Ce (n-)o să vedeţi la televizor de alegeri

Comunicate de presă, promo-uri: mâine o să fie o mare zi şi televiziunile se vor afla în păr la BEC, BEM, sediile partidelor ş.a.m.d. O să plouă cu ştiri gen “Iliescu a votat la prima oră”. Cât de specială o să fie ziua? Eu am un deja vu pe care am ţinut să îl împărtăşesc în Evenimentul zilei. Am fost răutăcios?

  1. lucian Reply

    foarte bine zis, mai vrem d-astea 🙂

    dar iata, e duminica, ora pranzului, si nici hotnews, nici evz nu se lasa mai prejos si actioneaza conform scenariului prevazut de tine… interesant de stiut ar fi: daca ai avea un ziar/o televiziune a ta, cum ai trata alegerile, campania, ziua alegerilor? 🙂

  2. Iulian Comanescu Reply

    Lucian: La o televiziune aş fi făcut o campanie împotriva legii electorale şi a deciziilor CNA care interzic “propaganda” şi transformă actualitatea de campanie în acel spaţiu de ştiri repetitive şi abureli. Aş fi renunţat la veniturile din campanie, cu excepţia spoturilor electorale poate, şi aş fi comunicat asta (cum a facut PRO TV-ul, dar din păcate postul respectiv nu are relevanţă în sensul jurnalismului politic). Dacă nu mi-ar fi ieşit campania, aş fi insistat pe o abordare pe care am văzut-o la Realitatea TV – a trimite telespectatorii pe site, unde se pot spune mai multe lucruri, fiindcă numai audiovizualul e restrâns.

    Toată povestea trebuia începută cu luni înainte de ziua alegerilor, din primăvară, de când s-a votat legea electorală.

    La un cotidian, aş fi luat la rând un număr de colegii semnificative, cât mai multe, cu ajutorul corespondenţilor (s-a şi făcut, parţial, aşa ceva). Aş fi mobilizat toată redacţia, intră aici şi reporterii şi, din nou, corespondenţii, pe care i-aş fi pus să transmită relatări din oră în oră tot pentru site. Pentru print, aş fi închis poveştile în reportaje mai mult sau mai puţin cronologice din locurile unde s-au întâmplat lucruri interesante.

    Astea-s câteva idei la repezeală. Se poate şi mai bine. Înainte de campanie, aminteam decizia Adevărul de a nu se ocupa, aproape, de alegeri – cu pros and cons – şi ideea Jurnalului naţional de a-l pune pe Toma Roman Jr., reporter, să candideze. Idee care din păcate nu a prea fost finalizată sau nu a produs valurile la care ne aşteptam. Din păcate, presa s-a bazat destul de mult pe actualitate aşa cum e ea servită de BEC, BEM şi altele.

    HotNews nu are cum să facă mai mult decât face – şi a venit cu nişte exclusivităţi în perioada electorală, cum ar fi reportajul în care Tapalagă şi Biro au “cumpărat” spaţiu pentru un candidat la televiziuni. Veniturile din internet nu permit o redacţie de dimensiunile printului sau TV-ului, segmente media încă mult mai bogate decât internetul. De aici reiese că reporterii disponibili sunt destul de puţini şi nu se pot duce acolo unde Mediafaxul nu ajunge, ca să zic aşa. Să nu crezi că vreau să scot din cauză site-ul fiindcă blogul ăsta e găzduit pe un subdomeniu al lor. Nu sunt HotNews, dar sunt destul de aproape de ei ca să ştiu care-s resursele lor.

  3. lucian Reply

    multumesc mult iulian, aproape mai interesant decat articolul de la care a pornit discutia 🙂

Post your thoughts