Bloggerii ca vectori de imagine pentru Audi A 4

Cohn & Jansen/Ashley & Holmes şi Porsche Romania au avut o idee interesantă pentru lansarea noului Audi A4. E vorba de un eşantion de bloggeri cunoscuţi cărora li s-a dat câte o maşină pentru teste. Probabil c-o să vedeţi în zilele următoare menţiuni privind celebra maşină nemţească pe bloguri cu trafic mare. Toate postările se vor strânge pe un site al campaniei, unde veţi putea vedea ce şi cum. Cred că ideea e bună mai ales din două motive:

– un blogger cu reputaţie bună e util într-o astfel de lansare. Mulţi ziarişti citesc ceea ce scriem noi şi, poate, uneori, au mai puţin timp decât bloggerii contactaţi pentru testări şi altele asemenea. E cam ca-n modelul foilor de ceapă din comunicare, trebuie să mergi întâi la influenţatorii de opinie şi mai apoi la target – care poate fi clientul persoană fizică sau presa, ca urmare a buzz-ului creat.
– după ştirea mea, Cohn & Jansen/Ashley & Holmes nu au condiţionat în nici un fel oferta de A 4 pentru teste – nici din punct de vedere al cantităţii şi nici al conţintului postărilor. Cred că asta înseamnă relaţii publice înţelese cum trebuie.

Mai e un lucru îmbucurător pentru bloguri în toată povestea asta: faptul că e vorba de un produs premium.

  1. Iulian Comanescu Reply

    Domnu’ Mihai, produse se dau la testat la ziarişti în toată lumea. Dacă Porsche şi C&J/A&H au luat o mână de bloggeri de proşti, înseamnă că mai toţi marii fabricanţi şi dealeri de lucruri iau presa în ansamblu de idioată.

    Cred că mult mai urât era ca un brand de genul ăsta să încerce să mituiască bloggeri cu diverse lucruri. Nicio legătură de altfel cu povestea cu Audi, care e în parametrii acceptaţi.

  2. bogdan Reply

    nici audi nu mai e ce a fost, cel putin in romania; in germania nu cred ca il promovoaza prin blogeri gen zoso &co. dar asta ne este nivelul….

  3. Bobby Voicu Reply

    Audi a fost prima companie care a investit masiv in reclama pe bloguri si au fost foarte multumiti de rezultate ( http://www.google.com/search?q=weblogs+inc+audi+campaign&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.ubuntu:en-US:official&client=firefox-a )

    De aceea, miscarea din Romania nu este atat de surprinzatoare, dimpotriva. In plus, avand in vedere ca putina lume stie care sunt bloggerii, generalizarea este cel putin stupida (si eu sunt unul dintre ei, si poate ca eu intru in aceeasi categorie – zoso and co. -, dar ceilalti de pe lista sunt in mod cert intr-un target clar al Audi A4).

    Imi plac oamenii care comenteaza numai pentru ca au invatat sa scrie la scoala 😀 Ce noroc cu internetul asta…

    @Mihai, ma surprinde reactia ta… cu ce ne iau de prosti Audi pentru ca imi dau un A4 sa il testez 2 saptamani? E ca si cum ai spune ca Saab a luat de proaste vedetele pentru ca le-a facut reduceri…

  4. Matei Reply

    campania e buna daca obiectivul este awareness crescut pentru noul model, eventual ceva publicity. nu si vanzari sporite catre bloggeri, cred eu…

  5. Mihai Sturzu Reply

    http://www.mihaisturzu.ro/blog/shmekerie/

    Convingerea mea este simpla si ferma: isi cumpara expunere gratis… Nu spun ca e ilegal sau imoral sa “take advantage” de entuziasmul unei comunitati (cum este cea a blogger-ilor), trag un semnal de alarma. Nu va vindeti niciodata ieftin ! Si nici nu va dati pe gratis ! 😉

  6. MIhai Sturzu Reply

    @Bobby: reducerea pe care o face Saab este tocmai echivalentul (usor cuantificabil) in bani pentru asocierea cu o vedeta. Asadar Saab PLATESTE ! 😉

  7. Iulian Comanescu Reply

    Mihai: nu există “a cumpăra gratis”, ci a “obţine gratis”. Iar “a obţine gratis” menţiuni referitoare la cutare produs, fabricant, acţiune e însăşi esenţa PR-ului. E dreptul tău să nu-ţi placă PR-ul ca idee pe lumjea asta, dar imediat ce argumentezi în sensul “de ce nu dau bani”, îţi subminezi singur poziţia.

    În cazul de faţă, oferta de testare poate premerge sponsorizări, sau o campanie cu bannere – ale A 4 sau ale altora. Din păcate, posibilii clienţi pot fi goniţi de reacţii ca a ta. Ar trebui să înţelegi asta dacă vrei să faci, vreodată, vreun ban din blog.

  8. Iulian Comanescu Reply

    Matei: da, exact. Se creează un buzz, nu e o campanie de hard selling sau aşa ceva. Cam asta spuneam şi eu pe limba mea mai sus. Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile, deocamdată avem cel puţin un semn că blogosfera se comportă ca un bazin cu piranhas atunci când i se oferă o “halcă” constând într-un brand.

  9. zoso Reply

    mie logica acestui anunt imi scapa. daca tot exista, de ce nu se merge pana la capat cu modul mizerabil de presa: bagati si adresele de acasa ale participantilor!

  10. bogdan Reply

    da bobby, internetu asta care a scos formatori de opinie ca tine, sau ma rog influentatori cum le spune comanescu. un termen de care se abuzeaza masiv in romania dar folosit ca multi pun botu’ la cuvinte frumoase de marketing.

  11. artistu Reply

    Io nu cred ca e vorba de influentatori! Ci doar ca gusturile mele de exemplu se “pupa” cu ale aluia sau celuilalt. Hai sa fim seriosi si sa nu vedem in fiece campanie o metoda de “prindere a mreje a consumatorilor tampiti”.
    Si la eventualele intrebari cu DE CE BLOGUL, CA METODA DE PROMOVARE! Pentru ca incepe sa aibe un impact pozitiv din ce in ce mai bun!
    😉

  12. Bobby Voicu Reply

    Intamplator eu chiar detin un Audi A4. In plus, am si site-uri auto pentru care fac test drive. Asa ca este un schimb foarte bun: eu testez masina, lumea imi vine pe site, creste audienta, castig mai multi bani.

    Ca urmare, a spune ca ma vand ieftin, e cumva aiurea.

    @bogdan: dupa cum spuneam, nu oricine poate sa scrie ceva coerent, informat si la obiect.

  13. Bogdan P Reply

    Mie imi pare ok ideea, pe blog nu te opreste nimeni sa spui ce crezi despre masina, deci poate avea si un efect de bumerang. Nu cred ca o sa fie cazul acum.

  14. Bazilide Reply

    Eu cred ca au avut astia de la Porche Ro o logică, si au ales bloggeri care se mai si pricep la masini, ca altfel nu inteleg ce parere pertinenta sa-si dea despre AUDI A4, un sofer de Matiz sau Logan? Fără un punct de referinta AUDI o sa para o masina divina, dar daca ai mai condus/urcat si in alte marci premium poti avea o parere critica. Pe de alta parte care sunt vanzarile de AUDI in Ro?? jenante in comparatie cu importurile de SH.

  15. cezar jipa Reply

    Bazilide a pus punctul pe i. O masina premium poate fi apreciata doar de cei care o detin deja. Nu poti discuta despre Audi conducand regulat o Vectra. De comparatii Audi- Logan/Punto etc. in viata reala, ce sa mai vorbesc.
    De curiozitate, i-au intrebat pe respectivii mestecatori de cuvinte ce masina vor avea ca standard in efectuarea testului ?

Post your thoughts