Care-i treaba cu PrisonBreak.ro și coliziunea mogulilor

Ziceam aici că Realitatea-Cațavencu, mai precis I.Q. Editex, a achiziționat prisonbreak.ro, site-ul puternicului și recent achiziționatului de Pro TV serial și a pus sus pe el un site care povestește despre serial, dar mai ales face reclamă unor DVD-uri cu el, care se vor lansa în curând.

“Curândul” e luna asta, iar DVD-urile o să se vândă la pachet cu, ei bine, “Cotidianul”. Situația e foarte interesantă: domeniul unui serial pe care Pro-ul mizează e deținut de un grup de presă rival, care a obținut drepturi pentru difuzarea pe DVD foarte rapid (numai cu câteva episoade în urmă – de obicei DVD-urile apar la câteva luni după TV). Se iscă o cursă contra cronometru. Pentru acțiunea Realitatea-Cațavencu difuzările de pe Pro TV sunt un marketing implicit. Probabil că Orlando de la Pro va fi trimis în viitorul apropiat la cumpărături masive de domenii din acest motiv 🙂 (UPDATE: nu e Orlando, cineva îmi spune că nu se ocupă de domeniile Pro TV-ului).

Cu alte cuvinte, concurență acerbă cu miza Prison Break, atac frontal de la un grup mare către un altul. Nu e imoral, nu e ilegal, dar s-ar putea să îngrașe tirajul unui ziar care și-așa a crescut cu 20% la SNA-ul dat publicității săptămâna asta.

Estimp, un alt cotidian central plânge și suspină fiindcă a rămas fără DVD-uri pentru inserturi, după ce a bătut la vreo două uși de mari distribuitori. Am auzit de 400 de mii băgați într-o campanie care e periclitată. Dar, cum n-am verificat toate lucrurile astea, prefer să nu zic mai mult.

UPDATE: DailyBusiness.ro dă detalii precise.

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

16 thoughts on “Care-i treaba cu PrisonBreak.ro și coliziunea mogulilor”

  1. asta cu dvd-ul in cotidianul e sigura? ca la un astfel de serial cred ca e muuuuuuuuuuuuuuuuuuult mai banos sa il vanda propriu-zis.

  2. Dave: pare-se că au deal-ul. Chestia asta cu inserturi începe să semene din ce în ce mai mult a canal de distribuție alternativ.

    Răzvan: răspuns câștigător. Asta am auzit și eu.

  3. Si astia de la ProTV nu au bagat nici o clauza in contractul de difuzare a serialului??? Ma refer la clauza prin care sa aiba exclusivitate in Ro

  4. Pe cei care au net acasa i-au cam pierdut caci serialul e la zi
    (cu difuzarea din US) pus pe net cu subtitrare in romana. Oricum, ar fi interesant de studiat audienta lui la ProTV ca sa facem o estimare a vanzarilor cu Cotidianul. Iulian?

  5. Theo: bună întrebare, din păcate n-am date. Ne poate ajuta cineva? Cred că succesul inserturilor depinde însă nu doar de audiența Pro TV, ci și de marketingul pe care l-a făcut acesta. Știu că sunt promo-uri pe Pro, un buton pe front page-ul Pro și probabil că a fost și ceva agitație de PR. Aici poate fi o problemă de genul: Mihaela Rădulescu nu face audiențe mari dar vinde reviste în chip de copertă, în timp ce Andreea Esca nu vinde în chip de copertă, dar face rating. Nu susțin că un succes exclude pe altul, ci doar, așa cum zicea McLuhan, că “the medium is the message”.

    P.S.: iaca și spotul DVD-ului:
    http://www.youtube.com/watch?v=qr_ep8kmbrw

  6. Iulian, cand Cotidianul incepe distributia, ProTV va fi la episodul 13. Daca Pro-ul va pastra ritmul de un episod pe saptamana, Cotidianul ii va ajunge din urma la inceputul lui martie. vezi si aici.

  7. Mihai: a, si nimic nu împiedică Pro TV să vină și el cu două episoade pe săptămână 🙂 Bănuiesc că din chestia asta păstrează avansul, dar crește notorietatea serialului, deci servește indirect “Cotidianul”.

  8. Exact, Iulian, daca Pro-ul creste frecventa si/sau promovarea, va servi indirect concurentei. Asa ca ajungem la vorba unui fan Prison Break de pe un site specializat pe seriale TV – “Asta sa le fie invatatura de minte sa mai astepte 2-3 ani ca sa ne ofere “prospaturi” 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *