Alianța Ringier-Dogan, confirmată oficial. Însă Ringier nu știe că se încuscrește cu Vîntu :-)

În fine, Ringier și Dogan comunică oficial alianța din România. Conform comunicatului de presă comun, Ringier va deține 25 la sută acțiuni în Kanal D, postul pe care Dogan urmează să-l lanseze în România pe 18 februarie.

E de văzut ce semnificație are ascocierea asta, fiindcă până acum se știa că Ringier are know-how, iar Dogan, bani. Ce a dat Ringier pe cele 25 la sută acțiuni la Dogan?

Zufzuluf spune însă aici că Realitatea TV livrează content video pentru Kanal D, posibil prin NewsIn. Reiese că Ringier ia 25 la sută din ceva ce o să folosească altceva de la Vîntu, cu duioșie poreclit de EVZ ieri “Haiducul brânzoaicelor“.

UPDATE: Colegii de la HotNews.ro au confirmat povestea lui Zufzuluf, sub forma: “Realitatea TV și NewsIn vor furniza fluxul de știri video pentru jurnalele Kanal D.”

UPDATE 2: Alexander Theobald (GM Ringier România) și Claudiu Șerban (director executiv Revistele Ringier) vor face parte din conducerea Kanal D. (Realitatea TV). Prezența a doi manageri Ringier ar putea fi o garanție că lucrurile vor merge mai oblu pentru turci de-acum. Totuși, ce-a dat Ringier pe cele 25 % din acțiuni?

Dincolo de situația amuzantă, prietenia dintre Dogan și Realitatea e interesantă, fiindcă, iată, o televiziune devine provider de content pentru altcineva, ceea ce e-n logica pieții. Peste câțiva ani, o dată cu digitalizarea și programarea neliniară, o bună parte din televiziunile de nișă de azi ar putea deveni case de producție. Programare neliniară înseamnă că telespectatorul își face singur grila, ca pe un playlist de Winamp. Și-atunci noțiunea de emisie de 24 de ore dispare, o dată cu un număr de canale mici de cablu. Sigur, nu asta e situația Realitatea TV, fiindcă televiziunile de știri o să aibă premise de supraviețuire în climatul ăsta.

Mai rămâne ca această primă și interesantă încercare de colaborare să și funcționeze. Dacă Realitatea livrează la Dogan 20 de știri cu Năstase și Băsescu pe zi, nu știu ce-ar putea face Kanal D cu ele. Jurnalele Kanal D ar trebui să fie mai în cheie de info-tainment, ceea ce nu e cazul cu conținutul Realitatea TV. Dar, poate, Realitatea TV va găsi o soluție să presteze ceva la cerere pentru Kanal D.

Comunicatul de presă Ringier-Dogan:

Dogan si Ringier isi unesc fortele pentru a da un nou impuls peisajului audiovizual din Romania, lansand un post de televiziune de divertisment: Kanal D

Bucuresti, Istanbul, Zurich – 23 ianuarie 2007

(Comunicat de presa comun)

Ringier AG si Dogan Yayin Holding A.S isi unesc fortele si investesc impreuna pentru a valorifica oportunitatile de afaceri pe care le ofera domeniul audiovizual din Romania.

Ringier AG si Dogan Yayin Holding A.S. (DYH) urmeaza sa semneze contractul de preluare de actiuni si acordul intre actionari prin care Ringier va detine 25% din Kanal D Romania (Dogan Media International SA), ce va fi lansat si va incepe sa emita pe 18 februarie 2007.

DYH (DYHOL.IS) este cel mai mare grup de media-entertainment din Turcia, cu venituri de peste 1.2 miliarde $ si cu 42% cota de piata in ceea ce priveste publicitatea. DYH desfasoara activitati in domeniul audiovizual (radio si televiziune), editarea de ziare, reviste si carti, tipografie si new media. In afara Turciei, divizia print a DYG desfasoara activitati in Germania; de asemenea, canalele sale TV si publicatiile sale sunt distribuite in multe tari din Europa.

Grupul Ringier este cea mai mare companie media din Elvetia, cu operatiuni multinationale si peste 6500 de angajati in intreaga lume. Ringier editeaza peste 100 de publicatii in 12 tari, produce peste 20 de programe TV, are peste 50 de platforme on-line, precum si 11 tipografii. Cifra de afaceri anuala a companiei Ringier este de peste 1 miliard de franci elvetieni (~800 de milioane de euro).

In Romania, Ringier este liderul companiilor media de presa scrisa cu peste 15 titluri in diferite segmente de piata. O mare parte dintre titlurile detinute de Ringier ocupa prima pozitie in segmentele carora le apartin: Libertatea este liderul absolut al ziarelor din Romania, cu vanzari zilnice de peste 260.000 de copii si mai mult de 1 milion de cititori. Printre titlurile Ringier care detin prima pozitie pe piata in segmentul din care fac parte din punctul de vedere al tirajului vandut se mai numara: Capital (saptamanal economic), Bolero (revista lunara glossy pentru femei in format de buzunar), Unica (revista lunara glossy pentru femei), TV mania (ghid TV saptamanal) si altele.

Prin acest parteneriat, cele doua multinationale media isi doresc sa reuneasca experianta locala, succesul demonstrat al abordarii creative in domeniul audiovizual si beneficiile sustinerii reciproce dintre audiovizual si publicatii media pentru a oferi telespectatorilor din Romania un nou concept de televiziune de divertisment.

“DYH isi urmareste strategia de a deveni un jucator media important in pietele cu o crestere rapida din intreaga lume”, a declarat Mehmet Ali Yalcindag, CEO al DYH, “Kanal D Romania este un pas de inceput in aplicarea strategiei. Suntem foarte incantati ca Ringier, unul dintre cei mai importanti jucatori media europeni, cu o puternica prezenta in Romania, a decis sa isi uneasca fortele cu noi in acest proiect.”

“Acest pas este in linie cu strategia Ringier de a isi dezvolta afacerile in Romania si de a-si majora cota de piata” a spus Martin Werfeli, CEO al Ringier. “Suntem incantati sa ne unim fortele cu una dintre companiile media de top in domeniul audiovizual, care are motivatia si dorinta de a se extinde in afara tarii.”

Dna. Begum Dogan Faralyali, Vice-Presedinte al DYH si Presedinte al Kanal D Romania, a spus: “Piata media din Romania este una efervescenta, iar publicitatea este in plina crestere. DYH vrea sa ofere telespectatorilor sai ceva diferit si sa devina un jucator media de top. Kanal D va aduce o noua abordare in televiziunea din Romania, mizand pe programe produse local, care utilizeaza formate noi si talente neexploatate inca. Parteneriatul nostru cu Ringier, cel mai puternic editor de presa scrisa din Romania, va asigura acestei initiative experienta locala si va combina atuurile celor doua companii media de top sub o singura umbrela, Kanal D Romania.”

Alexander Theobald, General Manager al Ringier Romania, a adaugat: “Succesul repurtat de Ringier de-a lungul anilor s-a datorat in mare parte abilitatii sale de a valorifica noi oportunitati de afaceri. Convergenta media este un subiect predilect pe agenda multor manageri de top din media. Suntem incantati sa facem echipa cu Grupul Dogan, ale carui rezultate ii certifica experienta si abilitatea in audiovizual. Suntem convinsi ca aceasta asociere (joint-venture) va sprijini in in anii ce urmeaza si pozitia detinuta pe piata de titlurile noastre.”

UPDATE: Știrea parteneriatului a fost dată în premieră de Cătălin Tolontan și confirmată de mine pe 21 decembrie. Am numit-o “Știrea anului”, fiindcă reprezintă și o reacție Ringier la investițiile masive ale moguluilor români în media. În 2006, Ringier a suferit de o hemoragie masivă de oameni, către Patriciu.

15 thoughts on “Alianța Ringier-Dogan, confirmată oficial. Însă Ringier nu știe că se încuscrește cu Vîntu :-)”

  1. A, cred ca cel mai repede s-a mișcat NewsIn. La Mediafax nu am acces, ca să spun…

    Comunicatul Ringier a venit la mine în mail, la 1.09, NewsIn la 13.59. Cum însă aveam alte treburi, n-am consultat Gmail-ul, mi-am dus acolo de-abia când mi-a venit NewsIn-ul. Asta – for the record.

  2. Interesant ca pe site-ul Ringier International apare stirea dar eu am vazut-o doar in germana. Pe site-ul Ringier Romania inca nu e si nici pe siteul Dogan Yayin Holding A.S.

  3. Iulian, iata ca una din zecile de stiri de media publicate de “7 plus” se confirma oficial. Iata ca rautatile tale despre acest ziar ti-au fost demontate si ar trebui sa recunosti ca “stirea anului” legata de parteneriatul Ringier-Dogan a apartinut “7 plus”. Nu costa nimic sa fii corect, din contra. Se intimpla ca pe multi dintre noi sa ne mai ia si valul si sa ne credem atotstiutori, dar citeodata e bine sa mai cobori cu picioarele pe pamint si sa admiti ca mai sint si altii mai informati decit tine. La acest capitol, Tolontan ar putea da lectii multora, pina acum dovedindu-se un tip echilibrat. Te invitam, de pilda, in redactia “7 plus”, sa vezi cum se lucreaza aici. Poate in ultimul timp ti-a lipsit practica intr-o redactie si de aceea esti tentat sa vezi lucrurile doar de la inaltimea blogului.

  4. Gabi: nu stiu ce “rautati” am spus. Cred că am spus că nu citesc “7 plus” și nici n-am intenția s-o fac în viitorul apropiat.

    Îți atrag atenția că aici se discută despre asocierea Ringier-Dogan și nu despre valoarea 7 plus sau practica mea în redacții. Dacă vrei să faci parte din comunitatea asta, te invit să polemizezi civilizat și să eviți spam-ul și atacurile la persoană.

  5. Concurs de titluri pentru combinatia Dogan-Ringier, cu input de la Vintu:

    Haiducul brânzoaicelor, vivandiera ienicierilor
    Cruciada Ringier
    Steagul elvetian cu cruce filfiie pe un sfert din pasalicul romanesc al Dogan
    Sarailii cu svaiter

  6. Eu cred ca nu conteaza cine cum a dat-o, etc. Pot sa spun ca intuiam de acum 6 luni.
    Pentru ca una din primele intalniri au avut loc la Moscova, mai precis intre 5 si 7 iunie, unde a avut loc un congres WAN. Discutia s-a purtat intre Silvia Lepiarczyk (Head of Ringier Publishing Europe) si doamna Dogan Faralyali Begum (Begümhan) – Vice President Dogan. Sa va prinde eu maine ca nu ma citati pentru chestia asta 🙂

  7. Iann: aseară i-am dat un premiu lu Ioan T Morar pentru “Lumea citește”. Cred că în blogosferă se poartă “Lumea citează”.

    Vrei să te citez cu numele întreg? Sau mai bine te citesc?

Leave a Reply to Iann Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *