CME a cumparat Pro FM si Info Pro, pe 20,6 mil USD

Anunt oficial cu privire la achizitia Companiei de Radio Pro SRL, care opereaza cele doua posturi. Mai aflam ca CME detine 8,7 procente din Mediapro.

UPDATE: Câteva declarații manageriale.
Michael Garin, CEO CME: “Combinaţia dintre MTV România, site-urile noastre leader de piaţă şi posturile Companiei de Radio Pro va intensifica strategia noastră transmedia.”
Adrian Sârbu, COO CME/owner Compania de Radio Pro: “pe viitor dorim să ne extindem, prin radio, strategia transmedia şi în alte teritorii CME.”
Florin Alexandrescu, COO Media Pro: “Banii obţinuţi vor fi investiţi în proiectul de dezvoltare al MEDIAPRO în alte teritorii din Europa Centrală şi de Est.”

Sau, cu tot cu sos, în comunicatul de presă:

Pro Tv S.A. a achiziţionat de la MEDIAPRO, joi, 17 aprilie 2008, la preţul de 47,2 milioane RON, licenţele audiovizuale şi alte active ale Companiei de Radio Pro s.r.l. care deţine posturile de radio Pro FM şi Info Pro.

Michael Garin, CEO al CME (Central European Media Enterprises), companie care deţine 95% din acţiunile Pro Tv S.A. a declarat în urma tranzacţiei: “Suntem foarte încântaţi că am reuşit să achiziţionăm posturile Companiei de Radio Pro şi să ne extindem astfel pe segmentul tânăr al pieţei din România cu o afacere profitabilă din punct de vedere financiar pentru acţionarii noştri. Combinaţia dintre MTV România, site-urile noastre leader de piaţă şi posturile Companiei de Radio Pro va intensifica strategia noastră transmedia şi ne va permite să oferim o paletă variată de public pentru advertiseri”.

Adrian Sârbu, acţionar al Pro Tv S.A. şi COO (Chief Operating Officer) al CME a afirmat: “În cadrul grupului Media Pro, business-ul Radio Pro s-a dezvoltat din anul 1993 şi a generat o serie de branduri care în prezent pot susţine cu succes dezvoltarea noului canal de televiziune achiziţionat de CME, MTV România. De asemenea, pe viitor dorim să ne extindem, prin radio, strategia transmedia şi în alte teritorii CME. Cu un post de radio matur, precum ProFM, care operează în valori EBITDA similare celor mai de succes canale TV ale CME, considerăm că acest tip de media reprezintă un plus pentru business-ul nostru”.

Florin Alexandrescu, COO al MEDIAPRO: “MEDIAPRO a făcut această tranzacţie cu partenerul strategic CME, iar banii obţinuţi vor fi investiţi în proiectul de dezvoltare al MEDIAPRO în alte teritorii din Europa Centrală şi de Est”.

ProFM, brandul cu cea mai mare nototrietate construită şi consolidată în cei 15 ani de prezenţă pe piaţa radio din România şi care deţine la nivel naţional o cotă de piaţă de 7% din publicul cu vârste curprinse între 15-35 de ani, şi Info Pro, postul naţional de infotainment aflat în continuă creştere din 2004, se alătură Pro Tv S.A. Strategia lor comună include dezvoltarea pe internet şi expansiunea pe publicul tânăr.

Cristian Schnebli, Director General al Companiei de Radio Pro declară: “Integrarea radiourilor în ProTV S.A reprezintă unirea brandurilor cu cea mai mare notorietate de pe piaţa media din România: ProFM – cel mai puternic brand radio din România, Pro Tv – lider de televziune şi MTV – cel mai puternic brand de televiziune muzicală din lume. Împreună, vom deveni cel mai important factor decizional în materie de hit-uri. De asemenea, vom continua să ne dezvoltăm pe partea de online.

www.profm.ro este primul site al unui radio comercial unde vizitatorii pot accesa 5 streamuri diferite: ProFM, ProFM DANCE, ProFM Alternative, ProFM Black şi ProFM Love. Strategia de dezvoltare online a Companiei de Radio Pro a fost determinată de necesitatea ascultătorilor ProFM de a auzi din ce în ce mai multe piese dintr-un anumit gen muzical; genuri muzicale pe care ProFM le-a promovat de-a lungul timpului. În scurt timp, toate genurile muzicale îşi vor găsi un corespondent într-un stream pe site-ul ProFM”.

Despre PRO TV S.A.

PRO TV S.A. face parte din grupul media CME (Central European Media Enterprises) şi are în portofoliu 6 posturi de televiziune: PRO TV, primul canal comercial din România, ACASĂ TV, canal dedicat publicului feminin, PRO CINEMA, postul tv care se adresează tuturor cinefililor, PRO TV Internaţional, dedicat românilor de peste hotare, Sport.ro, canalul tv care dă ora exactă în sport şi MTV România, televiziune specializată pe emisiuni muzicale. Mai mult, Pro Tv S.A. mai deţine IBU (Internet Business Unit), divizia de online care operează următoarele site-uri: www.protv.ro, www.sport.ro, www.acasatv.ro, www.mtv.ro, www.procinema.ro, www.conquiztador.ro, www.protvintl.ro, plus alte site-uri dedicate programelor de televiziune. Odată cu achiziţionarea ProFM şi Info Pro, IBU Pro Tv S.A. va opera şi site-urile www.profm.ro şi www.infopro.ro.

Despre CME

Central European Media Enterprises este cel mai mare trust media din Europa Centrală şi de Est. Fondată în 1994 de Ronald Lauder şi partenerii săi, compania are în portofoliu 15 canale de televiziune în 6 ţări: TV Nova şi Galaxie Sport în Cehia, PRO TV, PRO TV Internaţional, ACASĂ, PRO CINEMA, Sport.ro şi MTV în România, Tv Markiza în Slovacia, POP TV şi Kanal A în Slovenia, Studio 1+1, 1+1 International, Kino şi City în Ucraina şi Nova TV în Croaţia. Astăzi, staţiile CME au un reach de aproape 90 de milioane de oameni în întreaga Europă Centrală şi de Est. Cu venituri din publicitate de aproape un miliard de dolari în 2007, CME este listată la NASDAQ şi la Prague Stock Exchange din Cehia.

  1. CLaudia Reply

    Era evident ca sarbu se va extinde si-si va pastra tendinta din ultimii ani.
    Ma ingrozesc la gandul ca intr-o zi toate radiourile si televiziunile se vor imparti intre doua sau trei personaje: sarbu, voiculescu etc

    Si era sa uit tvr-ul care ne apartine tuturor…dar doar atunci cand platim abonamentul..

  2. Petrisor Reply

    @Iulian Comanescu

    Am o rugaminte la tine: cand vei posta un comentariu asupra diferentei mari dintre Antena 1 si PROTV la publicul 18-49? Am observat ca Antena 1 se cam duce la fund. Nici nu se mai pune problema sa se bata cu PROTV, ci se lupta sa egaleze Acasa TV. Multumesc

  3. Petrisor Reply

    @la toata lumea

    Si totusi, 20 mil USD pentru 2 posturi de radio care, scuza-ma, Info PRO are foarte putini ascultatori, iar PROFM este sub Kiss si radio 21

  4. robi Reply

    e un pret cam de 3 ori mai mare decit pentru reteaua deea. cred ca asta e o comparatie buna care spune daca e mult sau putin.

    Petrisor,
    gasesti cifre in numarul de saptamina trecuta din businessmagazin. sau citeste aici, pe scurt. in martie si februarie, audientele pe all day, target 18-49 urban: 1. protv (martie 134mii persoane, februarie 151 mii), 2. acasatv (88 si 87), 3. antena 1 (86 si 83).

  5. Petrisor Reply

    @robi
    Da, am aflat despre aceste cifre, multumesc frumos Robi, dar vroiam sa aflu de la Iulian Comanescu si de la tine, de ce nu, despre cauzele caderii Antena 1. Nu vreau sa aud de “Inima de tigan” ca nu asta este cauza. Multam inca odata 🙂

  6. robi Reply

    Petrisor,
    cu analiza lui Iulian nu te pot ajuta. Cit despre parerile mele, ar fi normal sa spun ca Antena 1 are o cadere pentru ca altii au programe mai bune. Nu e fair sa’mi dau cu presupusu de bubele lor. Si e clar ca sunt o groaza de motive. De la Inima de tigan, de care spuneai tu, la scaderea consumului TV, de la strategii de marketing la programarea produselor ca raspuns la productiile celorlalti.
    Pot sa spun insa ca unul dintre motive este performanta unuia dintre motoarele lor principale: Observatorul. Daca ai acces la audiente, vei vedea ca desi cifrele Gfk – se spune – avantajeaza posturile de stiri (Realitatea, Antena 3), Observatorul are cifre foarte mici in comparatie cu Stirile ProTV. Despre duelul de la 7pm, vei vedea mai multe in urmatoarele zile.
    Si ca sa reducem discutia generala la acest slot orar, care ar putea fi motivul caderii Observator? Rezultatele Stirilor ProTV? Eticheta “conservatoare? Lipsa campaniilor de continut? Vreo telenovela pe Acasa? Rezultatele mai bune pe slot ale lui Kanal D sau PrimaTV? Acces-ul mai slab? Succesul Antenei3 care’ti aduce cam acelasi produs intr’un loc care, ca mare consumator de stiri, e mai pe gustul tau? Eu cred ca e o lista mult mai lunga decit ce’am insirat eu acum rapid si, cu siguranta, eu nu m’as pricepe sa fac o ierarhie probabila. Poate reuseste Iulian.

Post your thoughts