Cine-i Măruță ăla de la Cotidianul?!

Adică Măruță, redactor-șef la “Cotidianul”, cu Turcescu director. Cine naiba-i Măruță ăsta? Păi îl cheamă Mihnea și vine din Cluj, unde a fost până nu de mult redactor-șef la “Clujeanul” (săptămânal) și “Ziarul clujeanului” (cotidian). Și-a dat demisia atunci când Sârbu a vrut să facă din al doilea titlu un tabloid, ceea ce s-a concretizat într-un cotidian care seamănă cu o cutie de detergent (ca dimensiuni și paletă de culori, mai exact trei) și vânzări doar un pic mai mari decât avea “Zc” pe vremea lui Măruță.

Ca să mă laud și eu cu ceva, ca n-am prins știrea, o să vă dau un link de la Brăduț Ulmanu, unde ziceam că Mihnea ar putea face “Cotidianul”. Asta, la începutul lui august, adică acum nouă luni, nici nu apăruse Stanca la Vîntu…

Interesantă e reapariția lui Turcescu în fruntea gazetei. A stat un an ca redactor-șef, n-a făcut nimic notabil, după care a plecat pentru că “i-a expirat contractul”. Mă gândesc mai mult la problemele pe care le are în ultima vreme pe TV. Cine știe? Poate o să iasă un director adevărat din el 🙂

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

16 thoughts on “Cine-i Măruță ăla de la Cotidianul?!”

  1. Grosu poate rămâne consultant editorial. Ceea ce nu-i o chestie deloc rea, știu pe pielea mea. Adică nu “a rămâne”, ci “consultant”. Oricum, nu cred că i se pot reproșa mișcări greșite. Deci iese onorabil din toată treaba.

  2. cam toate informatiile is bune in afara de aia cu noul ZC care vinde putin peste ce vindea vechiul. pe care nu o cred nici sa ma bateti. in afara de asta, noul ZC nu prea mai are oamenii pe care ii avea in momentul cand a plecat mihnea. chestie care zice multe. in rest, cutia de detergent e rezonabila, desi mai aproape de realitate ar fi o cutie de detergent, cu mentiunea “turceasca”.

  3. mai oameni buni!
    dar cine e acest Grosu de-l tine-n brate atata lume? L-am cunoscut si eu.
    In afara de faptul ca e un diletant in ale scrierii, mimeaza scrisul, ca sa fiu mai exacta e pus ca un tampon intre busculica si..restul muritorilor. Pacat de cotidianul. are acolo niste oameni care intra-adevar scriu. Dupa mine sunt cei mai tari ziaristi ….Ilisoi si Remus Radu. Bine, Remus e cam increzut, dar…i se iarta, ca prea e dat naibii si scrie demential! va pup copii si sa auzim de bine! 🙂

  4. L-am cunoscut si eu pe Grosu. Nu scrie rau, dar nici nu era treaba lui sa scrie efectiv. In timpul mandatului lui, Cotidianul a devenit unul din cele mai credibile ziare. Sper ca Turcescu sa o garanteze pe mai departe aceasta credibilitate.

  5. Iulian, competitia dintre ziarele din Cluj este prea mare (ca si miza acestei competitii, de altfel) ca sa putem trata atat de simplist alegerea lui Sarbu de a face din Ziarul Clujeanului “un tabloid”. Si-apoi, daca a crescut tirajul, e de bine, ca nu pare sa fie chiar tabloid (dupa subiecte). Si nici nu m-astept ca Mihnea Maruta sa faca minuni la Cotidianul (cu sau fara Turcescu) daca ZC se vinde mai bine dupa ce a plecat el. Dar daca se va inchide cumva Cotidianul dupa aceasta re-re-relansare, va fi mare pacat pentru media romaneasca. Pt ca vorbim aici despre primul cotidian privat 100% aparut dupa revolutie (nu se pun marile ziare privatizate), chiar daca se tiparea, la inceput doar lunea, miercurea si vinerea 🙂

  6. Noa: Am zis ca tirajul e doar un pic mai mare si nu mai mic 🙂 Gabriel: transformarea Zc în tabloid ar fi trebuit să ducă ziarul la câteva mii. A crescut câteva sute. Și nu-mi mai povesti despre competiția acerbă din Cluj, că am fost acolo să fac training, chiar cu Ziarul clujeanului, și am văzut cam care-i piața.

  7. Pai din cauza respectivei competitii acerbe nici un cotidian din Cluj nu vinde mai mult de 2.000:) Nu-i cam ciudat ca nu e auditat de BRAT nici un cotidian din Cluj? (In conditiile in care orase mai mici – Oradea, sa zicem – au cate 3-4 ziare audiatate, cu tiraje rezonabile).

  8. stiu ca ai zis ce ai zis. io am zis invers 🙂 si revin. ma indoiesc ca zc se vinde mai bine. a fost redus de la 32 de pagini la 16. vorba era ca din martie revine pe 32. n-a…

  9. Sunt o groaza de intrebari si probleme aici. Am sa le structurez pe scurt.
    1. Grosu mai ramane o scurta perioada.
    2. Grosu nu scrie prost deloc, dar scrie din an in Paste. Ca dovada, in ultimii ani a scris maxim 11 bucati articole. Unul a fost scris la JN pe cand era redactor sef adjunct, iar restul la Cotidianul de pe aceeasi functie.
    Problema lui este simpla: este prost conducator. In plus, nu el a facut ziarul asa cum este, ci Doru Buscu si Liviu Avram.
    3. Mihnea Maruta nu este cine stie ce scula pe bascula, dupa cum mi-au spus colegii de la Cotidianul, chiar daca un fost tovaras de-al sau de la Cluj m-a informat ca-i de milioane.
    4. Cotidianul este un ziar de nisa, care nu-s doreste sa ajunga printre cele mai vandute ziare, ci sa-si atinga tinta. Numai ca nu o va face nicioadata. Singurul avataj a venit de la Biju, care da cate o carte in fiecare miercuri impreuna cu ziarul. In rest, chiar daca este buns, gazeta se va pierde in cearsafurile EVZ, Romania libera, JN si Adevarul. Incercarea…moarte n-are:).
    Mai pun repede o informatie neverificata: cica nici Maruta nu are radacini, iar locul de red sef este incalzit pentru Dragoteasca.

  10. L-am uitat pe Turcescu:)
    Am lucrat cu el pe cand era redactor sef. Baiat bun, dar prea ocupat. Probabil va fi mascota reinviata a Cotidianului. Mai mult…nu cred ca are timp sa devina. Ar trebuie sa renunte la celelalte aparitii tv, in afara de 100%, pentru a face fata. Ceea ce este putin probabil sa se petreaca.

  11. Tocmai d’aia e bataie mare in Cluj, pentru ca o piata de 10.000, hai 15.000, de cititori e disputata de multi jucatori. Cine rezista si prinde locul 1-2 traieste, cine nu, aleluia. Logic, cele mai multe sanse le au ziarele din retele. Asa ca nu mai conteaza daca ai tabloid sau quality, ci cat vinzi, ca publicitatea oricum nu e f. multa. Iar daca e sa laudam pe cineva pt rezultate in presa locala, ala e Dragos Stanca. Cat despre Cotidianul, e atat de “pe nisa” incat ar trebui sa se marketeze pe ideea asta. “Putin da’ bun!”

  12. Se amesteca lucrurile, ca de-obicei. Una e piata de presa din Cluj si motivele scaderii sau cresterii ZC in contextul in care formatul tabloidizat a fost un experiment, ca tot ce a facut Publimedia dintotdeauna la Cluj (vezi Clujeanul), alta e ce inseamna piata de publicitate din aceesi zona si alta e Mihnea Maruta ca personaj. Il cunosc personal de o buna bucata de vreme si pot spune despre el ca este de o integritate ce-i confera, in ochii mei, pozitia de “mare scula pe bascula” pe care altii (lovin) nu i-o atribuie.E o calitate care poate pentru altii nu inseamna mare lucru.Pentru mine da.
    Daca Stanca a reusit lucruri la Cluj, continuand sa le reuseasca si la Bucuresti, cred ca si Mihnea e capabil sa reuseasca in aceesi masura, vorbind strict din perspectiva realizarilor ca om al condeiului.
    Vom vedea. Personal ii urez scucces.
    In alta ordine de idei, afirmatii gratuite ca(,) “cutie de detergent” si “vanzari doar unpic mai mari” (hehe) nu le comentez preferand sa cred ca iti dai si tu cu parerea fara sa stii prea mult dspre subiect. Altfel ar trebui sa consider si sa dezvolt o teorie a conspiratiei privind lagaturile tale cu ARBO, actuala proprietara a Monitorului, si….deja ma bufneste rasul.

  13. Nu vreau sa comentez despre presa din Cluj (desi sint ziarist clujean), dar as vrea sa fac o precizare despre Mihnea Maruta. Am lucrat cu el si pot spune ca stie ce face, iar cu Dragos Stanca face o echipa incredibila. Cred ca toti cei care am lucrat cu ei am avut ceva (mai mult) de invatat. Sint curioasa cum o sa se descurce in “jungla” bucuresteana, unde outsiderii sint greu acceptati, mai ales in pozitii de conducere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *