Blogaria Neogenului

Atmosferă de tabără și chestii o să găsiți la alții, așa că eu o să fac, ca de obicei, pe seriosul. A fost o discuție de vreo două ore în care Neogen (inclusiv Călin Fusu) a venit cu diferite propuneri despre felul cum ar putea fi rentabilizate blogurile, bineînțeles și în folosul Neogen. S-a vorbit mai ales de vânzarea de contextuale Neogen pe bloguri și, posibil, anunțuri customizate în funcție de blog, cu plata la clic. Bloggerii prezenți au zis că e prea puțin, Fusu a zis că bine, dă mai mult ș.a.m.d.

După aceea s-a trecut la cum ar fi ca oamenii să scrie ceva pentru Neogen, iar din treaba asta Zoso s-a ales cu o ofertă de 1000 de euro ca să facă revista presei pe același Neogen. Probabil că ar fi mai interesant ca bloggerii să fie puși la scris, dar Fusu și-a adus aminte de faptul că Neogen nu se ocupă de produs conținut. Mia de euro a lui Zoso a rămas totuși pe masă – metaforic vorbind, fiindcă sticlele goale de Cola, chiștoacele și paharele de cafea rămase după parlamentări nu fac chiar atât.

Una peste alta, desigur că Neogen are probleme de imagine pe care a vrut să le rezolve cu vederea asta la față, ca orice chestie mare – și mai ales ca orice chestie care a mai călcat pe-alături în viața ei instituțională, ceea ce înseamnă în ultimă instanță tot orice chestie mare din România. Eu sunt convins că Fusu a vrut mai mult, dar cred că șansele să se lege ceva sunt de aproximativ 20 la sută. Discuția de o oră despre 30 de RON câștigați din clicuri în trei luni m-a luat pur și simplu de cap.

De data asta n-a existat un numitor comun. Planurile de dezvoltare ale Neogen mi s-au părut vagi, iar Călin Fusu avea mâneci surte, deci nu putea ascunde ași în ele. Bloggerii n-aveau așa ceva (planuri de dezvoltare, mâneci aveau, cel puțin unii dintre ei), ci numai nemulțumiri fiindcă vânzătorii de publicitate nu le iau în seamă blogurile. Dezorientarea mea a fost accentuată de faptul că n-am înțeles exact ce caut acolo, nu voiam să iau bani din clicuri și nici de la Neogen, la fel cum nu voiam să achiziționez bloggeri, suntem destui la HotNews și aici e cu totul altceva decât la Ruse sau ce-o să fie la Neogen, dacă se leagă în vreun fel.

Sigur că povestea de la Ruse poate fi prima dintr-un șir mai lung, care să ducă în cele din urmă undeva. Deja, blogurile nu mai sunt chiar ultimul răcnet și e momentul ca bloggerii care n-au profitat de pe urma ei – nu neapărat în sens material – să o facă.

P.S.: Vis Urât m-a întrebat cum poate să ajungă și el la mine pe blog. I-am mai zis că poate să ajungă dacă îi fac o poză. E bineînțeles cel dintre fată și doza de bere. Nu, nu m-a plătit 🙂

996_vis_urat.jpg

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

16 thoughts on “Blogaria Neogenului”

  1. Mie plata per click mi se pare cinstita plata per click si acum ca avem Google AdSense pentru pagini in romana nu vad de ce sa aleaga bloggerii serviciul de contextual al Neogen (Google clar va atrage mai multi clienti platitori = anunturi relevante + diversitate = conversie = bani mai multi).
    Cat despre anunturi pentru bloguri, ma astept de la Neogen sa lanseze un serviviu cat de curand, pentru ca e piata care va creste si daca ai resurse clar merita sa intri.

  2. Bineinteles ca o sa incerc sa trag spuza si pe turta mea, intreband: care este locul siturilor specializate in ecuatie? Stiind ca specializare=vizitatori mai putini, dar ‘de nisa’, s-o fi gandit neogen sa vanda cumva publicitate la biscuiti pentru catei exckusiv pe siturile dedicate animalelor? Eu zic ca ar fi o strategie buna, mai ales ca google imi arata un anunt despre viata lui Isus in mijlocul unui articol despre avocado. Nu ma iau de google, spun doar ca un om este mai bun decat un robot…

  3. Poate-s putin offtopic, dar nu inteleg chestia asta romaneasca implementata 99% si de Neogen cu preluatul de la sabloane de situri pana la retete de succes. Chiar tot ce a mers in alta parte va merge si in Romania? Nu e putin exagerata chestia asta? Neogen nu pare o companie iesita din comun. Nu pot vorbi de toate functionalitatile portalului ci doar de bestjobs si sectiunea video. Primul sit este ok ca functionalitate si 0 ca inovatie fiind o copie. O alta chestie enervanta pentru mine ca utilizator e ca schimba functionalitatile sitului fara nici macar un simplu anunt. Pur si simplu te trezesti intr-o zi ca o optiune nu mai exista pentru “In urma numeroaselor cereri de la utilizatori, a fost scoasa aceasta rubrica.” Iar sectiunea video nu putea sa lipseasca din “portalul” Neogen. Iar clipul de introducere al celor de la Neogen va ramane in istorie pentru “cum sa nu faci un clip de introducere”.
    N-am nimic cu oamenii de la Neogen, poate cei care platesc pentru serviciile lor sunt multumiti, dar m-am cam saturat de companiile romanesti care copie tot cu o exceptie: atitudinea fata de client.

  4. Daniel: da, ai dreptate, Neogen nu e o companie ieșită din comun, cu excepția traficului imens și a banilor. A vândut recent acțiuni în valoare de aproape 6 milioane la un fond de investiții numit Tiger. 6 milioane e cam suma pe care Rignier a cumpărat “Evenimentul zilei” prin 2003, ca să îți dai seama de ordinul de mărime.

    Lumea prezentă la Ruse a vorbit la unison în privința faptului că Trilulilu.ro e, de exemplu, mai bun decât Video.Neogen.ro. Călin Fusu n-o să se supere, sper, dacă dezvălui o discuție particulară. I-am spus că au nevoie de usability testing pentru lansările lor, iar el mi-a zis că e destul de costisitor. Eu cred că merită banii.

    Genul ăsta de a copia s-a petrecut foarte mult și în presa scrisă și audiovizuală din România, chiar dacă a fost ceva “onest”, prin titluri luate în franciză, publisheri străini veniți aici și formate achiziționate. Cred că România e mult mai puțin specifică decât pare și în același timp sunt de acord cu tine că orice concept străin trebuie să treacă printr-o adaptare atentă.

    Cu sau fără protestele cuiva, Neogen a crescut foarte tare prin copierea unor concepte. Dincolo de problema etică, succesul companiei depinde într-un viitor oarecare de funcționalitatea chestiilor respective.

    Vezi și aici, despre ce vrea și ce gândește Călin Fusu:

    http://www.comanescu.ro/ymterviu019-calin-fusu-neogen-despre-cum-face-el-bine-oamenilor.html

  5. Lovingvama: Există ceva numit vorbire indirectă. După un “a spus că”, “a întrebat dacă”, redai fără ghilimele spusele omului.

    A, și eu unul nu țin deloc să fiu elegant aici. Cred că blogurile au o calitate: zgâlțâie puțin registrul cult al limbii române, care e cam plicticos după 50 de ani de comunism. S-ar putea ca exagerările care se poartă, în sens de înjurături și altele asemenea, să ducă în timp la ceva bun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *