Auditul Ringier și disponibilizările EVZ

Tolontan (care, apropo, și-a schimbat fața blogului) revine cu info despre auditul intern Ringier, despre care scrisesem și eu acum vreo două săptămâni. Auditul elvețian vizează “Evenimentul zilei”, “Capital” și “Pro Sport”, zice Tolontan, care adaugă că “Evenimentul Zilei isi va adapta structura de personal, fiind afectate, in primul rind, redactiile locale”. Din informațiile mele, chestia asta înseamnă, în traducere în română, o listă cu 17 disponibilizați.

Dintr-o sursă Ringier mai aflu că auditul e unul de brand, adică nu e vorba de proasta gestiune a banilor sau chestiuni punctuale de buget, ci de strategii generale. Dacă înțeleg eu bine.

12 thoughts on “Auditul Ringier și disponibilizările EVZ”

  1. Mi se pare destul de ciudat ca doar la Ringier se intampla chestia asta. Sau se practica si la alte institutii, dar nu e atat de zgomotos? Ca off-topic, arata mult mai bine tolo.ro acum…

  2. Pe blogul meu exista informatia asta din 17 aprilie si se numea Concedieri la evz. “Nu mai putin si nici mai mult de 17 redactori de la Evenimentul zilei vor fi concediati in urmatoarele doua saptamani. Acum s-a aruncat bomba, iar fiecare se intreba cine-i pe lista neagra. Va spun eu sectiile, iar voi va veti gandi daca sefii au fost multumiti: Media, Cultura, Social si..va las sa ghiciti dupa Sport:). Stiu ca sunteti obositi…asa ca va spun tot eu: Politica. Cica asa a picat linia pe grila, iar 17 angajati nu au incaput pe foaie. Bafta!”. Numai ca aceste concedieri au fost amanate pana cum din noua motive. 1. Televiziunile si ziarele au sarit cu telefoane pe conducerea evz dupa ce a fost citita informatia pe blogul meu. 2. A fost gasita o strategie pentru a nu inrai situatia tensionat din redactie: lasa sa vina elevtienii sa ne faca auditul si sa dam vina de ei pentru reducerea de personal. Citeaza sursa, domnu’ Iulian. Na, ca sunt rau daca tot exist pe lista ta neagra.

  3. Lovin: Îmi pare rău, nu pot menționa sursa, fiindcă a fost o discuție pe care am considerat-o off the record. Petrișor de la EVZ îți poate confirma existența ei.

    Cât privește ceea ce ai scris tu, nu pot decât să te felicit că ai aflat același lucru, ba chiar înaintea mea.

  4. Cred ca este vorba, pur si simplu, de o “reducere de costuri”, sintagma atat de draga managerilor occidentali. Nu ar fi de mirare. Exista cel putin o persoana in departamentul de publicitate de la EvZ care contacteaza clienti si le spune: “De ce sa cumparati publicitate de la noi printr-o agentie, cand noi va putem da reduceri de pret mult mai mari decat v-ar putea da agentia?”. Cu alte cuvinte, ziarul incaseaza mai putini bani, dar cineva – nu stiu daca numai acel referent de publicitate – incaseaza un “bonus” pentru ca a adus un “client direct”, marind astfel si mai mult paguba ziarului. Nu e un caz izolat, la fel procedeaza si “publicitari” de la un trust rival si autohton de presa. Poate ca elvetienilor le-ar fi mai util sa examineze practicile de afaceri decat sa taie posturi din schema redactionala.

  5. pentru Alin:

    LOL de LOL, ma tavalesc de ras … poti sa bagi mana in foc pentru aceasta informatie? eu zic sa te mai gandesti! mult de tot!

  6. Alin: cutting costs e posibil, că se vorbește de 17 posturi reduse, deși “audit de brand” poate să însemne și o strategie de maximizare a veniturilor, nu?

    În privința persoanei de la departamentul de publicitate care umblă și spune că dă mai ieftin decât agenția, nu pot să cred. Îl știu pe Cristi Mihalache, șeriful de la publicitate, dacă mai e el, și e clar pentru toată lumea din piață că cine face așa ceva își distruge business-ul. Agențiile au de regulă discounturi mai mari tocmai fiindcă volumul e mai mare. Departamentul intern rămâne cu clienți direcți și deal-uri speciale.

  7. pentru Iulian:

    Cristian Mihalache este director al Departamentului Publicitate Divizia EvZ & Capital Ringier Romania.

  8. Claudiu [daca se opreste din tavaleala :-)]: n-as intra pe blogul acesta ca sa bat campii. Povestea este cat se poate de reala si de recenta. Am ramas cu atat mai surprins, deoarece stiam ca oamenii de la Ringier nu se coboara la astfel de practici, utilizate vartos de alte trusturi care pozeaza in seniori ai presei si cavaleri ai dreptatii.
    Iulian: cine face asa ceva nu isi distruge business-ul, ca nu e al lui! Povestea e simpla: pentru publicitatea adusa de agentii, nu cred ca oamenii de la ziare au vreun bonus in functie de incasari – in fond, ziarul plateste comision agentiilor. In schimb, sunt aproape sigur ca pentru “clientii directi” exista un sistem de cointeresare. Cu alte cuvinte, cine aduce clienti primeste un procentaj din incasari. Asa ca nu e de mirare ca salariati ai ziarului, cand afla de vreun client ca pregateste o campanie, il suna si-i ofera reduceri de pret mai mari decat comisioanele negociate cu agentiile (se merge pana la 60% discount, sau chiar mai mult!), convingandu-l astfel sa lucreze direct cu ziarul. Nu conteaza ca ziarul iese in paguba – arza-l-ar focul de patron, si asa castiga prea mult! -, important este bonusul personal, alta explicatie nu poate exista. In cazul EvZ, nu cred ca “seriful de la publicitate” este la curent, dar poate cu cea mai mare usurinta sa verifice procentele de comision/discount pentru oricare cumparator de publicitate.
    Nu este doar o problema financiara interna a ziarelor care practica astfel de metode, este chiar una incriminata de Legea Concurentei…

  9. pentru Alin:

    “n-as intra pe blogul acesta ca sa bat campii” – ma indoiesc sincer! poate te gandesti la alta publicatie, asta poate fi singura explicatie plauzibila!

  10. Alin: am înțeles. E posibil ca un tăun de agent să fi făcut asta. Cristi Mihalache are în cazul ăsta o problemă pe cap.

    Claudiu: îl știu pe Alin și știu că e o persoană credibilă, deci iau ceea ce spune ca pe o informație. Mai ușurel. Omul știe ce știe.

  11. Am fost si eu o scurta perioda pe acolo, usa in usa cu cei de la “Publicitate” si sincer iti spun ca asa ceva nu am auzit niciodata.
    Iar Cristi Mihalache este un profesionist, nu cred ca si-ar lua in echipa astfel de oameni.

Leave a Reply to Iulian Comanescu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *