Ce (n-)o să vedeți la televizor de alegeri

Comunicate de presă, promo-uri: mâine o să fie o mare zi și televiziunile se vor afla în păr la BEC, BEM, sediile partidelor ș.a.m.d. O să plouă cu știri gen “Iliescu a votat la prima oră”. Cât de specială o să fie ziua? Eu am un deja vu pe care am ținut să îl împărtășesc în Evenimentul zilei. Am fost răutăcios?

4 thoughts on “Ce (n-)o să vedeți la televizor de alegeri”

  1. foarte bine zis, mai vrem d-astea 🙂

    dar iata, e duminica, ora pranzului, si nici hotnews, nici evz nu se lasa mai prejos si actioneaza conform scenariului prevazut de tine… interesant de stiut ar fi: daca ai avea un ziar/o televiziune a ta, cum ai trata alegerile, campania, ziua alegerilor? 🙂

  2. Lucian: La o televiziune aș fi făcut o campanie împotriva legii electorale și a deciziilor CNA care interzic “propaganda” și transformă actualitatea de campanie în acel spațiu de știri repetitive și abureli. Aș fi renunțat la veniturile din campanie, cu excepția spoturilor electorale poate, și aș fi comunicat asta (cum a facut PRO TV-ul, dar din păcate postul respectiv nu are relevanță în sensul jurnalismului politic). Dacă nu mi-ar fi ieșit campania, aș fi insistat pe o abordare pe care am văzut-o la Realitatea TV – a trimite telespectatorii pe site, unde se pot spune mai multe lucruri, fiindcă numai audiovizualul e restrâns.

    Toată povestea trebuia începută cu luni înainte de ziua alegerilor, din primăvară, de când s-a votat legea electorală.

    La un cotidian, aș fi luat la rând un număr de colegii semnificative, cât mai multe, cu ajutorul corespondenților (s-a și făcut, parțial, așa ceva). Aș fi mobilizat toată redacția, intră aici și reporterii și, din nou, corespondenții, pe care i-aș fi pus să transmită relatări din oră în oră tot pentru site. Pentru print, aș fi închis poveștile în reportaje mai mult sau mai puțin cronologice din locurile unde s-au întâmplat lucruri interesante.

    Astea-s câteva idei la repezeală. Se poate și mai bine. Înainte de campanie, aminteam decizia Adevărul de a nu se ocupa, aproape, de alegeri – cu pros and cons – și ideea Jurnalului național de a-l pune pe Toma Roman Jr., reporter, să candideze. Idee care din păcate nu a prea fost finalizată sau nu a produs valurile la care ne așteptam. Din păcate, presa s-a bazat destul de mult pe actualitate așa cum e ea servită de BEC, BEM și altele.

    HotNews nu are cum să facă mai mult decât face – și a venit cu niște exclusivități în perioada electorală, cum ar fi reportajul în care Tapalagă și Biro au “cumpărat” spațiu pentru un candidat la televiziuni. Veniturile din internet nu permit o redacție de dimensiunile printului sau TV-ului, segmente media încă mult mai bogate decât internetul. De aici reiese că reporterii disponibili sunt destul de puțini și nu se pot duce acolo unde Mediafaxul nu ajunge, ca să zic așa. Să nu crezi că vreau să scot din cauză site-ul fiindcă blogul ăsta e găzduit pe un subdomeniu al lor. Nu sunt HotNews, dar sunt destul de aproape de ei ca să știu care-s resursele lor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *