Auditul Ringier şi disponibilizările EVZ

Tolontan (care, apropo, şi-a schimbat faţa blogului) revine cu info despre auditul intern Ringier, despre care scrisesem şi eu acum vreo două săptămâni. Auditul elveţian vizează “Evenimentul zilei”, “Capital” şi “Pro Sport”, zice Tolontan, care adaugă că “Evenimentul Zilei isi va adapta structura de personal, fiind afectate, in primul rind, redactiile locale”. Din informaţiile mele, chestia asta înseamnă, în traducere în română, o listă cu 17 disponibilizaţi.

Dintr-o sursă Ringier mai aflu că auditul e unul de brand, adică nu e vorba de proasta gestiune a banilor sau chestiuni punctuale de buget, ci de strategii generale. Dacă înţeleg eu bine.

  1. Dacian Reply

    Mi se pare destul de ciudat ca doar la Ringier se intampla chestia asta. Sau se practica si la alte institutii, dar nu e atat de zgomotos? Ca off-topic, arata mult mai bine tolo.ro acum…

  2. lovinpress Reply

    Pe blogul meu exista informatia asta din 17 aprilie si se numea Concedieri la evz. “Nu mai putin si nici mai mult de 17 redactori de la Evenimentul zilei vor fi concediati in urmatoarele doua saptamani. Acum s-a aruncat bomba, iar fiecare se intreba cine-i pe lista neagra. Va spun eu sectiile, iar voi va veti gandi daca sefii au fost multumiti: Media, Cultura, Social si..va las sa ghiciti dupa Sport:). Stiu ca sunteti obositi…asa ca va spun tot eu: Politica. Cica asa a picat linia pe grila, iar 17 angajati nu au incaput pe foaie. Bafta!”. Numai ca aceste concedieri au fost amanate pana cum din noua motive. 1. Televiziunile si ziarele au sarit cu telefoane pe conducerea evz dupa ce a fost citita informatia pe blogul meu. 2. A fost gasita o strategie pentru a nu inrai situatia tensionat din redactie: lasa sa vina elevtienii sa ne faca auditul si sa dam vina de ei pentru reducerea de personal. Citeaza sursa, domnu’ Iulian. Na, ca sunt rau daca tot exist pe lista ta neagra.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Lovin: Îmi pare rău, nu pot menţiona sursa, fiindcă a fost o discuţie pe care am considerat-o off the record. Petrişor de la EVZ îţi poate confirma existenţa ei.

    Cât priveşte ceea ce ai scris tu, nu pot decât să te felicit că ai aflat acelaşi lucru, ba chiar înaintea mea.

  4. Alin Reply

    Cred ca este vorba, pur si simplu, de o “reducere de costuri”, sintagma atat de draga managerilor occidentali. Nu ar fi de mirare. Exista cel putin o persoana in departamentul de publicitate de la EvZ care contacteaza clienti si le spune: “De ce sa cumparati publicitate de la noi printr-o agentie, cand noi va putem da reduceri de pret mult mai mari decat v-ar putea da agentia?”. Cu alte cuvinte, ziarul incaseaza mai putini bani, dar cineva – nu stiu daca numai acel referent de publicitate – incaseaza un “bonus” pentru ca a adus un “client direct”, marind astfel si mai mult paguba ziarului. Nu e un caz izolat, la fel procedeaza si “publicitari” de la un trust rival si autohton de presa. Poate ca elvetienilor le-ar fi mai util sa examineze practicile de afaceri decat sa taie posturi din schema redactionala.

  5. Claudiu Reply

    pentru Alin:

    LOL de LOL, ma tavalesc de ras … poti sa bagi mana in foc pentru aceasta informatie? eu zic sa te mai gandesti! mult de tot!

  6. Iulian Comanescu Reply

    Alin: cutting costs e posibil, că se vorbeşte de 17 posturi reduse, deşi “audit de brand” poate să însemne şi o strategie de maximizare a veniturilor, nu?

    În privinţa persoanei de la departamentul de publicitate care umblă şi spune că dă mai ieftin decât agenţia, nu pot să cred. Îl ştiu pe Cristi Mihalache, şeriful de la publicitate, dacă mai e el, şi e clar pentru toată lumea din piaţă că cine face aşa ceva îşi distruge business-ul. Agenţiile au de regulă discounturi mai mari tocmai fiindcă volumul e mai mare. Departamentul intern rămâne cu clienţi direcţi şi deal-uri speciale.

  7. Claudiu Reply

    pentru Iulian:

    Cristian Mihalache este director al Departamentului Publicitate Divizia EvZ & Capital Ringier Romania.

  8. Alin Reply

    Claudiu [daca se opreste din tavaleala :-)]: n-as intra pe blogul acesta ca sa bat campii. Povestea este cat se poate de reala si de recenta. Am ramas cu atat mai surprins, deoarece stiam ca oamenii de la Ringier nu se coboara la astfel de practici, utilizate vartos de alte trusturi care pozeaza in seniori ai presei si cavaleri ai dreptatii.
    Iulian: cine face asa ceva nu isi distruge business-ul, ca nu e al lui! Povestea e simpla: pentru publicitatea adusa de agentii, nu cred ca oamenii de la ziare au vreun bonus in functie de incasari – in fond, ziarul plateste comision agentiilor. In schimb, sunt aproape sigur ca pentru “clientii directi” exista un sistem de cointeresare. Cu alte cuvinte, cine aduce clienti primeste un procentaj din incasari. Asa ca nu e de mirare ca salariati ai ziarului, cand afla de vreun client ca pregateste o campanie, il suna si-i ofera reduceri de pret mai mari decat comisioanele negociate cu agentiile (se merge pana la 60% discount, sau chiar mai mult!), convingandu-l astfel sa lucreze direct cu ziarul. Nu conteaza ca ziarul iese in paguba – arza-l-ar focul de patron, si asa castiga prea mult! -, important este bonusul personal, alta explicatie nu poate exista. In cazul EvZ, nu cred ca “seriful de la publicitate” este la curent, dar poate cu cea mai mare usurinta sa verifice procentele de comision/discount pentru oricare cumparator de publicitate.
    Nu este doar o problema financiara interna a ziarelor care practica astfel de metode, este chiar una incriminata de Legea Concurentei…

  9. Claudiu Reply

    pentru Alin:

    “n-as intra pe blogul acesta ca sa bat campii” – ma indoiesc sincer! poate te gandesti la alta publicatie, asta poate fi singura explicatie plauzibila!

  10. Iulian Comanescu Reply

    Alin: am înţeles. E posibil ca un tăun de agent să fi făcut asta. Cristi Mihalache are în cazul ăsta o problemă pe cap.

    Claudiu: îl ştiu pe Alin şi ştiu că e o persoană credibilă, deci iau ceea ce spune ca pe o informaţie. Mai uşurel. Omul ştie ce ştie.

  11. g@br! Reply

    Am fost si eu o scurta perioda pe acolo, usa in usa cu cei de la “Publicitate” si sincer iti spun ca asa ceva nu am auzit niciodata.
    Iar Cristi Mihalache este un profesionist, nu cred ca si-ar lua in echipa astfel de oameni.

Post your thoughts