Care-i treaba cu PrisonBreak.ro şi coliziunea mogulilor

Ziceam aici că Realitatea-Caţavencu, mai precis I.Q. Editex, a achiziţionat prisonbreak.ro, site-ul puternicului şi recent achiziţionatului de Pro TV serial şi a pus sus pe el un site care povesteşte despre serial, dar mai ales face reclamă unor DVD-uri cu el, care se vor lansa în curând.

“Curândul” e luna asta, iar DVD-urile o să se vândă la pachet cu, ei bine, “Cotidianul”. Situaţia e foarte interesantă: domeniul unui serial pe care Pro-ul mizează e deţinut de un grup de presă rival, care a obţinut drepturi pentru difuzarea pe DVD foarte rapid (numai cu câteva episoade în urmă – de obicei DVD-urile apar la câteva luni după TV). Se iscă o cursă contra cronometru. Pentru acţiunea Realitatea-Caţavencu difuzările de pe Pro TV sunt un marketing implicit. Probabil că Orlando de la Pro va fi trimis în viitorul apropiat la cumpărături masive de domenii din acest motiv 🙂 (UPDATE: nu e Orlando, cineva îmi spune că nu se ocupă de domeniile Pro TV-ului).

Cu alte cuvinte, concurenţă acerbă cu miza Prison Break, atac frontal de la un grup mare către un altul. Nu e imoral, nu e ilegal, dar s-ar putea să îngraşe tirajul unui ziar care şi-aşa a crescut cu 20% la SNA-ul dat publicităţii săptămâna asta.

Estimp, un alt cotidian central plânge şi suspină fiindcă a rămas fără DVD-uri pentru inserturi, după ce a bătut la vreo două uşi de mari distribuitori. Am auzit de 400 de mii băgaţi într-o campanie care e periclitată. Dar, cum n-am verificat toate lucrurile astea, prefer să nu zic mai mult.

UPDATE: DailyBusiness.ro dă detalii precise.

  1. dave Reply

    asta cu dvd-ul in cotidianul e sigura? ca la un astfel de serial cred ca e muuuuuuuuuuuuuuuuuuult mai banos sa il vanda propriu-zis.

  2. Razvan Reply

    E vorba de Evz, care n-a mai putut lua nimic de la Pro Video si Prooptiki.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Dave: pare-se că au deal-ul. Chestia asta cu inserturi începe să semene din ce în ce mai mult a canal de distribuţie alternativ.

    Răzvan: răspuns câştigător. Asta am auzit şi eu.

  4. rolo Reply

    sunt curios cand mai baga si dvd-ul. luni , miercuri si vineri se distribuie alte colectii. dupa cum preabine stiti.

  5. alk Reply

    Si astia de la ProTV nu au bagat nici o clauza in contractul de difuzare a serialului??? Ma refer la clauza prin care sa aiba exclusivitate in Ro

  6. Iulian Comanescu Reply

    Alk: oh, well… se pare că nu, că altfel cred că nu era Realitatea-Caţavencu nebună să se-apuce de-aşa ceva. Poate o să fie vreun ligitiu, eu ştiu?

  7. cutare Reply

    Prison Break este la sezonul 3 asa ca dvd-urile pt primele sezoane au iesit de mult

  8. Theo M. Reply

    Pe cei care au net acasa i-au cam pierdut caci serialul e la zi
    (cu difuzarea din US) pus pe net cu subtitrare in romana. Oricum, ar fi interesant de studiat audienta lui la ProTV ca sa facem o estimare a vanzarilor cu Cotidianul. Iulian?

  9. Iulian Comanescu Reply

    Theo: bună întrebare, din păcate n-am date. Ne poate ajuta cineva? Cred că succesul inserturilor depinde însă nu doar de audienţa Pro TV, ci şi de marketingul pe care l-a făcut acesta. Ştiu că sunt promo-uri pe Pro, un buton pe front page-ul Pro şi probabil că a fost şi ceva agitaţie de PR. Aici poate fi o problemă de genul: Mihaela Rădulescu nu face audienţe mari dar vinde reviste în chip de copertă, în timp ce Andreea Esca nu vinde în chip de copertă, dar face rating. Nu susţin că un succes exclude pe altul, ci doar, aşa cum zicea McLuhan, că “the medium is the message”.

    P.S.: iaca şi spotul DVD-ului:
    http://www.youtube.com/watch?v=qr_ep8kmbrw

  10. Iulian Comanescu Reply

    Cutare: seria a treia, adică au fost deja două pe Pro TV? Din ce ştiu eu, DVD-urile o să fie foarte aproape în timp de episoadele programate pe Pro.

  11. Mihai Reply

    Iulian, cand Cotidianul incepe distributia, ProTV va fi la episodul 13. Daca Pro-ul va pastra ritmul de un episod pe saptamana, Cotidianul ii va ajunge din urma la inceputul lui martie. vezi si aici.

  12. Iulian Comanescu Reply

    Mihai: a, si nimic nu împiedică Pro TV să vină şi el cu două episoade pe săptămână 🙂 Bănuiesc că din chestia asta păstrează avansul, dar creşte notorietatea serialului, deci serveşte indirect “Cotidianul”.

  13. Mihai Reply

    Exact, Iulian, daca Pro-ul creste frecventa si/sau promovarea, va servi indirect concurentei. Asa ca ajungem la vorba unui fan Prison Break de pe un site specializat pe seriale TV – “Asta sa le fie invatatura de minte sa mai astepte 2-3 ani ca sa ne ofere “prospaturi” 🙂

  14. cutare Reply

    Chestia cu difuzarea dvd-urilor dupa transmisia la tv se aplica in state.

Post your thoughts