Ce se întâmplă la Sîrbu, cu Playboy și Maxim

Tolontan mai vine cu una interesantă, că “Playboy” și “Maxim” ar putea ieși de sub umbrela PubliMedia. Cele două titluri au fost editate până acum de PBR Publishing, companie independentă, integrată operațional în PubliMedia.

Anunțul lui Cătălin cere puțină interpretare și niște context. În primul rând, Sîrbu mai curând “cedează” decât “pierde” “Playboy” și “Maxim”, fiindcă nu a ajuns la un deal de care să fie satisfăcut cu publisherul grec care a adus cele două licențe în România și deține 50 la sută din PBR Publishing, Attica Media Mondadori. Au existat diferite încercări de colaborare, gen o fuziune, Sîrbu a fost inclusiv dispus să cedeze acțiuni la Publi Media contra unei sume cash, dar nu s-a găsit o soluție. Cel care a avut mai multe ezitări și schimbări de abordare în negocieri a fost chiar Sîrbu. Discuțiile durează de vreun an și jumătate.

Despre “Maxim” se spune că a reprezentat o ambiție personală a lui Adrian Sîrbu, căruia pur și simplu îi place revista – fiindcă toată lumea se întreba ce rost are să mai scoți un titlu de bărbați cât timp ai deja unul, “Playboy”, care are și probleme.

Dacă intențiile de desprindere “fotografiate” de Cătălin Tolontan se concretizează, am mai putea avea în piață un mic publisher autohton, PBR Publishing, cu un acționar unic mare publisher străin, Attica-Mondadori Grecia. E oarecum situația Liberis Publications (concurentul Attica pe piața grecească), care a lansat în toamna trecută “Glamour”. Antonio Liberis a promis, la lansarea revistei, cel puțin două noi titluri în 2007. Desigur că și “Playboy”, și “Maxim”, ar putea reprezenta tentații pentru marii publisheri de reviste din România, ca Edipresse-AS, Ringier sau Sanoma. Deci Attica ar putea intra în asociere cu niște doritori de titluri de bărbați.

Deocamdată, BRAT.ro ne arată că nici unul dintre titluri nu stă strălucit. Maxim are o medie de 9.400 de copii vândute pe ianuarie-iunie anul trecut, iar Playboy vinde puțin peste 23.000, după ce, în 2000-2001, ajunsese pe la 80-100 de mii de exemplare vândute. Păcat!

P.S.: Toată povestea ar putea indica faptul că la publicațiile lui Sîrbu se produc amputări în momentul de față. Apropo TV a fost închisă, spre sfârșitul anului trecut. Pe de altă parte, alte titluri – mai ales din zona de business – fac profit foarte bun. O astfel de rentabilizare e normală, fiindcă acum câțiva ani, despre PubliMedia se spunea că mai curând tipărește decât vinde.

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

3 thoughts on “Ce se întâmplă la Sîrbu, cu Playboy și Maxim”

  1. Tot asa se intampla si cu Media&Advertising, al Mediafaxului, care a trecut in portofoliul Publimedia – se pastreaza doar newsletterul, renunta la print. E o tendinta clara

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *