Campania media pentru Daniel Răduță, campania pentru viața ta

Eu sunt zâna Mika Pană. Detaliile sunt nesemnificative. Sunt dependentă de Internet. Viața mea se produce și se reproduce online. Nu vreau să vă fac legătura la blog sau la conturile mele din rețelele sociale pentru că scopul prezenței aici este altul. Vreau să vă povestesc despre planul zânelor de a face să se împlinească o minune. Cu alte cuvinte, vă vorbesc despre campania media on și off-line pentru Daniel Răduță și cum va deveni ea campanie la nivel național în lupta cu leucemia.

Comanescu UPDATE: Mika Pană are blog aici – e un detaliu necesar, pe care îl pun aici în ciuda protestelor zânei.

Alături de prietenele mele: Diana, Ruxa, Anca D., Anca B., Oana și Irina #zanarim pe Twitter pentru #draduta. Ideea zânăritului a plecat dintr-o joacă. De o săptămână însă am început să facem bani pentru cauza prietenului nostru Daniel.

Pe scurt: Daniel este colegul Dianei. Are 29 de ani, lucrează în domeniul IT, iar în luna martie va deveni tată. Anul trecut în octombrie a fost diagnosticat cu leucemie și medicii i-au recomandat de curând un costisitor transplant de măduvă.

Fiecare dintre zâne a găsit în ea motive personale pentru a se implica în acest zânărit. Pe 29 ianuarie, Diana dădea semnalul: “Am așteptat confirmările. @draduta va avea nevoie de transplant de măduva. E prietenul și colegul meu, îl vreau sănătos!”. Și de atunci RT-urile au făcut valuri pe Twitter. Ne-am întâlnit prima dată pe 31 ianuarie, în Lăptărie, pentru a pune pe hârtie primele idei care l-ar putea ajuta pe Daniel să strângă cei 150.000 de euro necesari întregului proces al transplantului. Toate ideile venite pe adresa comună de Gmail – zanarim@gmail.com – au fost centralizate în acest Google Docs. Ne-am rugat de toți prietenii, am șantajat sentimental toți bărbații sensibili, am utilizat la maximum toată resursa umană din noi și din jurul nostru.

Bloggerii de succes ai patriei ne-au ajutat, ne-au dăruit spațiul de publicitate de pe blogul lor, obiecte de suflet, talentele lor și chiar pe ei înșiși pentru licitație. În fiecare oră avem destule motive pentru a spune WOW atunci când se adună veștile bune. Implicit Comănescu, domnul cu media, mi-a făcut cont pe blogul pe care-l citiți acum pentru a scrie ce vreau eu despre campania pe care o susțin. Mie mi se pare WOW! Sprijinul comunității online i-a crescut imunitatea lui Daniel. După ce ne-am întâlnit miercuri, primul nostru scop fusese atins. În trei zile reușisem să-i demonstrăm lui Daniel că nu e singur.

Într-o săptămână am reușit să strângem aproape 40.000 de euro. Dacă ne uităm în urmă, nouă ni se pare măreață performanța de a face acești bani doar în urma ecoului pe care l-am avut în sufletele multor oameni frumoși care ni s-au aliat. Dacă privim înainte, ne lovim de o sumă încă imensă: acum 110.000 de euro.

DAR! Prietenii noștri ne amintesc în fiecare moment că suntem de-abia la început. Urmează licitația cadourilor primite, o serie de concerte caritabile la București, o petrecere umanitară la Cluj, o cină de binefacere gătită de Adi Hădean și nici eu nu mai știu acum toate câte sunt pe listă. Urmează să colectăm cei 20% din impozitul pe profit al companiilor binevoitoare, bani care ar putea merge direct în conturile lui Daniel. Urmează să obținem cât de curând un număr de SMS pentru donații. Există pârghii pentru o campanie de PR la nivel internațional. În fiecare moment simțim că urmează ceva frumos, o veste bună. Zânele trăiesc de-o săptămână sub tensiunea faptelor frumoase care se întâmplă. Multe dintre noi suferim plăcut la trezirea spiritului din amorțeală prin tot ceea ce facem pentru Daniel. Este pur și simplu o stare de bine dacă ne înțelegeți pe undeva. Ne vin idei și le punem în practică cu o eficiență uimitoare.

Dincolo de cazul lui Daniel, noi zânele am mai descoperit ceva ce vom putea repara: România nu are o bază de date decentă cu donatori de măduvă osoasă.

Transplantul de măduvă osoasă pentru Daniel, ca și în multe alte cazuri, nu se poate face în România pentru că nu se știe în primul rând de existența unui donator perfect compatibil. România nu are o bază de date decentă cu donatori de măduvă osoasă. Registrul există în România abia din septembrie 2009. În decembrie, reprezentații registrului au anunțat că vor implementa un sistem de îndosariere și căutare compatibil cu cel internațional până în luna februarie 2010. Suntem aproximativ în perioada în care ar trebui să fie finalizată implementarea softului respectiv. Dar Daniel nu are nici o noutate în acest sens.

Practic, la noi în țară avem acum 754 de donatori neînrudiți. Nici nu îndrăznesc să emit un termen de comparație față de cei 48.000 de donatori recrutați de un ONG din Singapore, care vă reamintim că este doar o insulă cu puțin peste 4 milioane de locuitori.

Doamne ferește să vă pice din cer vestea că aveți leucemie! În România anului 2010, puteți muri cu zile! Cred că stă în puterea noastră, a zânelor, să putem schimba puțin lucrurile, nu credeți? Pentru că zânele sunt doar dovada că mai putem fi oameni.

2 thoughts on “Campania media pentru Daniel Răduță, campania pentru viața ta”

  1. Iulian, ne-am cunoscut doar asa, intr-o intersectare la un atelier de paine al Violetei (daca iti mai amintesti de asta:http://no-ordinary-tune.blogspot.com/2009/06/butterflyli-la-atelierul-de-paine-2.html). Stiam eu ca Mika are prieteni de exceptie, dar gestul asta chiar ne-a impresionat mult.
    Iti multumesc pentru ca esti gazda la scrierile noastre. Cred ca tocmai se demonstreaza ca online-ul, din care nu prea se fac bani ca blogger, poate strange o suma imensa pentru a salva o viata. Zic si eu…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *