Blogaria Neogenului

Atmosferă de tabără şi chestii o să găsiţi la alţii, aşa că eu o să fac, ca de obicei, pe seriosul. A fost o discuţie de vreo două ore în care Neogen (inclusiv Călin Fusu) a venit cu diferite propuneri despre felul cum ar putea fi rentabilizate blogurile, bineînţeles şi în folosul Neogen. S-a vorbit mai ales de vânzarea de contextuale Neogen pe bloguri şi, posibil, anunţuri customizate în funcţie de blog, cu plata la clic. Bloggerii prezenţi au zis că e prea puţin, Fusu a zis că bine, dă mai mult ş.a.m.d.

După aceea s-a trecut la cum ar fi ca oamenii să scrie ceva pentru Neogen, iar din treaba asta Zoso s-a ales cu o ofertă de 1000 de euro ca să facă revista presei pe acelaşi Neogen. Probabil că ar fi mai interesant ca bloggerii să fie puşi la scris, dar Fusu şi-a adus aminte de faptul că Neogen nu se ocupă de produs conţinut. Mia de euro a lui Zoso a rămas totuşi pe masă – metaforic vorbind, fiindcă sticlele goale de Cola, chiştoacele şi paharele de cafea rămase după parlamentări nu fac chiar atât.

Una peste alta, desigur că Neogen are probleme de imagine pe care a vrut să le rezolve cu vederea asta la faţă, ca orice chestie mare – şi mai ales ca orice chestie care a mai călcat pe-alături în viaţa ei instituţională, ceea ce înseamnă în ultimă instanţă tot orice chestie mare din România. Eu sunt convins că Fusu a vrut mai mult, dar cred că şansele să se lege ceva sunt de aproximativ 20 la sută. Discuţia de o oră despre 30 de RON câştigaţi din clicuri în trei luni m-a luat pur şi simplu de cap.

De data asta n-a existat un numitor comun. Planurile de dezvoltare ale Neogen mi s-au părut vagi, iar Călin Fusu avea mâneci surte, deci nu putea ascunde aşi în ele. Bloggerii n-aveau aşa ceva (planuri de dezvoltare, mâneci aveau, cel puţin unii dintre ei), ci numai nemulţumiri fiindcă vânzătorii de publicitate nu le iau în seamă blogurile. Dezorientarea mea a fost accentuată de faptul că n-am înţeles exact ce caut acolo, nu voiam să iau bani din clicuri şi nici de la Neogen, la fel cum nu voiam să achiziţionez bloggeri, suntem destui la HotNews şi aici e cu totul altceva decât la Ruse sau ce-o să fie la Neogen, dacă se leagă în vreun fel.

Sigur că povestea de la Ruse poate fi prima dintr-un şir mai lung, care să ducă în cele din urmă undeva. Deja, blogurile nu mai sunt chiar ultimul răcnet şi e momentul ca bloggerii care n-au profitat de pe urma ei – nu neapărat în sens material – să o facă.

P.S.: Vis Urât m-a întrebat cum poate să ajungă şi el la mine pe blog. I-am mai zis că poate să ajungă dacă îi fac o poză. E bineînţeles cel dintre fată şi doza de bere. Nu, nu m-a plătit 🙂

996_vis_urat.jpg
  1. sergiu Reply

    Mie plata per click mi se pare cinstita plata per click si acum ca avem Google AdSense pentru pagini in romana nu vad de ce sa aleaga bloggerii serviciul de contextual al Neogen (Google clar va atrage mai multi clienti platitori = anunturi relevante + diversitate = conversie = bani mai multi).
    Cat despre anunturi pentru bloguri, ma astept de la Neogen sa lanseze un serviviu cat de curand, pentru ca e piata care va creste si daca ai resurse clar merita sa intri.

  2. Cristi Roman Reply

    Mi-a fost atat de bine la Sibiu si pe Transfagarasan, refuzind Bulgaria…….Dar, recunosc, fiecare a mers unde i-a placut mai mult sa mearga.

  3. serban Reply

    Bineinteles ca o sa incerc sa trag spuza si pe turta mea, intreband: care este locul siturilor specializate in ecuatie? Stiind ca specializare=vizitatori mai putini, dar ‘de nisa’, s-o fi gandit neogen sa vanda cumva publicitate la biscuiti pentru catei exckusiv pe siturile dedicate animalelor? Eu zic ca ar fi o strategie buna, mai ales ca google imi arata un anunt despre viata lui Isus in mijlocul unui articol despre avocado. Nu ma iau de google, spun doar ca un om este mai bun decat un robot…

  4. lovingvama Reply

    “să ajungă şi el la mine pe blog”

    Parcă sună mai elegant şi mai româneşte “pe blogul meu” 😉

  5. Daniel Reply

    Poate-s putin offtopic, dar nu inteleg chestia asta romaneasca implementata 99% si de Neogen cu preluatul de la sabloane de situri pana la retete de succes. Chiar tot ce a mers in alta parte va merge si in Romania? Nu e putin exagerata chestia asta? Neogen nu pare o companie iesita din comun. Nu pot vorbi de toate functionalitatile portalului ci doar de bestjobs si sectiunea video. Primul sit este ok ca functionalitate si 0 ca inovatie fiind o copie. O alta chestie enervanta pentru mine ca utilizator e ca schimba functionalitatile sitului fara nici macar un simplu anunt. Pur si simplu te trezesti intr-o zi ca o optiune nu mai exista pentru “In urma numeroaselor cereri de la utilizatori, a fost scoasa aceasta rubrica.” Iar sectiunea video nu putea sa lipseasca din “portalul” Neogen. Iar clipul de introducere al celor de la Neogen va ramane in istorie pentru “cum sa nu faci un clip de introducere”.
    N-am nimic cu oamenii de la Neogen, poate cei care platesc pentru serviciile lor sunt multumiti, dar m-am cam saturat de companiile romanesti care copie tot cu o exceptie: atitudinea fata de client.

  6. Iulian Comanescu Reply

    Daniel: da, ai dreptate, Neogen nu e o companie ieşită din comun, cu excepţia traficului imens şi a banilor. A vândut recent acţiuni în valoare de aproape 6 milioane la un fond de investiţii numit Tiger. 6 milioane e cam suma pe care Rignier a cumpărat “Evenimentul zilei” prin 2003, ca să îţi dai seama de ordinul de mărime.

    Lumea prezentă la Ruse a vorbit la unison în privinţa faptului că Trilulilu.ro e, de exemplu, mai bun decât Video.Neogen.ro. Călin Fusu n-o să se supere, sper, dacă dezvălui o discuţie particulară. I-am spus că au nevoie de usability testing pentru lansările lor, iar el mi-a zis că e destul de costisitor. Eu cred că merită banii.

    Genul ăsta de a copia s-a petrecut foarte mult şi în presa scrisă şi audiovizuală din România, chiar dacă a fost ceva “onest”, prin titluri luate în franciză, publisheri străini veniţi aici şi formate achiziţionate. Cred că România e mult mai puţin specifică decât pare şi în acelaşi timp sunt de acord cu tine că orice concept străin trebuie să treacă printr-o adaptare atentă.

    Cu sau fără protestele cuiva, Neogen a crescut foarte tare prin copierea unor concepte. Dincolo de problema etică, succesul companiei depinde într-un viitor oarecare de funcţionalitatea chestiilor respective.

    Vezi şi aici, despre ce vrea şi ce gândeşte Călin Fusu:

    http://www.comanescu.ro/ymterviu019-calin-fusu-neogen-despre-cum-face-el-bine-oamenilor.html

  7. lovingvama Reply

    Am să-i spun şi lui.
    Nu ştiam că exprimarea nu îţi aparţine, pentru că era o relatare, nu un citat.

  8. Iulian Comanescu Reply

    Lovingvama: Există ceva numit vorbire indirectă. După un “a spus că”, “a întrebat dacă”, redai fără ghilimele spusele omului.

    A, şi eu unul nu ţin deloc să fiu elegant aici. Cred că blogurile au o calitate: zgâlţâie puţin registrul cult al limbii române, care e cam plicticos după 50 de ani de comunism. S-ar putea ca exagerările care se poartă, în sens de înjurături şi altele asemenea, să ducă în timp la ceva bun.

  9. Denisa - BLOG my mind Reply

    Hop şi eu, după două zile (despre Blogaria)…

    Abia acum am ajuns acasă şi, deşi, teoretic, trebuia să pot lega nişte idei, oboseala + cele două beri băute azi mă cam doboară. Prin urmare, o să mă folosesc de dragele de liniuţe şi voi…

Post your thoughts