Alianţa Ringier-Dogan, confirmată oficial. Însă Ringier nu ştie că se încuscreşte cu Vîntu :-)

În fine, Ringier şi Dogan comunică oficial alianţa din România. Conform comunicatului de presă comun, Ringier va deţine 25 la sută acţiuni în Kanal D, postul pe care Dogan urmează să-l lanseze în România pe 18 februarie.

E de văzut ce semnificaţie are ascocierea asta, fiindcă până acum se ştia că Ringier are know-how, iar Dogan, bani. Ce a dat Ringier pe cele 25 la sută acţiuni la Dogan?

Zufzuluf spune însă aici că Realitatea TV livrează content video pentru Kanal D, posibil prin NewsIn. Reiese că Ringier ia 25 la sută din ceva ce o să folosească altceva de la Vîntu, cu duioşie poreclit de EVZ ieri “Haiducul brânzoaicelor“.

UPDATE: Colegii de la HotNews.ro au confirmat povestea lui Zufzuluf, sub forma: “Realitatea TV şi NewsIn vor furniza fluxul de ştiri video pentru jurnalele Kanal D.”

UPDATE 2: Alexander Theobald (GM Ringier România) şi Claudiu Şerban (director executiv Revistele Ringier) vor face parte din conducerea Kanal D. (Realitatea TV). Prezenţa a doi manageri Ringier ar putea fi o garanţie că lucrurile vor merge mai oblu pentru turci de-acum. Totuşi, ce-a dat Ringier pe cele 25 % din acţiuni?

Dincolo de situaţia amuzantă, prietenia dintre Dogan şi Realitatea e interesantă, fiindcă, iată, o televiziune devine provider de content pentru altcineva, ceea ce e-n logica pieţii. Peste câţiva ani, o dată cu digitalizarea şi programarea neliniară, o bună parte din televiziunile de nişă de azi ar putea deveni case de producţie. Programare neliniară înseamnă că telespectatorul îşi face singur grila, ca pe un playlist de Winamp. Şi-atunci noţiunea de emisie de 24 de ore dispare, o dată cu un număr de canale mici de cablu. Sigur, nu asta e situaţia Realitatea TV, fiindcă televiziunile de ştiri o să aibă premise de supravieţuire în climatul ăsta.

Mai rămâne ca această primă şi interesantă încercare de colaborare să şi funcţioneze. Dacă Realitatea livrează la Dogan 20 de ştiri cu Năstase şi Băsescu pe zi, nu ştiu ce-ar putea face Kanal D cu ele. Jurnalele Kanal D ar trebui să fie mai în cheie de info-tainment, ceea ce nu e cazul cu conţinutul Realitatea TV. Dar, poate, Realitatea TV va găsi o soluţie să presteze ceva la cerere pentru Kanal D.

Comunicatul de presă Ringier-Dogan:

Dogan si Ringier isi unesc fortele pentru a da un nou impuls peisajului audiovizual din Romania, lansand un post de televiziune de divertisment: Kanal D

Bucuresti, Istanbul, Zurich – 23 ianuarie 2007

(Comunicat de presa comun)

Ringier AG si Dogan Yayin Holding A.S isi unesc fortele si investesc impreuna pentru a valorifica oportunitatile de afaceri pe care le ofera domeniul audiovizual din Romania.

Ringier AG si Dogan Yayin Holding A.S. (DYH) urmeaza sa semneze contractul de preluare de actiuni si acordul intre actionari prin care Ringier va detine 25% din Kanal D Romania (Dogan Media International SA), ce va fi lansat si va incepe sa emita pe 18 februarie 2007.

DYH (DYHOL.IS) este cel mai mare grup de media-entertainment din Turcia, cu venituri de peste 1.2 miliarde $ si cu 42% cota de piata in ceea ce priveste publicitatea. DYH desfasoara activitati in domeniul audiovizual (radio si televiziune), editarea de ziare, reviste si carti, tipografie si new media. In afara Turciei, divizia print a DYG desfasoara activitati in Germania; de asemenea, canalele sale TV si publicatiile sale sunt distribuite in multe tari din Europa.

Grupul Ringier este cea mai mare companie media din Elvetia, cu operatiuni multinationale si peste 6500 de angajati in intreaga lume. Ringier editeaza peste 100 de publicatii in 12 tari, produce peste 20 de programe TV, are peste 50 de platforme on-line, precum si 11 tipografii. Cifra de afaceri anuala a companiei Ringier este de peste 1 miliard de franci elvetieni (~800 de milioane de euro).

In Romania, Ringier este liderul companiilor media de presa scrisa cu peste 15 titluri in diferite segmente de piata. O mare parte dintre titlurile detinute de Ringier ocupa prima pozitie in segmentele carora le apartin: Libertatea este liderul absolut al ziarelor din Romania, cu vanzari zilnice de peste 260.000 de copii si mai mult de 1 milion de cititori. Printre titlurile Ringier care detin prima pozitie pe piata in segmentul din care fac parte din punctul de vedere al tirajului vandut se mai numara: Capital (saptamanal economic), Bolero (revista lunara glossy pentru femei in format de buzunar), Unica (revista lunara glossy pentru femei), TV mania (ghid TV saptamanal) si altele.

Prin acest parteneriat, cele doua multinationale media isi doresc sa reuneasca experianta locala, succesul demonstrat al abordarii creative in domeniul audiovizual si beneficiile sustinerii reciproce dintre audiovizual si publicatii media pentru a oferi telespectatorilor din Romania un nou concept de televiziune de divertisment.

“DYH isi urmareste strategia de a deveni un jucator media important in pietele cu o crestere rapida din intreaga lume”, a declarat Mehmet Ali Yalcindag, CEO al DYH, “Kanal D Romania este un pas de inceput in aplicarea strategiei. Suntem foarte incantati ca Ringier, unul dintre cei mai importanti jucatori media europeni, cu o puternica prezenta in Romania, a decis sa isi uneasca fortele cu noi in acest proiect.”

“Acest pas este in linie cu strategia Ringier de a isi dezvolta afacerile in Romania si de a-si majora cota de piata” a spus Martin Werfeli, CEO al Ringier. “Suntem incantati sa ne unim fortele cu una dintre companiile media de top in domeniul audiovizual, care are motivatia si dorinta de a se extinde in afara tarii.”

Dna. Begum Dogan Faralyali, Vice-Presedinte al DYH si Presedinte al Kanal D Romania, a spus: “Piata media din Romania este una efervescenta, iar publicitatea este in plina crestere. DYH vrea sa ofere telespectatorilor sai ceva diferit si sa devina un jucator media de top. Kanal D va aduce o noua abordare in televiziunea din Romania, mizand pe programe produse local, care utilizeaza formate noi si talente neexploatate inca. Parteneriatul nostru cu Ringier, cel mai puternic editor de presa scrisa din Romania, va asigura acestei initiative experienta locala si va combina atuurile celor doua companii media de top sub o singura umbrela, Kanal D Romania.”

Alexander Theobald, General Manager al Ringier Romania, a adaugat: “Succesul repurtat de Ringier de-a lungul anilor s-a datorat in mare parte abilitatii sale de a valorifica noi oportunitati de afaceri. Convergenta media este un subiect predilect pe agenda multor manageri de top din media. Suntem incantati sa facem echipa cu Grupul Dogan, ale carui rezultate ii certifica experienta si abilitatea in audiovizual. Suntem convinsi ca aceasta asociere (joint-venture) va sprijini in in anii ce urmeaza si pozitia detinuta pe piata de titlurile noastre.”

UPDATE: Ştirea parteneriatului a fost dată în premieră de Cătălin Tolontan şi confirmată de mine pe 21 decembrie. Am numit-o “Ştirea anului”, fiindcă reprezintă şi o reacţie Ringier la investiţiile masive ale moguluilor români în media. În 2006, Ringier a suferit de o hemoragie masivă de oameni, către Patriciu.

  1. Iulian Comanescu Reply

    A, cred ca cel mai repede s-a mişcat NewsIn. La Mediafax nu am acces, ca să spun…

    Comunicatul Ringier a venit la mine în mail, la 1.09, NewsIn la 13.59. Cum însă aveam alte treburi, n-am consultat Gmail-ul, mi-am dus acolo de-abia când mi-a venit NewsIn-ul. Asta – for the record.

  2. Iann Reply

    Interesant ca pe site-ul Ringier International apare stirea dar eu am vazut-o doar in germana. Pe site-ul Ringier Romania inca nu e si nici pe siteul Dogan Yayin Holding A.S.

  3. gabi Reply

    Iulian, iata ca una din zecile de stiri de media publicate de “7 plus” se confirma oficial. Iata ca rautatile tale despre acest ziar ti-au fost demontate si ar trebui sa recunosti ca “stirea anului” legata de parteneriatul Ringier-Dogan a apartinut “7 plus”. Nu costa nimic sa fii corect, din contra. Se intimpla ca pe multi dintre noi sa ne mai ia si valul si sa ne credem atotstiutori, dar citeodata e bine sa mai cobori cu picioarele pe pamint si sa admiti ca mai sint si altii mai informati decit tine. La acest capitol, Tolontan ar putea da lectii multora, pina acum dovedindu-se un tip echilibrat. Te invitam, de pilda, in redactia “7 plus”, sa vezi cum se lucreaza aici. Poate in ultimul timp ti-a lipsit practica intr-o redactie si de aceea esti tentat sa vezi lucrurile doar de la inaltimea blogului.

  4. Iulian Comanescu Reply

    Gabi: nu stiu ce “rautati” am spus. Cred că am spus că nu citesc “7 plus” şi nici n-am intenţia s-o fac în viitorul apropiat.

    Îţi atrag atenţia că aici se discută despre asocierea Ringier-Dogan şi nu despre valoarea 7 plus sau practica mea în redacţii. Dacă vrei să faci parte din comunitatea asta, te invit să polemizezi civilizat şi să eviţi spam-ul şi atacurile la persoană.

  5. Iulian Comanescu Reply

    Concurs de titluri pentru combinatia Dogan-Ringier, cu input de la Vintu:

    Haiducul brânzoaicelor, vivandiera ienicierilor
    Cruciada Ringier
    Steagul elvetian cu cruce filfiie pe un sfert din pasalicul romanesc al Dogan
    Sarailii cu svaiter

  6. Iann Reply

    Eu cred ca nu conteaza cine cum a dat-o, etc. Pot sa spun ca intuiam de acum 6 luni.
    Pentru ca una din primele intalniri au avut loc la Moscova, mai precis intre 5 si 7 iunie, unde a avut loc un congres WAN. Discutia s-a purtat intre Silvia Lepiarczyk (Head of Ringier Publishing Europe) si doamna Dogan Faralyali Begum (Begümhan) – Vice President Dogan. Sa va prinde eu maine ca nu ma citati pentru chestia asta 🙂

  7. Iulian Comanescu Reply

    Iann: aseară i-am dat un premiu lu Ioan T Morar pentru “Lumea citeşte”. Cred că în blogosferă se poartă “Lumea citează”.

    Vrei să te citez cu numele întreg? Sau mai bine te citesc?

  8. » Blog Archive Reply

    […] Tolontan si Comanescu anunta stirea ce confirma oficial zvonurile lansate la finalul anului trecut, Ringier si Dogan devin parteneri in KanalD, noul post tv ce va fi lansat luna viitoare. cele 25 de procente din KanalD Romania reprezinta o premiera pt Ringier – din cate stiu eu – in nici o alta tara neavand participatii din/in posturi tv. Va fi extrem de interesant si pt faptul ca Axel Springer, unul din concurentii Ringier pe print, a cumparat recent 25% din Dogan ceea ce inseamna ca, indirect, Ringier si Axel Springer devin parteneri in Romania. Pare stirea anului in zona de media romaneasca, de urmarit evolutia KanalD.     […]

Post your thoughts