Business Standard

Aşa îl cheamă pe cotidianul economic al lui Vîntu. Ce cred eu despre brand:

– “Standard” e bun în titlu. Ascunde o ambiguitate gen “puţin”. Înseamnă în acelaşi timp “punct de referinţă, cotă la care trebuie să ne ridicăm, aspiraţie” şi “clasic, canonic, tipic, complet”.
– “Business” e neutru, nu deranjează.
– naşpa: pe Internet e plin de “Business standarduri” (aproape 1 milion de rezultate pe Google), drept pentru care se va zice că lumea de pe la Vîntu s-a inspirat din treaba asta. Totuşi…
– ok: publicul ne-jurnalist habar n-are de alte publicaţii şi site-uri cu acelaşi nume.
– suficient: businessstandard.ro e imposibil. Şi e de vânzare. Dar, da, business-standard.ro e luat. De cine trebuie.

E mult mai bine decât “NewsIn”. Ar fi la fel de bine sau poate ceva mai puţin bine decât “Money Channel”, dacă “Money Channel” n-ar fi putut fi maimuţărit ca “Monkey Channel” (i se zice printre brokeri). Vă trece prin cap vreo maimuţăreală la numele ziarului?

Cum i-aş fi zis eu: “Mersul trendurilor”. Dar i-am dat deja numele ăsta lui Liviu Moldovan 🙂

Poftiţi de ziceţi şi voi ce credeţi.

  1. Andrei Crivat Reply

    Mie imi place Business Standard. Singurul “defect” pe care i-l gasesc e ca-i prea lung, cumva. Ok, nu-i chiar un defect. Si Ziarul Financiar e lung, da’ parca se pronunta mai usor. Spre comparatie, Capital e suficient de scurt. Dar de sunat, suna bine si la obiect. Si un pic provocator. Totusi, desi categoric suna mai prost, “The Money Journal”, de exemplu, n-ar fi stabilit o legatura cu The Money Channel ?

  2. Andrei Reply

    Minunat nume! Probabil ca, dupa cum Ziarul Financiar e numit ZF sau zefe, o sa ajunga si asta BS, sau bese, adica, cumva, inca un vant…. 🙂

  3. Ionut Oprea Reply

    Eu cred ca uneori si in spatele unui proces de naming ar trebui sa stea, pe langa estetic, si relevanta, si o doza de utilitate, de facilitare. Nu stiu daca Ziarul Financiar a fost menit sa fie prescurtat ZF, insa le-a prins foarte bine, si cred ca e, pentru unii oameni grabiti ca mine, o binecuvantare ca pot folosi prescurtarea asta in loc de Ziarul Financiar.

    Daca prescurtezi Business Standard, ajungi la BS. Care e un acronim si pentru altceva. Insa nu zic asta ca sa arunc cu BS in noua publicatie Catavencu, ci doar ca sa demonstrez punctul de vedere de mai sus.

    Cred ca in 2007, numele unei publicatii de business pe langa faptul ca trebuie sa fie de impact, memorabil, relevant, si cu un eventual staif sau nu, mai trebuie sa fie si scurt, usor de pronuntat (nici sa-ti faulteze, nici sa-ti oboseasca limba), si/sau usor si fara probleme prescurtabil.

    In final, a rose by any other name would smell as sweet, asa ca asteptam sa vedem continut.

    Iar Mersul Trendurilor e titlu de blog. E un nume care se adreseaza nu oamenilor de afaceri in general, ci sub-grupului care mai citeste cel putin o data pe luna Catavencu. Si rade. 🙂

  4. Cristian China Birta Reply

    Business Standard e ok. Dar nu ştiu dacă atât va fi de ajuns.
    Nici The Money Journal nu suna rău.
    Poate că ar merge şi The Money Standard. 🙂
    Oare de ce new releaseurile pe business nu vin şi ele cu nişte naminguri româneşti?
    Dobânda ce are? Sau Profitabil? Sau Scont? 🙂
    Indiferent cum s-o numi eu salut venirea unui nou player pe piaţă. Poate îi mai impulsionează şi pe cei de la ZF să mai mişte ceva. Ca sunt prea statici de o vreme încoace.

  5. Andrei Crivat Reply

    @Cristian China Birta

    Alegerea unui name romanesc – cred eu – poate deveni o mare problema, pana la stadiul de ridicol, daca nu esti atent. De exemplu, creditul intitulat cu maxima inspiratie “Dobandica” de la CEC.

  6. Iulian Comanescu Reply

    Ionut: da, după ce m-am împăunat puţin cu numele de blog, m-am gândit: “Business Standard” n-are umor, “Mersul trendurilor” are. Uau, sunt mai bun, că am făcut o glumiţă. Dar ce te faci că managementul, oamenii de afaceri, care ar putea fi în targetul “Business Standard”, s-ar putea să nu prea aibă umor? Aşa că s-ar putea ca “Mersul trendurilor” să nu fie un nume de cotidian financiar…

  7. Cristian China Birta Reply

    Andrei Crivat:
    Asta cu “Dobândica” este absolut înfiorătoare…
    Cât despre un naming românesc şi mie mi se pare o provocare. Dar tocmai de aceea e interesantă.
    Dacă excludem Capital (cuvânt universal) avem pe piaţă doar Banii Noştri (aşa şi aşa), Bursa (cam specializat şi cu un lay out nasol), Bilanţ (nu prea ştiu cum ce se mănâncă).
    Singura reuşită, mi se pare mie, este Sătptămăna Financiară. Şi ca naming şi ca parte editorială. Eu personal o citesc mult mai uşor decât citesc Capital.

  8. Dan Tudoroiu Reply

    Ti-as mai recomanda si revistele Business Magazin (aparitie saptamanala) si Target (aparitie lunara). Daca nu le stii, poti sa lasi la Iulian adresa si ti le trimit ca sa iti faci o idee.

  9. Cristian China Birta Reply

    Dan Tudoroiu:
    Business Magazin îl citesc în fiecare săptămână. 🙂
    Mi-a plăcut foarte mult numărul cu Zimbrul renaşte.
    Iar Targetul am început de vreo două numere să îl răsfoiesc.
    “Englezisme” mai citesc multe. Şi Bizz şi Campaign şi tot ce prind.
    Doar că eu vorbeam de publicaţii cu nume românesc sadea şi despre provocarea de a mai scoate o publicaţie cu un nume tot românesc.

  10. Cristian China Birta Reply

    Ziarul Financiar a devenit ZF pentru că aşa a vrut piaţa, nu editorii. Şi a prins bine. Cel puţin din ce văd eu.
    Ca să şi lansezi un brand ca Business Standard şi să şi forţezi în paralel “cuplarea” unei variante la BS e extrem de costisitor şi cel mai probabil ineficient.
    Sigur că, plecând de la prima sursă, o rezolvare evidentă ar fi schimbarea denumirii din Business Standard în altceva.
    Sau să se pornească invers. Adică ce iniţiale ar merge pe piaţă şi de acolo să se construiasca numele.
    Greu în ambele cazuri, presupun…

  11. just 4 ur eyes :P Reply

    abreviere, domn comentator, ca acronim e altceva

  12. Florin Dumitrescu Reply

    eu vad o hiba in faptul ca incepe cu business
    intr-un context cu 2! businessweek-uri (ca mai e si buharest business week), un business magazine, un biz, un bizbazar, un businessman si… un bilant (care incepe tot cu bi)
    confuzant pt. un ziar nou lansat
    prea mare inghersuiala pe zona biz: vorba aceea, e cam… busy…

    de ce nu ii zice the money paper? ca sa fie in linie cu … channel?
    (vorba lui crivat)

  13. Florin Dumitrescu Reply

    china: capital, campaign si businessweek sint francize, se numesc asa si in fr. si in germ. si in ang., ca “asa trebuie”
    poate ca ar fi bien sa dea o romaneasca: daca bilant e luat… ce ar mai fi de-ale contabililor?
    factura? decontul? sau… daca tot e cotidian…
    ce-ar fi sa-i zica diurna?!!!
    (n-are tupeu)

  14. Maxim Reply

    Este mai degraba un titlu englezesc decat unul romanesc. In interviul din Capital, Vantu isi declara ambitia de a scoate acest ziar pe o piata mult mai mare decat cea romaneasca. Iar “bese” in franceza, cine stie, poate suna chiar sexi.

Post your thoughts