Audienţele de alegeri

Pe medii/all urban
Pro TV – 2,7 puncte
Antena 1 – 2,4
Realitatea TV – 2,3

Pe prime-time/all urban
Pro TV – 5,5
Antena 1 – 5,4
Realitatea TV – 5,4

La ora 21.00 (exit poll)
Realitatea TV – 7,7
Pro TV – 4,8
Antena 3 – 3,5

Cifre GfK, comunicate de Realitatea TV. Interesant e că deşi prezenţa la vot a fost scăzută (40%), alegerile au fost o miză din punctul de vedere al ratingului. Să deducem de aici că electoratul e fatalist în privinţa rezultatelor (nu-i convine niciun scor şi nu vrea să-l influenţeze), dar e interesat de cursul lucrurilor?

Comunicatul de presă Realitatea TV:

Românii au ales Realitatea TV pentru a afla rezultatele alegerilor parlamentare

Realitatea TV a înregistrat, în data de 30 noiembrie, în ziua alegerilor
parlamentare, o audienţă medie de 2.3 puncte de rating şi o cotă de
piaţă de 9.3%. Postul de ştiri s-a situat astfel pe locul trei la nivel
urban după Pro TV, care a înregistrat 2,7%, şi Antena 1, cu 2.4%. În
Prime Time, Realitatea TV a înregistrat un rating mediu de 4.5%, ceea ce
poziţionează postul de ştiri pe acelaşi loc cu Antena 1 şi după Pro
TV, care a înregistrat o medie de 5.5% rating urban, potrivit GfK România.

Minutul de aur al zilei a fost înregistrat la ora 21:22, când aproape un
milion de telespectatori (947.000) din zona urbană au vizionat programul
moderat de Răzvan Dumitrescu, care îi avea ca invitaţi pe Cristian Tudor
Popescu şi Emil Hurezeanu (8,3% rating şi 17% cotă de piaţă).

Emisiunea difuzată de Realitatea TV în intervalul orar 18:45-22:00 a
înregistrat un rating mediu de 4.2% (474.000 de telespectatori) şi o
cotă de piaţă de 9.1%. În acelaşi interval orar, Antena 3 a
înregistrat o medie de 2.5% ( 286.000 de telespectatori), iar TVR 1 de
2,2% (245.000 de telespectatori).

La ora 21:00, telespectatorii au preferat să afle primele estimări la
închiderea urnelor de la Realitatea TV, care a înregistrat o audienta de
7,7%, adică 879.000 de telespectatori din mediul urban au vizionat în
acest minut postul de ştiri. În acelaşi timp, Pro TV a înregistrat o
audienţă de 4,8%, Antena 3 de 3,5% şi TVR1 de 1,4%.

În ora de dezbateri intense ce a urmat anunţului rezultatelor
exit-poll-urilor, între 21.00 şi 22.00, Realitatea TV a fost, de
asemenea, lider de piaţă. Astfel, postul de ştiri a înregistrat în
acest interval o audienţă medie de 6,4% (733.000 de telespectatori) şi
13.2% cotă de piaţă. După Realitatea TV, în acest interval orar, s-au
clasat Antena 1, National TV, Pro TV, Kanal D, Antena 3, Prima TV şi TVR
1.

Ediţia specială de analiză şi comentarii moderată de Mihai Tatulici,
difuzată în intervalul 22:00-01:00, a poziţionat din nou Realitatea TV
în lider de piaţă. Postul de ştiri a înregistrat în acest interval o
medie de audienţă de 4.5% şi 13.5% cotă de piaţă. Realitatea TV a
depăşit, astfel, în acest interval, Pro TV (medie de 3.8%), National TV
(3.7%) şi Antena 3 (2.7%).

Maratonul jurnalistic „Tu Decizi” propus de televiziunea de ştiri în
ziua alegerilor parlamentare a început la ora 06:00. Până la ora 18:00
au fost difuzate o serie de emisiuni realizate într-o manieră inovatoare,
îmbinând conţinut integrat, furnizat de mai multe canale de comunicare.
Astfel, la dezbateri au luat parte toate brandurile de conţinut
politic-economic din cadrul Grupului Realitatea – Caţavencu: Cotidianul,
Business Standard, Money Express, Academia Caţavencu, The Money Channel,
NewsIn şi Realitatea FM. Reprezentanţii acestora au analizat pe parcursul
zilei cele mai arzătoare probleme ale românilor: şomajul,
infrastructura, creditele bancare şi piaţa imobiliară. Printre
jurnaliştii prezenţi în studiouri s-au numărat Andreea Creţulescu,
Robert Turcescu, Adrian Ursu, Doru Buşcu, Cosmin Popa, Filip Standavid,
Dan Apostol şi Radu Soviani.

Şi portalul www.realitatea.net a depăşit toate recordurile în ziua
alegerilor, poziţionându-se ca lider absolut al website-urilor
generaliste de ştiri cu peste 1,1 milioane de afişări (de trei ori mai
mult decât următorul site generalist de ştiri Hotnews.ro), 147.000 de
vizite şi peste 87.000 de vizitatori unici, conform SATI. În acelaşi
timp, 30 noiembrie reprezintă pentru site-ul www.realitatea.net cea mai
bună zi din 2008, din punct de vedere al traficului, dar şi din istoria
măsurătorilor SATI, începute în septembrie 2007.

Post your thoughts