Adevărul reclamă GSP pentru un concurs

Adevărul Holding a trimis o sesizare la Consiliul Concurenței, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Clubului Român de Presă și Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, legat de un concurs al “Gazetei Sporturilor”, numit “Meciul pentru 1 Milion de Euro”. Problema Adevărul Holding: “similitudinile evidente” cu ClickMania, concurs pus la cale prin “Click!” și “Click! pentru femei”.

Informația vine la noi printr-un comunicat de presă, deci Adevărul Holding are interesul de a face această situație cunoscută. Acum câteva zile, în “Adevărul” mai apărea o informație referitoare la “tirajul umflat” al cotidianului gratuit “Ring”, al fraților Negoiță.

Citiți argumentația despre concurs în comunicatul de presă:

Adevarul Holding cere intreruperea concursului „Meciul pentru 1 Milion de euro” organizat de GSP

Trustul Adevarul Holding a transmis o sesizare catre Consiliul Concurentei, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Clubul Roman de Presa si Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, in urma anuntarii in data de 30 ianuarie 2009 de catre cotidianul Gazeta Sporturilor, parte a trustului Intact, a concursului „Meciul pentru 1 Milion de euro”.

Adevarul Holding considera necesar acest demers din cauza similitudinilor evidente dintre concursul ClickMania, organizat de Adevarul Holding prin ziarul Click! si revista Click! pentru femei si concursul “Meciul pentru 1 Milion de euro”, initiat de trustul Intact, in paginile Gazetei Sporturilor.

Ziarul Click! a demarat in data de 14 ianuarie campania de promovare a celei de-a 5-a editii a concursului ClickMania, editie aniversara, cu premii totale de 1.000.000 euro. Concursul se desfasoara pe baza de tichete razuibile, inserate in ziarul Click!, in ghidul Click! TV, in Click! de duminica si in revista Click! pentru femei. Conform principiilor regulamentului de joc se asigura si se garanteaza oferirea integrala a premiilor totale promise de 1.000.000 euro. Premiile zilnice necastigate sunt reportate pana la castigarea efectiva a tuturor premiilor.

Dupa doua saptamani, Gazeta Sporturilor a anuntat inceperea concursului „Meciul pentru 1 Milion de euro”, titrand pe prima pagina: „Pentru prima oara in presa romana, Gazeta pune la bataie un Mare Premiu de 1 milion de euro si alte mii de premii in bani! Concursul incepe in 13 februarie.” In pagina a 5-a apar urmatoarele precizari: „Dam un Mare Premiu de 1 milion de euro”, „din 13 februarie, numai cu Gazeta Sporturilor poti castiga un Mare Premiu de 1.000.000 de euro!” „PREMIU GARANTAT. Fata in fata cu milionul de euro, finalistul concursului va avea de ales unul dintre cele 125 de plicuri indentice pregatite de organizatori. 124 de plicuri vor contine cate un premiu de 3.000 de euro si unul singur va avea un premiu de un milion de euro. Indiferent ce plic va alege, finalistul concursului va castiga un premiu.” „Daca finalistul concursului va pune mana pe plicul de un milion de euro, suma ii va fi virata in cont cu cea mai exemplara seriozitate britanica.” „Gazeta iti da un mare premiu de 1.000.000 euro”.

Drept urmare, Adevarul Holding reclama incalcarea prevederilor legale de catre Gazeta Sporturilor pentru urmatoarele motive:

1. efectuarea unei publicitati inselatoare – prin modul neclar de prezentare a premiilor, care induce in eroare persoanele carora li se adreseaza. Participantilor la concurs li se asigura oferirea unui milion de euro, desi, in realitate, posibilitatea de a castiga acest premiu este de 1 la 125.

2. efectuarea unei publicitati comparative – publicitatea in jurul conceptului de „premiu de 1 milion de euro”, efectuata de GSP utilizeaza campania realizata de ziarul Click! pentru concursul ClickMania. Astfel, posibilii participanti sunt indusi in eroare si orientati neloial catre concursul „Meciul pentru 1 milion de euro”.

3. nerespectarea practicii privind protectia consumatorului – Gazeta Sporturilor asigura participantilor la concurs oferirea unui milion de euro, desi realitatea este cu totul alta, si anume ca exista o posibilitate de 1 din 125 ca acest premiu sa fie oferit.

4. concurenta neloiala – actiunile si concursul derulate de trustul Intact sunt concepute special cu scopul de a diminua impactul consursului ClickmMania pe piata. GSP se foloseste de promovarea premiului de „1 milion de euro”, mesaj transmis de catre Adevarul Holding, pe toate canalele media, inca din data de 14 ianuarie 2009. Astfel, Gazeta Sporturilor foloseste un concept aproape identic de premiu si promovare.

Adevarul Holding se considera prejudiciat in mod direct de aceasta initiativa a Gazetei Sporturilor si solicita luarea masurilor legale adecvate, precum si intreruperea desfasurarii concursului „Meciul pentru 1 Milion de euro” organizat de ziarul trustului Intact.

Click! – tabloidul cu cea mai rapida ascensiune pe piata publicatiilor romanesti si revista Click! pentru femei fac parte din Adevarul Holding, unul dintre cele mai importante trusturi de presa romanesti. In portofoliul companiei se regasesc si: ziarul Adevarul, cotidianul gratuit Adevarul de seara, catalogul Adevarul – 500 miliardari, revista Click! pofta buna, publicatiile culturale Dilema Veche si Dilemateca, Foreign Policy Romania, prestigioasa revista de politica internationala si, in curand, revista Forbes Romania. Adevarul Holding este prezent si pe piata internationala, ca publisher al cotidianului ucrainean Blik, din Kiev.

12 thoughts on “Adevărul reclamă GSP pentru un concurs”

  1. 1. efectuarea unei publicitati inselatoare
    2. efectuarea unei publicitati comparative
    3. nerespectarea practicii privind protectia consumatorului
    4. concurenta neloiala
    Adevarul Holding isi permite sa vorbeasca despre asa ceva?

  2. Ma indoiesc ca pot face ceva din punct de vedere legal. Un motto sau o deviza trebuie sa difere cu doar un cuvant (nu neaparat contextual) pentru a putea fi inregistrat(a) legal.
    In acest sens, cred ca Adevarul Holding se face de ras. Sau poate vom asista la un meci direct gen “io am bani mai multi ca tine, deci am dreptate (in Romania)”

  3. Subscriu parerii lui Codrut. Singurul lucru comun este suma de 1.000.000 EUR.
    Moralitatea celor care au conceput scrisoarea? Poate ar trebui explicata la fel de PR-istic denumiera unor … titluri: Libertatea – pardon – “Click! pentru Femei”; 300 – pardon “500 miliardari”; Libertatea pentru Femei Retete – pardon – “Click! Pofta Buna”.

  4. SemnulExclamarii:
    >>>>>>>>>>>>>>>

    Tocmai asta vroiam sa spun si eu, tu te-ai prins, oricum eu nu sunt sigur dar cred ca ei opereaza sub licenta Xerox. Cum sa te plangi cand tu esti nasul “plagiaturii” din presa romaneasca?

  5. astia de la adevarul chiar sint penibili. daca fac ei un concurs, nu mai are voie un alt ziar din romania sa organizeze concursuri cu premii in bani? daca e asa, ar trebui sa se reclame singuri organele statului si sa se autodesfiinteze. sau ei uita cum au copiat ziarul “libertatea” si revista “libertatea pentru femei”? sau cum au copiat ideile celor de la cotidianul si sfin, care ofereau carti cititorilor. daca e vorba de plagiat, atunci cei de la adevarul holding sint primii plagiatori ai tarii…

  6. Eu totusi nu inteleg asemenarile. Am studiat problema si ma bazez pe ceea ce scriu ziarele insele.

    Click scrie asa… dau cu copy paste…. ‘ Pură coincidență (sau poate nu), campania de marketing a “Gazetei Sporturilor” a fost demarată la două săptămâni după ce ziarul “Click!” a lansat (14 ianuarie 2009) un concurs care oferă premii de un milion de euro: “1 milion de euro, premii numai în bani”. ‘

    Gazeta scrie asa…. Acum ai posibilitatea să cîștigi un mare premiu de 1.000.000 de euro! Premiu oferit de Gazeta Sporturilor la concursul Meciul pentru Milion

    Daca unii dau ‘premii de un milion de euro’ si altii dau ‘un mare premiu de 1.000.000 de euro’ cum poate sa fie plagiat unul dupa celalalt ?

    Nu ma bag in celelalte chestii ca nu ma pricep dar aici eu zic ca nu vad similitudinile invocate daca intr-o parte e vorba de un premiu si in cealalta de mai multe.

  7. Macar intr-un loc cei de la Adevarul se inseala

    GSP se foloseste de promovarea premiului de „1 milion de euro”, mesaj transmis de catre Adevarul Holding, pe toate canalele media, inca din data de 14 ianuarie 2009. Astfel, Gazeta Sporturilor foloseste un concept aproape identic de premiu si promovare.

    Pai Adevarul (sau click etc) nici macar nu are un mesaj cu “premiu de 1 milion de euro”, ca in concursul lor sunt premii totale in valoare de 1 milion, deci nu 1 milion premiu. Sau inteleg eu aiurea ?

  8. Tot acest scandal are o singura miza: oamenii sa “puna botul“ (pardon de expresie) si sa cumpere ziarele in speranta cistigarii milionului de euro.
    Io zic ca sunt baiat destept si nu “pun botul“. In fond si la urma urmei nici la loto n-am cistigat nimic.

  9. Inca un comentariu as mai avea:
    Se vede acum destul de clar ca PR-ul inca nu functioneaza la capacitate maxima la Adevarul Holding. Sa fie asta un lucru … imbucurator? Acum, cand toate companiile nu respira fara PR?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *