Campania de la noi și campania lui Obama

Mi se pare foarte curios că într-un sistem atât de plin de reguli ca al nostru lucrurile funcționează mizerabil, iar la Obama acasă totul s-a făcut cu candoare, cu propagandă până la închiderea urnelor și turism electoral (albi bogați au dus cu mașina săraci de culoare la urne) – și totuși senzația e de vitalitate democratică. În Evenimentul zilei.

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

2 thoughts on “Campania de la noi și campania lui Obama”

  1. Da, intr-adevar, nu mai exista la ei mizeria de la noi. De ce? Din moralitate crescuta? Din civilizatie avansata? Nu.
    Pentru ca analistii adevarati au inteles un fapt simplu, natural: mizeria nu mai vinde ca altadata. Fiindca atunci cand mizeria nu era generalizata la nivelul presei, cand tabloidizarea nu era desavarsita, jegul vindea prin culoare, prin alteritate. Acum, cand exista atata mizerie, cheia poate fi exact in partea opusa: in seriozitate, civilizatie, bun-simt, act jurnalistic adevarat, ceva mai apropiat de manualele dupa care se preda jurnalismul.
    Analistii au inteles ca zoaiele nu mai sunt atat de dorite si ca lumea s-a snobit nitel, lumea vrea aparenta civilizatiei care sa ii adoarma conflictele de vinovatie. Iata, la noi presa nu remarca aceste lucruri, si incearca sa intre mereu, mai bine, in sablonul viu-colorat al mahalalei, care a prins la public o perioada. Si de care lumea a inceput sa se sature. Dar nu se intelege asta si iata, Jurnalul National tinde spre tabloid. Si merge in jos. Si se considera ca nu e suficient de tabloid si de aceea merge rau. Si…

    (dar nu ma bagati in seama, parere de camionagiu)
    PS felicitari pentru profesionalism, Comanescu

  2. Stirile electorale din calupurile din/dupa jurnalele de stiri bat, dupa mine, toate recordurile de stupizenie, dar mai ales de delasare si improvizatie… montajele sint facute intr-un sictir absolut, cu scene decupate brut, la intimplare, de prin diverse peripluri prin cartiere. Nu numai ca nu spun nimic in termeni de mesaj, dar sint atit de prost facute tehnic si regizoral (in sensul de conceptual) incit banuiesc ca nici nu se mai lucreaza cu agentii, probabil ca o secretara se mai ocupa si cu ceva editare video la repezeala, intre o cafea si-un copiator…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *