Claudiu Şerban, director general adjunct Ringier, atribuţii-cheie

Ringier anunţă numirea lui Claudiu Şerban, fost director la Revistele Ringier, în poziţia de director general adjunct. Pe lângă reviste, Claudiu va coordona o divizie-cheie, numită “Services”, nou-înfiinţată în Ringier. Ce înseamnă asta: pe lângă producţie şi printing (astea două înseamnă, oarecum, tipar), în sarcina lui Şerban mai cad online-ul şi “TV Cooperation”. Adică cele două direcţii-cheie de dezvoltare ale Ringier în următorii ani, dat fiind că pe tipar compania a făcut cam ce se putea face.

Organigrama Ringier:

996_organigrama_ringier_200.jpg

Vivianda Mihăilă, care e in charge la TV Cooperation, provine din marketingul fostei Magazine Division, rebotezată Revistele Ringier. Salut, Vivianda. O altă apariţie interesantă este Liliana Trîncă, la “Bravo” şi “Bravo Girl”, în locul lui Sebi Kadas, care a plecat la studii în străinătate. Bravo, Lili. On-line-ul, în schimb nu are manager – se oferă cineva?

A, şi apropo, nu scrie în organigramă, dar Dragoş Vărşăndan, redactor-şef la “TV mania” şi “TV Satelit” a fost avansat publisher pe ghiduri TV şi youth la Revistele Ringier. Până la avansare, atribuţiile asemănătoare pentru presă de femei le avea Claudiu Şerban. Se va schimba ceva?

200_claudiu_serban.jpgClaudiu Şerban e un om cu care am lucrat vreo patru ani de zile. Ne-am certat furcă de câteva ori, ne-am împăcat de fiecare dată şi am rămas cu o admiraţie specială pentru felul cum ştie să ducă lucrurile la bun sfârşit, ca şi pentru logica după care se ghidează în ceea ce face. Este, alături de Cristina Simion (Edipresse-AS), cel mai puternic publisher de reviste din România. Începând din 1995 (Cristina a fost prima, cu “Avantaje”, i-a urmat Claudiu, în 1997, cu “Unica”) cei doi au civilizat piaţa presei româneşti. Acolo unde alţii au împânzit tarabele cu titluri nevandabile, Şerban s-a bătut cu Simion pentru poziţia de lider la glossy şi cu Vasiliu pentru cea de lider la ghiduri TV. Pe o piaţă plină de oameni care “o să facă”, avem puţini care “au făcut”, ca el.

Dincolo de organigramă, e de reţinut şi faptul că Alexander Theobald, GM-ul Ringier, se ocupă şi de Ungaria, prin urmare poziţia de director general-adjunct a lui Şerban însemnă şi fill-in pentru atribuţiile curente ale GM-ului. E interesant cum va funcţiona board-ul.

Press release-ul:

CLAUDIU SERBAN WILL BE APPOINTED DEPUTY GENERAL
MANAGER
Effective as of March the 1st 2007 Claudiu Serban will be appointed as Deputy
General Manager of Ringier Romania, seconding Alexander Theobald in
managing the complex business that Ringier has developed in this country.
The newly created position will support the implementation of the Company’s
strategy to ensure the basis for further consolidation and growth. Sharing the
increasing number of management tasks in yet a consistent manner and with a
sense of direction will help Ringier Romania to see its strategic goals implemented.
In his new function, Claudiu Serban will ensure the management function in the
absence of Alexander Theobald in what regards the operational daily business
issues. He will also directly supervise the Services Division which includes Online,
TV Cooperation (the department that will ensure the smooth coordination between
Ringier and Kanal D), IT, Production and Print. In the mean time, Claudiu Serban
will continue to lead the Magazines Division of Ringier.
All the other current functions and responsibilities in the Company will remain
unchanged.
Alexander Theobald, General Manager of Ringier Romania declared:
“To achieve the strategic goals of our company and ensure further growth, I
identified the need to appoint a deputy to second me in managing some projects.
He also has to deal with the daily business when our strategic focus requires my
full dedication. Together with the board in Zurich I decided that Claudiu Serban can
successfully fill in this role. He is one of the most experienced and mature media
managers that I’ve known while his local experience and proven talent are the best
recommendation. I openly thank him for accepting this responsibility and wish him
good luck!”
Claudiu Serban declared:
“I am honored to be assigned this role. I’ve been with Ringier for about 15 years
because the Company’s long tradition in media set the value that I appreciate most:
correctness towards the readers, partners, colleagues and authorities. I hope my
experience will prove indeed useful along with my journalistic and managerial
background. Until 2000 I didn’t even consider leaving journalism for publishing, but
later I discovered that publishing is fascinating if passion is added in the job. Now I
have the possibility to look closer into more publishing areas and I find this exciting
especially in a company like Ringier. I will do my best to support Alexander
Theobald in achieving the ever ambitious targets of our company.”

Bio Claudiu Şerban

CAREER BACKGROUND OF CLAUDIU SERBAN
Claudiu Serban (36) started his career in media back in ‘92, as a proof-reader of
the magazine “Baricada”, later on being part of the team that launched the
newspaper “Meridian”; as a layout editor he worked on the design of the front page.
In 1992 Claudiu Serban takes a job with the Swiss media outlet Ringier, recently
arrived in Romania to launch its first title here: Capital. He was part of the first
Capital team and worked as a graphic designer to the launch and ascension of the
most important economic and financial weekly until nowadays.
In 1995 Claudiu Serban moves into the team of Libertatea as “Chief of Production”
responsible with the internal coordination up to sending the newspaper to the
printing house. In this role Serban led the project of the major change from the
lead-printing to the offset printing of Libertatea which thus becomes the first color
newspaper on the Romanian market. The next year he is appointed as Deputy
Editor-in-Chief of Libertatea.
In 1997 he is assigned the leadership of the Ringier’s pioneering project into the
magazines segment in Romania: Unica.
In 1998, after the sound success of Unica, Ringier decides to enter the TV guides
segment. It was an ambitious project because the segment was already accounting
four titles and had a clear leader strongly supported by a TV channel. Claudiu
Serban is accountable for the business-plan previous to the launch as well as for
the editorial coordination of the project. Soon after he was appointed Editor-in-Chief
of TV mania, which becomes the market leader in terms of circulation.
In 1999 Ringier acquires its second newspaper, Gazeta Sporturilor and Claudiu
Serban is appointed Project Manager to soon become Editor-in-Chief. His first
focus was to reshape the rather aged team. Under his leadership Gazeta was the
first sports newspaper printed in a compact format. The newspaper doubled its
circulation in the next months. Yet, with the major Ringier portfolio restructuring in
2000 the management decides to sell the title.
In 2000 Serban becomes Editorial Director of the Magazines Division back then
consisting of Unica, TV mania, Bravo and Lumea femeilor. The next year he took
over the position of Executive Director for the Magazines Division. Under his
leadership the magazines portfolio of Ringier continuously grew and is now
counting over 8 independent titles and many brand extensions. Almost all the
Ringier magazines are readership or circulation leaders in their segment.

  1. Camelia Reply

    Pentru Iulian

    Nu are legatura cu postul tau, dar nu iti gasesc nicaieri un contact direct (poate nu stiu unde sa caut 🙂 si as vrea sa iti trimit un e-mail cu niste lucruri poate de interes si pentru tine, ramine de vazut. Sint ziarist la Cluj, promit ca nu iti trimit prostii :)) Multumesc mult de tot, poti sa imi scrii pe adresa lasata la cimpul “de completat obligatoriu”.

  2. Gina Reply

    Salut… Ma bucur enorm pentru Claudiu, mai ales pentru ca am lucrat impreuna mai bine de 10 ani… Si tu, Iulian, stii foarte bine ca poate fi dificil uneori sa lucrezi cu el. Dar orice om care ajunge sa-l cunoasca… si sa-l “paraseasca” isi da seama ca a invatat langa el intr-un an cat altii in zece!
    Felicitari Claudiu!

  3. Irina Reply

    Asta cu lucratul impreuna mi se pare o chestie tare subiectiva. Si eu am lucrat impreuna cu el si imi aduc aminte de un tip coleric, foarte subiectiv, care nu putea aprecia succesele altora (dintre oamenii cu care lucra impreuna.
    Nu ii contest prin asta calitatile pe care i le-ati subliniat aici, cum am spus, e vorba despre o parere proprie. Si, macar pentru ca de 15 ani este in Ringier, merita felicitari pentru noua functie, nu?

  4. Theo M. Reply

    Ce funny mi se pare ca la acest post, primele 3 comentarii pe subiect sunt ale unor oameni din Sanoma. 3 oameni din Sanoma care au lucrat mai mult sau mai putin cu Claudiu Serban la Ringier. Poate ca se intampla asta pentru ca cei de la Edipresse, Burda sau mai stiu eu de unde n-au lucrat cu Claudiu, iar cei din Ringier ar fi cam greu sa-si dea cu parerea despre el (fie ca-i de bine, fie ca-i de rau). N-am sa-l ridic pe Claudiu in slavi in acest post, cred ca a avut parte si de succese si de insuccese la care a participat in proportie mai mica sau mai mare. Ar iesi probabil un comentariu extrem de subiectiv daca m-as apuca eu sa comentez pe marginea acestor lucruri. Prefer sa ma abtin si mi-ar placea sa vad acest gen de atitudine si din partea lui. O atitudine mai de gentleman. O atitudine care sa excluda speach-urile despre cat de tampiti sunt cei care pleaca din Ringier. Claudiu, felicitari pentru cei 15 ani in Ringier, dar sa stii ca la Sanoma este foarte mishto.

  5. Iulian Comanescu Reply

    Cred ca a fi lucrat cu cineva este un bun argument pentru a scrie despre el. Iti asigura un anumit gen de cunoastere a omului pe care n-ai cum s-o atingi ca ziarist, din doua interviuri si cinci alte surse, sa spunem, cand îi faci un portret. De cateva zeci de ani, subiectivitatea asumata este bine vazută în presă. Asta, atunci când nu se referă la judecăţi etice. “Obiectivitatea” e o vorbă pe care nici măcar profii de jurnalism la 60 de ani, cu fugitive experienţe la “Dimineaţa” sau la “Azi”, nu o mai prea pomenesc. Trebuie să faci eforturi să fii imparţial, ponderat în judecăţi ş.a.m.d. Dar te poţi pune în locul “obiectului”, iar obiectivitatea asta înseamnă în ultimă instanţă.

  6. Gina Reply

    Bine spus, Iulian! Multumesc

    Theo, nu stiu de ce tii mortis, intotdeauna pe acest blog, sa mentionezi atat Ringier, cat si Sanoma :)) Eu vorbeam despre un om cu care am lucrat. Punct.
    N-am spus nici Ringier, n-am spus nici Sanoma. Cred ca diferenta dintre noi este tocmai aia pe care ai spus-o: trei oameni care au lucrat MAI MULT SAU MAI PUTIN cu Claudiu Serban.
    Si… dude… la Sanoma nu e chiar mishto. Tu, mai bine decat multi sanomeni, ar trebui sa fii constient cat de mult trebuie sa munceasca Sanoma ca sa poata avea relaxarea sa spuna ca e MISHTO! Eu nu am aceasta relaxare… dar poate ca eu nu sunt atat de veche in Sanoma incat sa simt ca e bine, frate… lasa ca merge si asa!

  7. Theo M. Reply

    🙂 Iulian, subiectivitatea unei anume Irina din Publimedia te-a facut sa-i spui in urma cu o luna urmatorul lucru: “Oh well. Irina, nu esti in masura sa vorbesti despre un subiect publimedia, fiindca esti implicata in toata disputa”. Pentru ca tot ti-am “violat” blogul cu comentariul meu am zis ca e bine sa ma feresc de o astfel de replica. Insa mi s-a intors opusul ei!?! 🙂

  8. Iulian Comanescu Reply

    Theo: Vorbeam mai sus de “subiectivitate asumata”. Irina a intrat sub o identitate de imprumut si a inceput sa apere violent pozitiile Pro, si-a deplasat armata de neuroni, de altfel destul de pricajita, pe pozitiile atacului la persoana. Mai voiam sa spun mai sus ca subiectivitatea e buna cat timp e asumata si nu se refera la judecati etice de tipul “bine-rau”, “cald-rece”. Tendinta moderna e de a-ti asuma un posibil conflict de interese sau, in ultima instanta, subiectivitatea interenta. Daca public o conversatie cu Razvan Ionescu, mentionez ca am lucrat la EVZ. Daca vorbesc cu Eliza Rogalski, spun ca am avut un contract cu Tempo s.a.m.d. De cate ori e nevoie.

    Altfel, s-ar putea spune ca nu putem scrie despre lumea in care traim, fiindca traim in ea, deci suntem subiectivi in privinta ei.

  9. Lucian Ionita Reply

    Oameni buni,
    mai bine bucurati-va ca v-ati reauzit si felicitati-va ca sinteti sanatosi si ca va merge bine!

    Felicitari in primul rind lui Claudiu, merita pozitia asta. Ii multumesc pentru ce m-a invatat, ii tin pumnii pentru ce-o sa urmeze.

    Felicitari Irinei, ca revista ei vinde de ceva vreme peste suta de mii.

    Lui Theo ca e junior publisher si lui Iulian ca face ce-i placea mai mult, acum direct din fundul patului si pe mult mai multi bani.

    Felicitari si Ginei, pentru venerabila virsta! Mergi pe 101, daca am calculat eu bine (10×10 in Ringier plus unu’ in Sanoma). La Ringier sau in Sanoma am fost totdeauna indragostit de franchetzea ei, de-asta in pot permite sa fiu la fel de direct: Gina, adu-mi si mie alea 5 milioane pe care ti le-am dat in august si-ai zis ca mi le dai inapoi in octombrie. Sint la etaju’ opt.

    Va iubesc pe toti!

  10. Gina Reply

    Lucian: E a doua ora cand mi-o fur dintr-o anumita si evidenta cauza! Asa ca o sa-mi pun franchetea in cui. La Sanoma cel putin… ca la Ringier… was my middle name!

    Am vrut doar sa-i impartasesc parerea mea despre functia pe care a primit-o Claudiu (care in mod cert o merita si mai mult decat sigur ca va face ceva bun cu ea) si fostului meu coleg, Iulian Comanescu (alt om la care tin) Si voi mi-ati sarit in cap. Mai mult sau mai putin (multumesc Irinei). Atunci cand Claudiu va fi GM la Ringier Romania o sa ma limitez la a-i da un telefon. Si nu vom mai avea de ce sa ne certam :))

    Dar… se vede ca nu ma ridic la inaltimea situatiei. Asa ca o sa-i las pe altii mai inteligenti decat mine sa-si exprime parerile. Va rog doar sa nu va “infierbantati” asa tare ca n-a fost cu intentie.

Post your thoughts