Ce se întâmplă la Sîrbu, cu Playboy şi Maxim

Tolontan mai vine cu una interesantă, că “Playboy” şi “Maxim” ar putea ieşi de sub umbrela PubliMedia. Cele două titluri au fost editate până acum de PBR Publishing, companie independentă, integrată operaţional în PubliMedia.

Anunţul lui Cătălin cere puţină interpretare şi nişte context. În primul rând, Sîrbu mai curând “cedează” decât “pierde” “Playboy” şi “Maxim”, fiindcă nu a ajuns la un deal de care să fie satisfăcut cu publisherul grec care a adus cele două licenţe în România şi deţine 50 la sută din PBR Publishing, Attica Media Mondadori. Au existat diferite încercări de colaborare, gen o fuziune, Sîrbu a fost inclusiv dispus să cedeze acţiuni la Publi Media contra unei sume cash, dar nu s-a găsit o soluţie. Cel care a avut mai multe ezitări şi schimbări de abordare în negocieri a fost chiar Sîrbu. Discuţiile durează de vreun an şi jumătate.

Despre “Maxim” se spune că a reprezentat o ambiţie personală a lui Adrian Sîrbu, căruia pur şi simplu îi place revista – fiindcă toată lumea se întreba ce rost are să mai scoţi un titlu de bărbaţi cât timp ai deja unul, “Playboy”, care are şi probleme.

Dacă intenţiile de desprindere “fotografiate” de Cătălin Tolontan se concretizează, am mai putea avea în piaţă un mic publisher autohton, PBR Publishing, cu un acţionar unic mare publisher străin, Attica-Mondadori Grecia. E oarecum situaţia Liberis Publications (concurentul Attica pe piaţa grecească), care a lansat în toamna trecută “Glamour”. Antonio Liberis a promis, la lansarea revistei, cel puţin două noi titluri în 2007. Desigur că şi “Playboy”, şi “Maxim”, ar putea reprezenta tentaţii pentru marii publisheri de reviste din România, ca Edipresse-AS, Ringier sau Sanoma. Deci Attica ar putea intra în asociere cu nişte doritori de titluri de bărbaţi.

Deocamdată, BRAT.ro ne arată că nici unul dintre titluri nu stă strălucit. Maxim are o medie de 9.400 de copii vândute pe ianuarie-iunie anul trecut, iar Playboy vinde puţin peste 23.000, după ce, în 2000-2001, ajunsese pe la 80-100 de mii de exemplare vândute. Păcat!

P.S.: Toată povestea ar putea indica faptul că la publicaţiile lui Sîrbu se produc amputări în momentul de faţă. Apropo TV a fost închisă, spre sfârşitul anului trecut. Pe de altă parte, alte titluri – mai ales din zona de business – fac profit foarte bun. O astfel de rentabilizare e normală, fiindcă acum câţiva ani, despre PubliMedia se spunea că mai curând tipăreşte decât vinde.

  1. alishor Reply

    Tot asa se intampla si cu Media&Advertising, al Mediafaxului, care a trecut in portofoliul Publimedia – se pastreaza doar newsletterul, renunta la print. E o tendinta clara

Post your thoughts