Amatorii de net își petrec mai mult timp cu contentul și mai puțin comunicând

Un studiu al Online Publishers Association (OPA) arată că surferii de web din State își rezervă aproape o jumătate din timpul petrecut pe net consumând conținut, cu 37% mai mult decât în urmă cu patru ani, dar stau mai puțin pe e-mail sau chaturi. În cifre:

Conținut: 47% în 2007 față de 34% în 2003
Căutare: 5% față de 3%
Cumpărături: 15% față de 16%
Comunicare: 33% față de 46%.

Pam Horan, președinte OPA, consideră că modificările au ca motiv trecerea on-line a conținutului off-line. În studiu se vorbește despre adoptarea tot mai extinsă a web-ului și conținuturile video on-line, care sunt tot mai accesibile.

Nu am găsit descrieri ale tipului de “comunicare” ce are loc între utilizatorii de internet, dar pare verosimil că o mare parte din aceasta era și este casual, mai pe românește – trăncăneală și frecare de mentă. Interesant e că volumul scade în ciuda apariției marilor rețele sociale, ca MySpace, Hi5 sau din ce în ce mai importantul Facebook. Îmi vine în minte ce spunea Gabor Cseh de la Socializează/iWIW – anume, că membrii iWIW își petrec cel mai mult timp în rețea citind profilele altora, deși ar fi putut folosi forumul sau panoul de mesaje. Asta intră, probabil, tot la conținut.

Sursa (înregistrare gratuită).

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

2 thoughts on “Amatorii de net își petrec mai mult timp cu contentul și mai puțin comunicând”

  1. Povestea cu cititul profilurilor altora e foarte reala; unii percep asta ca un fel de “stalking”. Recent am gasit si povestea aia cu parintii care citesc profilurile viitorilor colegi de camin ai junilor viitori studenti, reactioneaza negativ la exagerarile teribiliste sau la diferentele inevitabile si fac cerere sa le mute odrasla cu altcineva.
    Pe de alta parte e mai bogat in continut, desi oarecum scade din interactivitate. Delimitarea e destul de fina aici, eu pot sa conversez cu tine, insa pana in clipa in care, in urma lecturii postului dau de pe blog, nu ma “atinge” ceva, pana atunci nu comunicam, iar continutul ala ma face sa-ti raspund sau nu.
    Stiu, poate suna rizibil, insa e oricum mai bun uneori decat banalul “Hi, how are you?” “I’m fine, thank you. How about you?” samd. Dar si de-astea sunt de gasit relativ destule pe net.

  2. sunt curios care ar fi rezultatele unui astfel de studiu in romania. as pune pariu ca procentele sunt diferite – in defavoarea consumului de continut..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *