Bloggerii ca vectori de imagine pentru Audi A 4

Cohn & Jansen/Ashley & Holmes și Porsche Romania au avut o idee interesantă pentru lansarea noului Audi A4. E vorba de un eșantion de bloggeri cunoscuți cărora li s-a dat câte o mașină pentru teste. Probabil c-o să vedeți în zilele următoare mențiuni privind celebra mașină nemțească pe bloguri cu trafic mare. Toate postările se vor strânge pe un site al campaniei, unde veți putea vedea ce și cum. Cred că ideea e bună mai ales din două motive:

– un blogger cu reputație bună e util într-o astfel de lansare. Mulți ziariști citesc ceea ce scriem noi și, poate, uneori, au mai puțin timp decât bloggerii contactați pentru testări și altele asemenea. E cam ca-n modelul foilor de ceapă din comunicare, trebuie să mergi întâi la influențatorii de opinie și mai apoi la target – care poate fi clientul persoană fizică sau presa, ca urmare a buzz-ului creat.
– după știrea mea, Cohn & Jansen/Ashley & Holmes nu au condiționat în nici un fel oferta de A 4 pentru teste – nici din punct de vedere al cantității și nici al conțintului postărilor. Cred că asta înseamnă relații publice înțelese cum trebuie.

Mai e un lucru îmbucurător pentru bloguri în toată povestea asta: faptul că e vorba de un produs premium.

16 thoughts on “Bloggerii ca vectori de imagine pentru Audi A 4”

  1. Domnu’ Mihai, produse se dau la testat la ziariști în toată lumea. Dacă Porsche și C&J/A&H au luat o mână de bloggeri de proști, înseamnă că mai toți marii fabricanți și dealeri de lucruri iau presa în ansamblu de idioată.

    Cred că mult mai urât era ca un brand de genul ăsta să încerce să mituiască bloggeri cu diverse lucruri. Nicio legătură de altfel cu povestea cu Audi, care e în parametrii acceptați.

  2. nici audi nu mai e ce a fost, cel putin in romania; in germania nu cred ca il promovoaza prin blogeri gen zoso &co. dar asta ne este nivelul….

  3. Audi a fost prima companie care a investit masiv in reclama pe bloguri si au fost foarte multumiti de rezultate ( http://www.google.com/search?q=weblogs+inc+audi+campaign&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.ubuntu:en-US:official&client=firefox-a )

    De aceea, miscarea din Romania nu este atat de surprinzatoare, dimpotriva. In plus, avand in vedere ca putina lume stie care sunt bloggerii, generalizarea este cel putin stupida (si eu sunt unul dintre ei, si poate ca eu intru in aceeasi categorie – zoso and co. -, dar ceilalti de pe lista sunt in mod cert intr-un target clar al Audi A4).

    Imi plac oamenii care comenteaza numai pentru ca au invatat sa scrie la scoala 😀 Ce noroc cu internetul asta…

    @Mihai, ma surprinde reactia ta… cu ce ne iau de prosti Audi pentru ca imi dau un A4 sa il testez 2 saptamani? E ca si cum ai spune ca Saab a luat de proaste vedetele pentru ca le-a facut reduceri…

  4. Mihai: nu există “a cumpăra gratis”, ci a “obține gratis”. Iar “a obține gratis” mențiuni referitoare la cutare produs, fabricant, acțiune e însăși esența PR-ului. E dreptul tău să nu-ți placă PR-ul ca idee pe lumjea asta, dar imediat ce argumentezi în sensul “de ce nu dau bani”, îți subminezi singur poziția.

    În cazul de față, oferta de testare poate premerge sponsorizări, sau o campanie cu bannere – ale A 4 sau ale altora. Din păcate, posibilii clienți pot fi goniți de reacții ca a ta. Ar trebui să înțelegi asta dacă vrei să faci, vreodată, vreun ban din blog.

  5. Matei: da, exact. Se creează un buzz, nu e o campanie de hard selling sau așa ceva. Cam asta spuneam și eu pe limba mea mai sus. Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile, deocamdată avem cel puțin un semn că blogosfera se comportă ca un bazin cu piranhas atunci când i se oferă o “halcă” constând într-un brand.

  6. mie logica acestui anunt imi scapa. daca tot exista, de ce nu se merge pana la capat cu modul mizerabil de presa: bagati si adresele de acasa ale participantilor!

  7. da bobby, internetu asta care a scos formatori de opinie ca tine, sau ma rog influentatori cum le spune comanescu. un termen de care se abuzeaza masiv in romania dar folosit ca multi pun botu’ la cuvinte frumoase de marketing.

  8. Io nu cred ca e vorba de influentatori! Ci doar ca gusturile mele de exemplu se “pupa” cu ale aluia sau celuilalt. Hai sa fim seriosi si sa nu vedem in fiece campanie o metoda de “prindere a mreje a consumatorilor tampiti”.
    Si la eventualele intrebari cu DE CE BLOGUL, CA METODA DE PROMOVARE! Pentru ca incepe sa aibe un impact pozitiv din ce in ce mai bun!
    😉

  9. Intamplator eu chiar detin un Audi A4. In plus, am si site-uri auto pentru care fac test drive. Asa ca este un schimb foarte bun: eu testez masina, lumea imi vine pe site, creste audienta, castig mai multi bani.

    Ca urmare, a spune ca ma vand ieftin, e cumva aiurea.

    @bogdan: dupa cum spuneam, nu oricine poate sa scrie ceva coerent, informat si la obiect.

  10. Mie imi pare ok ideea, pe blog nu te opreste nimeni sa spui ce crezi despre masina, deci poate avea si un efect de bumerang. Nu cred ca o sa fie cazul acum.

  11. Eu cred ca au avut astia de la Porche Ro o logică, si au ales bloggeri care se mai si pricep la masini, ca altfel nu inteleg ce parere pertinenta sa-si dea despre AUDI A4, un sofer de Matiz sau Logan? Fără un punct de referinta AUDI o sa para o masina divina, dar daca ai mai condus/urcat si in alte marci premium poti avea o parere critica. Pe de alta parte care sunt vanzarile de AUDI in Ro?? jenante in comparatie cu importurile de SH.

  12. Bazilide a pus punctul pe i. O masina premium poate fi apreciata doar de cei care o detin deja. Nu poti discuta despre Audi conducand regulat o Vectra. De comparatii Audi- Logan/Punto etc. in viata reala, ce sa mai vorbesc.
    De curiozitate, i-au intrebat pe respectivii mestecatori de cuvinte ce masina vor avea ca standard in efectuarea testului ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *