Audiențele de alegeri

Pe medii/all urban
Pro TV – 2,7 puncte
Antena 1 – 2,4
Realitatea TV – 2,3

Pe prime-time/all urban
Pro TV – 5,5
Antena 1 – 5,4
Realitatea TV – 5,4

La ora 21.00 (exit poll)
Realitatea TV – 7,7
Pro TV – 4,8
Antena 3 – 3,5

Cifre GfK, comunicate de Realitatea TV. Interesant e că deși prezența la vot a fost scăzută (40%), alegerile au fost o miză din punctul de vedere al ratingului. Să deducem de aici că electoratul e fatalist în privința rezultatelor (nu-i convine niciun scor și nu vrea să-l influențeze), dar e interesat de cursul lucrurilor?

Comunicatul de presă Realitatea TV:

Românii au ales Realitatea TV pentru a afla rezultatele alegerilor parlamentare

Realitatea TV a înregistrat, în data de 30 noiembrie, în ziua alegerilor
parlamentare, o audiență medie de 2.3 puncte de rating și o cotă de
piață de 9.3%. Postul de știri s-a situat astfel pe locul trei la nivel
urban după Pro TV, care a înregistrat 2,7%, și Antena 1, cu 2.4%. În
Prime Time, Realitatea TV a înregistrat un rating mediu de 4.5%, ceea ce
poziționează postul de știri pe același loc cu Antena 1 și după Pro
TV, care a înregistrat o medie de 5.5% rating urban, potrivit GfK România.

Minutul de aur al zilei a fost înregistrat la ora 21:22, când aproape un
milion de telespectatori (947.000) din zona urbană au vizionat programul
moderat de Răzvan Dumitrescu, care îi avea ca invitați pe Cristian Tudor
Popescu și Emil Hurezeanu (8,3% rating și 17% cotă de piață).

Emisiunea difuzată de Realitatea TV în intervalul orar 18:45-22:00 a
înregistrat un rating mediu de 4.2% (474.000 de telespectatori) și o
cotă de piață de 9.1%. În același interval orar, Antena 3 a
înregistrat o medie de 2.5% ( 286.000 de telespectatori), iar TVR 1 de
2,2% (245.000 de telespectatori).

La ora 21:00, telespectatorii au preferat să afle primele estimări la
închiderea urnelor de la Realitatea TV, care a înregistrat o audienta de
7,7%, adică 879.000 de telespectatori din mediul urban au vizionat în
acest minut postul de știri. În același timp, Pro TV a înregistrat o
audiență de 4,8%, Antena 3 de 3,5% și TVR1 de 1,4%.

În ora de dezbateri intense ce a urmat anunțului rezultatelor
exit-poll-urilor, între 21.00 și 22.00, Realitatea TV a fost, de
asemenea, lider de piață. Astfel, postul de știri a înregistrat în
acest interval o audiență medie de 6,4% (733.000 de telespectatori) și
13.2% cotă de piață. După Realitatea TV, în acest interval orar, s-au
clasat Antena 1, National TV, Pro TV, Kanal D, Antena 3, Prima TV și TVR
1.

Ediția specială de analiză și comentarii moderată de Mihai Tatulici,
difuzată în intervalul 22:00-01:00, a poziționat din nou Realitatea TV
în lider de piață. Postul de știri a înregistrat în acest interval o
medie de audiență de 4.5% și 13.5% cotă de piață. Realitatea TV a
depășit, astfel, în acest interval, Pro TV (medie de 3.8%), National TV
(3.7%) și Antena 3 (2.7%).

Maratonul jurnalistic „Tu Decizi” propus de televiziunea de știri în
ziua alegerilor parlamentare a început la ora 06:00. Până la ora 18:00
au fost difuzate o serie de emisiuni realizate într-o manieră inovatoare,
îmbinând conținut integrat, furnizat de mai multe canale de comunicare.
Astfel, la dezbateri au luat parte toate brandurile de conținut
politic-economic din cadrul Grupului Realitatea – Cațavencu: Cotidianul,
Business Standard, Money Express, Academia Cațavencu, The Money Channel,
NewsIn și Realitatea FM. Reprezentanții acestora au analizat pe parcursul
zilei cele mai arzătoare probleme ale românilor: șomajul,
infrastructura, creditele bancare și piața imobiliară. Printre
jurnaliștii prezenți în studiouri s-au numărat Andreea Crețulescu,
Robert Turcescu, Adrian Ursu, Doru Bușcu, Cosmin Popa, Filip Standavid,
Dan Apostol și Radu Soviani.

Și portalul www.realitatea.net a depășit toate recordurile în ziua
alegerilor, poziționându-se ca lider absolut al website-urilor
generaliste de știri cu peste 1,1 milioane de afișări (de trei ori mai
mult decât următorul site generalist de știri Hotnews.ro), 147.000 de
vizite și peste 87.000 de vizitatori unici, conform SATI. În același
timp, 30 noiembrie reprezintă pentru site-ul www.realitatea.net cea mai
bună zi din 2008, din punct de vedere al traficului, dar și din istoria
măsurătorilor SATI, începute în septembrie 2007.

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *