o generalizare cam exagerata.

    Platformele respective se folosesc (in afara) ca si platforme e-learning, conferinte atit pt PR cit si pt povesti intrene (sedinte de vinzari, marketing etc). Pun la dispozitie si modalitati de sharing atit fiser cit si aplicatii in mod real, pe linga partea de video/voce.

  5. Eu discut mai putin platformele decat usabilitatea din punctul de vedere al ziaristului. Estetica e mai putin importanta – chiar daca UPC putea obtine ceva decent cu costuri din categoria “doua zerouri”.

  6. Prima conferinta de presa on-line a fost organizata de British Airaways, cu cateva zile inaintea ARBO. E drept ca fara imagine. Chat only….:)

  7. Acum, ca a aparut si comunicatul, mai am o intrebare: De ce n-a participat si doamna Dana Dobrescu, Specialist Relații cu Mass Media, UPC România, la aceasta conferinta de presa? Nu sunt rautacios, ci doar ma roade curiozitatea.

    Eu unul m-am saturat, ca specialist in comunicare, sa fiu catalogat pe nevazute ca “persoana care trimite comunicate”, pentru ca multi colegi de industrie doar asta fac. Insa pentru a schimba imaginea asta a “piaristului” trebuie chiar sa facem si altceva decat comunicate. A, si altceva decat doar relatii cu presa…

  8. Ionuț: Dana selecta întrebările. Chiar dacă n-a făcut treabă bună cu a mea (a dispărut o jumătate), cred că e o funcție de răspundere 🙂

    Și-apoi, o cunosc de pildă pe Andreea Năstase de la UPC – sunt convins că n-au să se oprească aici. Să fim cu ochii pe ei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *