Biblioteca pentru toți de la Jurnalul – spotul

Așa cum ziceam, “Jurnalul” a ridicat mănușa aruncată de “Adevărul” cu o campanie masivă de promovare, care se întinde și ea pe doi ani – inserturi “Biblioteca pentru toți”. Costurile – incluzând și barterele media, producția spotului etc. – în jur de 2,5 – 3 milioane de euro in primele trei luni, comunică “Jurnalul”.

31 thoughts on “Biblioteca pentru toți de la Jurnalul – spotul”

  1. Aoleu, Comanescule, ziceai ca te viziteaza lumea buna din media si ca tu nu trebuie sa fii vizitat decat de oamenii specializati. Gresesti ca si cu audientele radio

    2,5-3 milioane barterele media? Ia pune-ti intrebarea cu cine barterele media, Iuliane
    Vai de capul nostru

  2. Ce mi se pare genial la clipul asta (daca nu e doar o simpla intamplare) e ca Badea “ocupa” frame-ul de mijloc al clipului care “da” imaginea statica a videoclipului pe youtube. Sigur, sunt multi oameni care “vand” in acest clip, dar e interesant de vazut daca nu cumva Badea a fost considerat cel ce vinde cel mai bine (in online) si pus intentionat acolo.

  3. Am dat un mic search si am inteles ca youtube-ul lasa acum optiunea de a alege intre trei “still images” pentru fiecare videoclip. Plus de asta, Badea pare a nu fi in frame-ul de mijloc, e undeva la secunda 13 din 31. Deci cel mai probabil a fost aleasa “mecla” lui sa reprezinte clipul. Dilemma solved.

  4. daca tot cheltuie 2-3 milioane nu puteau sa faca si ei ceva mai de Doamne-ajuta? au facut un blat insiropat si absolut fara nici o legatura cu ce se intampla online. just a thought…

  5. Vazindu-i pe Margareta Pislaru,Horatiu Malaele ,Grigore Lese,chiar cred ca e vorba de “Biblioteca pentru toti”,insa cind ma uita la “diva” Radulescu si la Badea(ma scuzati,nu m-am putut abtine) ,parca ar fi un spot pentru “Biblioteca pentru tonti”. Celelalte personaje nu-mi spun nimic.Apropos,cine sint? Ca figurile imi par cunoscute……:D

  6. Acum, că v-am lăsat pe voi să ziceți: Eu cred că nu e un spot rău și că o să vândă colecția. Grupurile media emană adesea cretinisme la acest capitol, mai ales pentru că redactorii-șefi și alții nu se pot abține să-și bage ghearele în munca copywriterilor – deși uneori și agențiile vin cu niște idei submediocre sau bizare. Interesante comentariile lui Ionel cu frame-ul, lucrurile stau cam cum spune el din câte știu.

  7. @Marian S: nu, nu este vorba despre vreo mutare de la Prima la Antene. Participarea Andreei Raicu (nu ne facem ca nu stim care e subiectul comentariului tau) in acest proiect este justificata de interesul pe care i l-a suscitat proiectul. A fost de acord sa se implice, alaturi de alti oameni importanti pentru Romania, in promovarea acestui proiect.
    Pastrand tonul interpretarii tale: crezi ca prezenta Dlui Grigore Lese in spot ar insemna “mutarea” Domniei sale (cu tot cu emisiune) de la TVR Cultural?
    Sau prezenta Dlui Horatiu Malaele ar inseamna cumva ca va avea un show la Antene?

  8. @Tudosiei
    Marius, acu’ vreo 2 ore discutam cu niste cetateni despre campania Jurnalul. Si s-a nascut intrebarea legata de drepturile privind marca “BPT”. Adica BPT exista ca marca inregistrata? A luat Jurnalul drepturile sau nu avea de la cine ca nu le inregistrase nimeni? La un search pe net am gasit si o editura http://www.cartea-mea.ro/editura/biblioteca-pentru-toti–i351-sd2l3hc92c237g429k3j0f61f62 si o colectie a unei edituri http://www.carti.info/colectie.php?co_id=50 si tot asa. Asa ca m-am gandit sa intreb direct la sursa.
    Si inca o intrebare pt ca, desi eram 5 cetateni care au in casa o gramada de carti BPT, nimeni nu mai tinea minte (si nici nu avea cum sa verifice in clipa aia) ce editura scotea inainte de ’89 BPT?
    Multumesc.

  9. BPT e Editura Minerva, dacă nu mă-nșel. Una din vechile edituri de stat, care s-au cam făcut arșice de mai mulți ani. E posibil ca seria să se fi oprit pur și simplu și Jurnalul să fi mers la OSIM să înscrie numele.

    Prevăd la acest punct niște huiduieli din caracudă în stilul “au furat avutul poporului”. Și răspund că din câte-mi amintesc, brandul BPT a existat și înainte de război și la rândul lui a fost preluat de editură. În cazul ăsta eu aș face un hat tip către seria interbelică, dacă aceasta, așa cum parcă-parcă îmi amintesc, a existat.

    Sunt numai niște amintiri vagi de cine știe când. Dar poate Tudosiei ne va desluși mai bine.

    A, și apropo: deținătorul drepturilor poate merge după aia la Bancpost să ceară directorilor să-și rebrănduiască merțanele, care au numere de forma B -XX-BPT 🙂

  10. BPT e un brand vechi, de pe la 1890. BPT a fost conceputa ca o colectie populara, de mase, dupa modelul cartilor “de buzunar” din toate marile culturi europene. Din cate stiu, marca a trecut de la o editura la alta, gen Alcalay, Socec etc. Multi dintre noi avem acasa editii dinainte de Minerva, sub marca Editurii pentru Literatura si Arta sau chiar Cartea Rusa (din obsedantii ani 50). E posibil ca Intactul sa fi cumparat marca.
    Imi pare rau ca s-a renuntat complet la logoul minervist, care ar fi putut fi retusat, updatat, faceliftuit. Coronita aia e un cliseu pe care aproape nici nu-l mai vezi.
    In copy apare de 3 x cuv. “trebuie”, ceea ce da o nuanta constringatoare, de lectura obligatorie. Nu cred ca asta s-a vrut… Cred ca e un efect psihologic de prelansare, tipic oamenilor de marketing timorati.
    Dimpotriva, brandname-ul nu e rostit pe VO, ci apare doar pe vizual la sfirsit, “pe tacute”… ca totusi “sintem cool si vrem s-o dam enigmatic”… La modul ca, daca merge TV-ul in casa cu sonorul tare, dar nu te uiti la el, nu stii la ce e…
    Asta in timp ce Albulescu, Sileanu si alti baritoni tuna despre “cartile Adevarul” in maniera de teleshopping de-a dreptul.
    Dar… sa vedem ce o sa urmeze…

  11. doar mie mi se pare ca e ceva in neregula cu inflatia asta de carti si cd-uri in presa din romania? presa trebuie sa se vanda pentru ca e presa. pentru informatia pe care o ofera. nu pentru ca vine cu ceva la pachet.

    poate sa-mi dea cineva un exemplu de o alta tara (civilizata) unde ziarele se inghesuie sa publice carti ca sa faca tiraj?

    este extrem de trist. iar ziaristii ar trebui sa-si puna intrebari de ce nu mai reusesc sa faca audienta doar cu produsul muncii lor.

  12. Comentariu la : Comentariul lui Tudosiei: 6 March 2009
    Sigur ca nu ma deranjeaza deloc participarea unor oameni de valoare la acest proiect. Dar avem una mica mare diferenta: in timp ce domnii Grigore Lese si Horatiu Malaele sunt niste titani ai culturii domnisoara (doamna ? ca nici nu mai stiu) Andreea Raicu este legata, ca sa spun asa, de un trust TV (media). In aceste conditii participarea la o reclama a unui trust concurent mi se pare ciudata. Acesta este subiectul nelamuririi mele de cititor si telespectator, in caz ca mai inteleg ceva din lumea aceasta in care voi sunteti specialistii.

    Comentariu la: Comentariul lui trustman: 7 March 2009
    Ehei, despre pierderea credibilitatii jurnalistilor s-ar putea scrie un roman de succes. Pentru cel care are curaj sa il scrie eu ii sugerez chiar si titlul: Fiecare pasare pe limba ei piere. Grabiti-va ca altfel ma apuc eu…

  13. Florin: Aha. Dacă e de mers la specificități, ce spui tu mi se pare convingător. Totuși – în linii mari mi se pare că spotul e ok și spune ce vrea să spună. Am întâlnit atâtea moronități încât chestia asta simplă și destul de îngrijit făcută e de bine.

  14. ce mi se pare mie demn de admiratie este faptul ca, indiferent daca vind sau nu, macar incearca sa o faca intr-un mod decent. cred ca e cazul sa ne saturam sa ne bubuie televizoarele de voci care urla la noi sa comparam pentru ca…
    pentru asta, tot respectul. felicitari

  15. Trustman: Bună dimineața! În Occident se face de vreo zece ani pe scară largă genul ăsta de pachet ziar + carte sau cd (mai nou dvd). Cînd am văzut prima dată în Italia am zis ca românul “of, așa minune n-o să ajungă-n RO”. Acum că avem, iar nu e bine… și tot așa…

  16. eu aveam 7 ani la revolutie, dar tot imi amintesc de BTP. printre primele carti pe care le citeam era neamul soimarestilor, aparuta sub brandul asta “pentru toti”. cred si eu ca ar fi fost o idee buna sa revalorifice logo-ul, sau sa marcheze mai clar ca e re-branding ce se intampla… sau poate nu e.

  17. @Florin Dumitrescu: daca ne-ai cunoaste intreaga echipa ai descoperi o mana de oameni despre care vei putea spune orice. Numai ca suntem timorati – NU! Te invitam pe la noi sa ne vezi in focurile creatiei… 🙂 E o atmosfera extrem de relaxata.
    “Brandname-ul care nu apare pe VO” nu e asa pentru ca am vrut sa il enuntam – asa cum spui – “pe tacute”… ca sa aratam ca “sintem cool si vrem s-o dam enigmatic”… Vizioneaza spotul din nou… Ultimul personaj care apare, Marius Tuca, este chiar cel care spune “CITESTE”… Lectura are nevoie de liniste. Daca l-am fi vrut pe VO, Tuca ar fi spus “ASCULTA”…:)
    @Marian S: Povestea unui astfel de spot e lunga… El trebuie sa atinga un public cat mai larg, Biblioteca pentru toti fiind un proiect cu o adresabilitate la fel de larga. Este motivul pentru care i-am invitat pe cei pe care i-am gasit reprezentativi pentru toate targeturile imaginabile. In curand va veni un al doilea (apoi un al treilea, un al patrulea….) spot. In care vom regasi alte personalitati importante pentru Romania (nu neaparat importante IN Romania, ci PENTRU Romania). Trebuie sa admitem faptul ca Romania este si adolescentul de 17 ani, si profesorul de 35, si fostul general de armata de 70. Sunt convins ca alegerile tale ar fi semanat foarte tare cu ale noastre.
    @Florin (again): da, ai dreptate. Acum cativa ani, toti cei care veneau din vacantele in orasele europene ne reprosau ca noi nu facem nimic. Ca nu dam carti sau CD-uri la cativa euro “asa cum am vazut eu in Italia (sau Franta, sau UK – nici nu conteaza). Acum, ca o facem chiar mult mai accesibil decat colegii nostri de pe-afara, lumea ne reproseaza asta: nu sunteti in stare sa vindeti, asa ca puneti inserturi.
    Spre deosebire de alte publicatii care au doar niste inserturi, Jurnalul are un concept. Si, chiar daca suna a “vorba mare”, este evident ca avem o misiune destul de clara. Acest “Recurs la Romania” a inceput in urma cu 3-4 ani si si-a propus, inca de atunci, sa promoveze valorile romanesti (vezi Festivalul de Fanfare si Tarafuri, in acest an la editia a 3-a).
    @writeman: toate lucrurile evolueaza, se dezvolta, cresc… Pana si noi, ca oameni…. 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=IaP0ObszfPA

  18. @Tudosiei: Hmmm… Esti al doilea care imi face invitatia asta. Primul a fost impetuosul vostru 3d-ist (sau un amic al lui, oricum se dadea anonim), pe blogul lui Petreanu. Omul avea… hai sa zic haiosenia… de a ma invita sa va fac copyuri gratis (in conditiile in care pe atunci eram cw la RTV). A ramas ca el: ca sint las si neprincipial. Dar eu ii dadusem de inteles destul de fatis ca astept un tel. si o intentie serioasa…
    Cit dsp. problema noastra filozofica, eu ca textier sint pro oralitate si citit public, preferabil vorbit liber, oratoriceste. Admit totusi ca pledoaria pt. liniste poate fi un concept in zilele noastre de inflatie informationala. Eu poate ti-as fi dat o alta rezolvare (in orice caz fara “trebuie”). Stim cu totii ca nu scapati de hard selling, cind vor aparea cartile.
    Respect pt. tot.

  19. @Florin Dumitrescu: Sunt surprins de interpretarea ta. Invitatia nu era sa ne faci copy-uri gratis. Nu era nici sa ne ajuti cu ceva anume. Invitatia era pur si simplu “cunoaste-ne ca sa te convingi ca nu suntem timorati”, asa cum ai sugerat mai sus. Ci, din contra, suntem destul de relaxati si veseli. Asta pentru ca am crezut din secunda unu in proiectul asta… Deci nu era o invitatie la munca, ci la o cafea si-o barfa mica. Echipa oricum e facuta si chiar nu ne cautam oameni spre ajutor.
    Hehe! este ca ti-a atras atentia, totusi, momentul de liniste?! Te-a captat. Ceea ce am si vrut. Mai departe: gandeste-te cati oameni (dintre cei care au auzit/vazut spotul) au fost surprinsi de acest moment de liniste. Sau cati au intors capul catre TV atunci cand dintr-o data s-a facut liniste?
    Deci decizia noastra a fost una corecta. (recunosc, am avut si o varianta cu VO, dar am renuntat la ea in favoarea asteia difuzate deja). 🙂
    Pe de alta parte, sunt la fel de sigur ne-ai fi putut da cel putin o rezolvare. Nu am emis nici noi, nici Griffon&Swans pretentia ca am facut spotul perfect. si nici campania perfecta. Stim ca astea nu exista. Am facut – zicem noi – o campanie peste media nationala, care are bubele si greselile ei firesti.
    Cat priveste hard sellingul… mai nu’sh ce sa zic… Propun sa mai stam un pic si sa vedem cum o sa arate campania in continuare.
    Ce-ai zice sa ai o surpriza? hehehehe!

  20. Tudosiei: FB, va fi rîndul meu să fiu surprins.
    Sorry pt. contaminarea discuției. Cazurile sînt similare dar nu identice. (Petreanu și-a schimbat blogul între timp și s-au pierdut commenturile acelea.)
    Ca să fac lumină, precizez că actualmente nu caut de lucru (atunci însă aveam motive să fiu deschis la discuții… chestie de vara trecută). O bere cu plăcere, poate o dată împreună cu Iulian.
    Baftă.

  21. @FDumitrescu: sunt convins ca Iulian nu are nimic impotriva micilor escapade offtopic :).
    Dar, ca sa raman in “tema” – o bere este intotdeauna o lectura placuta…

    caz in care i-ai descoperi pe oamenii de la Griffon – niste tineri plini de idei misto. Noua ne-au placut.

    Cred ca si voua – mai ales ca deja cea mai mare parte a campaniei s-a dezvaluit deja.
    Sa vedem cum veti primi episoadele viitoare. Pariez ca nici nu va trece prin cap cine a mai filmat sambata pentru campania asta…

  22. Am citit cu interes discuția dintre Florin și Tudosiei, ce să zic?

    Dpdv youtube, spotul are vreo 900 și ceva de views, din care vreo 500 de la mine și câteva de la alte două site-uri. Reiese că, posibil, în rest a fost trimis pe mail/messenger și a prins destul de bine (300 de views sau așa ceva).

    Acum o să mă-ntrebe lumea dacă am promovat sau nu viralul și o să deducă, eventual, că m-a plătit Voiculescu personal ca să fac asta. Ei bine, problema e că nu poți vorbi despre atfel de lucruri fără să le împingi mai departe, asta-i axioma viralului 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *