Cizmari fără pantofi (în sensul netului)

Cine se vede bine pe net și cine nu se vede așa cum ar merita/ar trebui? Din căutările Google care duc la Comanescu.ro, am extras o listă de nume de oameni din comunicare cu diferite carențe de prezență pe net.

Dintotdeauna m-am distrat, ca și voi, de căutările ciudate pe care și le pescuiesc uneori bloggerii din propria interfață de Analytics, gen lista asta de la Simona Tache. La mine, e altfel: nu prea apar căutări excentrice, iar lista începe cu o mulțime de “Comanescu” sau “Cum să devii un Nimeni”, în diferite combinații. Aș putea să mă laud deci că am un blog targetat, că lumea caută ce vreau eu să găsească pe el, dar nu asta intenționez. E vorba de numele mai mult sau mai puțin cunoscute din industrie, pe care le găsesc pe listă.

Ce înseamnă un număr mare de căutări legate de cineva? O nevoie de informare, bineînțeles. Poate fi cineva foarte “hot” sau, dacă nu, de cineva mai puțin “hot”, dar care nu e de găsit în altă parte. În orice caz, oamenii de mai jos au o carență de branding pe internet, în sensul în care ar putea oferi Google profiluri pe rețelele sociale, site/blog personal și așa mai departe. Cu alte cuvinte, din prima săptămână a lui iunie, când am mutat totul pe Comanescu.ro:

1. Alin Romașcan (57 căutări) Producător TV, a preluat de curând știrile de la Antena 1/Antena 3, după ce a răspuns de proiectul Publika TV pentru Realitatea, la Chișinău. Căutare mai curând conjuncturală. Eforturile personale vizibile pe prima pagină de Google azi, 25 iunie, se rezumă la Facebook și, mă rog, Hi5.

2. Cristian Sima (55 căutări). Broker, milionar; legătura cu media: investitor la HotNews.ro. I-am luat pe vremuri un interviu, indexat primul în momentul în care scriu aceste rânduri. Apare constant pe lista de cuvinte-cheie, la mine. Nu pare a avea: site/blog în nume personal, pagină pe site-ul propriei companii, LinkedIn, Twitter etc. Brandul/imaginea lui Cristi Sima e construit, pe net, aproape exclusiv din interviuri.

3. Sanda Nicola (22 căutări). Apărea constant, chiar mai sus, pe liste, până când și-a făcut propriul site, indexat corect de Google pe poziția 1. Pare-se că ar fi bine ca Sandanicola.ro să fie mai mult despre Sanda Nicola decât despre altele, dat fiind că numele se menține pe lista mea.

4. Dan Diaconescu (16). Conjunctural? Da și nu. Dacă dați clic pe numele lui vedeți cam în ce hal se prezintă brandul lui pe net. Dandiaconescu.ro duce la o interfață de webmail, ro.Wikipedia e aproape goală și așa mai departe. Dar, desigur, e și povestea cu arestarea la mijloc.

5. “Ciutacu”, “Audiența Corinei Drăgotescu”, “Bogdan Ficeac”, “Cosmina Noaghea”, “Andreea Liptak”, “Cosmin Prelipceanu biografie”, “Eliza Rogalski”, “Nora Marcovici”, “Octavian Cociș”, “Elena Francisc Cosmopolitan”, “Naghi Iliuță”, “Răzvan Ionescu”, “Serinela Spătărelu”, “Val Vâlcu” – între 5 și 10 căutări E vorba mai curând de oameni pe care i-am pomenit pasager (sau demult) în ceea ce scriu aici, din 2006. Simptomatic, primele două rezultate la Cosmin Prelipceanu îl prezintă ca bărbat sexy sau trompetă PSD. Putem spune că Google e nedrept, dar încă odată, asta se întâmplă dacă îi lași pe alții să-ți construiască imaginea online. La Andreea Liptak, Google preia, natural, biografia de pe site-ul PRO, dar pozele Marie Claire (vă mai amintiți campania aceea șocantă despre care am scris și eu?) au ieșit în față. Eliza Rogalski pare a fi muncit mai mult la brandul Rogalski-Grigoriu decât la cel propriu și personal, dar dat fiind faptul că Grigoriu a făcut-o pe Rogalski CEO la Tempo, probabil că e bine pentru ea. În orice caz, apariția în căutări se leagă și de anunțul referitor la preluarea managementului Tempo, jucător major pe piața de advertising.

Dacă vreți să vedeți ce-i cu restul numelor, căutați pe Google. Un tip legendar în presa anilor ’90, Iliuță Naghi, n-are mai mult de trei pagini de rezultate. Nora Marcovici, unul din pionierii pieței de publicitate, arată și ea destul de “nineties”, pre-internet. Octavian Cociș e art director de presă scrisă, Elena Francisc a dansat câteva veri la Cosmopolitan ș.a.m.d. Acestora, dar și celor de (și) mai sus, eu le-aș recomanda să-și facă măcar un profil de LinkedIn. Pierzi 20 de minute din viață, dar măcar nu te știe lumea numai de “trompetă PSD”.

4 thoughts on “Cizmari fără pantofi (în sensul netului)”

  1. Am verificat din nou azi dimineata, cu ajutorul Google, cine este Marian Stavaroiu.
    Pe locul 1, profilul de neogen, locul 2: blogul wordpress; locul 3: profilul bestjobs … locul 9: un comentariu de pe acest site, de la articolul “Cel mai simplu si neglijat element de brand personal“.
    Nu ma uimeste deloc faptul ca site-ul lui Iulian Comanescu apare mereu printre primele – e o dovada a existentei unui brand puternic.
    In legatura cu blogul insa… apar niste chestiuni noi. Fortat de imprejurari am apelat la un blog gratuit pe domeniile wordpress. Surpriza mea a fost mare si placuta atunci cind am constatat o urcare vertiginoasa a acestui blog si aparitia sa intre primele la cautarea dupa numele meu. De ce oare ? Pai, pentru inceput, e brandul “wordpress“, cu care m-am asociat. Apoi anumite “scule“ de SEO care sunt gata integrate, simple si gratuite ! Page Rank la acest blog nu e mare, dar constat inca odata dreptatea celor care spuneau ca nu acesta este factorul primordial. Vechiul s-m. ro avea la un moment dat PR= 3, atunci cind m-am ocupat cit de cit de el si totusi aparea dupa locul 30 incolo.
    Ceea ce vreau sa spun e ca notorietatea aceasta este un mix intre mai multi factori iar ceea ce numim indeobste Search Engine Optimization are un mare rol.
    Concluzie: vreti sa va regasiti intre primele 3 locuri la cautarea dupa nume ? Sigur ca Iulian are dreptate, toate aceste conturi de Twitter, Facebook, Linkedin si altele au rolul lor. Eu va ofer exemplul meu din TREI pasi simpli:
    1. Un blog wordpress (sau blogspot, dar consider wordpress superior) de genul : numeprenume. wordpress. com . DAR NU E OBLIGATORIU !!! Ce naiba inseamna smro ? Nimic, ati putea spune. Da, dar am amintit de Marian Stavaroiu pe ici pe colo, prin punctele esentiale.
    2. Un site, de preferat in domeniul .ro de genul nume prenume. E greu cind ai un nume comun dar repet CA NU E OBLIGATORIU, numele site-ului poate fi si xyz. Totul este sa fie amintit numele acolo, in continut.
    3. Maparea domeniului. Ei bine, iata o chestie noua ! Noua pentru mine, ma rog… E o facilitate wordpress pe care o voi folosi in curind. Pe scurt: se scrie o instructiune intr-un DNS astfel incit un site de genul numeprenume. ro ajunge vizibil pe un blog de genul numeprenume. wordpress. com.

    Inchei aici, nu inainte de a declara sus si tare ca nu am nici o tangenta cu cei de la wordpress, nu mi-au oferit nici macar de-o bere pe care s-o beau cu Iulian ! (ma rog, minim doua). Sunt prea mari si cunoscuti pentru a considera ca le-am facut eu reclama.
    Totusi, daca am calcat pe bec, declar ca dau eu berea. Iar daca am gresit am sa-l rog pe Iulian sa-mi spuna si promit ca nu mai abuzez niciodata de contul meu de aici pentru a vorbi neintrebat !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *