Adevărul Holding acuză Ringier de violarea serverului de ftp

Răzvan Corneţeanu a invitat azi în Fabrica de Glucoză câţiva ziarişti, cărora le-a oferit un dosar gros de intrări pe serverul ftp al “Adevărul”, de pe un calculator cu IP de Ringier: 193.230.228.38.

Din dosar reiese că paginile “Averea” şi, ulterior, “Click!”, au fost downloadate de pe IP-ul respectiv în mod repetat.

Oficial, Adevărul Holding nu poate ajunge mai departe de IP-ul menţionat, dar sunt presupuneri legate de faptul că interesată de conţinutul “Averea”/”Click!” ar putea fi “Libertatea”. Faptul că RIPE zice Expres, adică “Evenimentul zilei”, nu e în sine relevant, e doar un nume de reţea.

Corneţeanu a sesizat Clubul Român de Presă, care va lua în discuţie problema într-un Consiliu de Onoare care se întâmplă mâine, de la ora 15.00, la Sala “New York” de la Sofitel. Adevărul Holding are de gând să dea în judecată Ringier în România şi în Elveţia.

Revin cu amănunte – şi desigur cu poziţia Ringier – ceva mai târziu, după ce mănânc cu cineva cu care trebuie să mănânc şi după un ymterviu pe care îl pritocesc de ieri, întâmplător chiar cu Lucian Romaşcanu.

  1. Adrian Tudor Reply

    Tiiiii, se ascute lupta de clasa. Cineva tot o sa se taie pana la urma….Ce e drept aveau momente cand prea semanau Libertatea si Click in privinta subiectelor de prima pagina, dar m-am gandit ca e vorba de aceeasi “inspiratie” care i-a lovit pe mai multi oameni simultan. Mai ales ca echipa Click era formata din oameni de la Libertatea….Parca si A1 si Pro-ul se spionau la fel, dar nu asa in retea…..

  2. Mihai Ghiduc Reply

    Ca sa zic asa, e problema lor interna. Daca parola si userul a ajuns in Ringier, e cam greu sa te judeci cu o firma pentru ca un angajat a accesat o anumita adresa. Sa isi fi schimbat datele de intrare cand au aflat si sa o lase balta… Ca tot cineva de la ei le-a dat, nu le-a gasit Michael Ringier pe stada

  3. Tiberiu Reply

    Informatia este superbuna insa…. ideea este nebuneasca. Un tabloid scarbos (Libertatea) fura de la unul si mai gretos (Click). Scuze, dar astea sunt fituici pe care le-as cumpara daca as fi sigur ca-mi acopera bine borcanul cu muraturi. Nu am nimic cu ziarele de scandal, avem nevoie si din de astea. Am insa cu lipsa de profesionalism si cu tampeniile scrise. Ma opresc. Si asa s-a suparat toata lumea pe mine. (Comanescu, Ciutacu, bloggerii, colegii, sefii, nevasta).

  4. Lucian Reply

    Site-ul spt.ro nu mai functioneaza din aceasta dupa-amiaza. Motivul? Astazi aparuse o stire cu poza (fostului) patron Bara, insotita de titlul “Ai milioane sa dai pe Elton, dar n-ai bani sa dai redactorilor” sau ceva de genul, si un text in care era facut praf fostul patron. Din pacate, n-am facut un print screen, pentru ca n-am mai apucat, pana am citit cineva se ocupase sa opreasca siteul… Poate are altcineva, dar garantez ca am vazut cu ochii mei. Probabil cineva care inca mai avea acces la site s-a folosit pentru ultima oara de el.

    Stiu ca n-are legatura cu subiectul, dar mi s-a parut interesant. Nu cred ca se intampla prea des 🙂

  5. Mihai Reply

    Si care e problema? Daca nu vor pseudo-publicatiile gen Click! sa li se acceseze/downloadeze paginile sa nu isi faca site. Ce e ilegal sau imoral aici? Scrie undeva pe pagina alora ca nu ai voie sa le downloadezi din continut. Hai lasa-ma nene cu subiectele astea!

  6. nu conteaza Reply

    daca o sa cautai pe rnc.ro whois database dupa domeniul libertatea.ro o sa dati si de ipuri aflate in aceeasi clasa cu ip-ul 193.230.228.38.
    simplu

  7. Marius Reply

    Informatie practic neinteresanta. Probabil un mod de a face reclama ca sa vedem cat de buni sunt oamenii lui Patriciu si cat de nedreptatiti sunt ei. Dar…acest lucru arata cat de “buni” sunt cei de la IT – Adevarul.

  8. Doftorul Reply

    “Răzvan Corneţeanu a invitat azi în Fabrica de Glucoză câţiva ziarişti, cărora le-a oferit un dosar gros de intrări pe serverul ftp al “Adevărul”, de pe un calculator cu IP de Ringier: 193.230.228.38.” … enuntul nu contine de nici un fel informatia potrivit careia cei care ar fi accesat respectivul server ar fi facut-o utilizand tehnici de penetrare neautorizata. Exista dovezi care sa ateste acest lucru ? Poate suntem in fata unei situatii, deloc singulare de altfel, cand prietena nu stiu carui unuia care lucreaza la “concurenta” s-a logat de la el de la munca in serverul vostru ca sa-si termine si ea treaba in timp ce el statea din nou peste program … ori poate invers. In mod oficial si cu un avocat inteligent se poate trece foarte usor de acel IP, odata conectat la voi in ograda fiind obligat sa se “supuna” unor “policy-uri” pe care le-ar putea institui security staff-ul vostru foarte repede, avand un temei legal foarte solid. Daca nu e decat raca ieftina intre doua tabloide care vand 90% stiri luate de pe net, in mod cert e si stupizenia staff-ului vostru tehnic…

    In rest … numai de bine !

  9. gigi corectu Reply

    ce sa spun.Corneteanu corectul s-a intors impotriva elvetienilor pe care i-a pupat in beep ani de zile si a trecut peste cadavre ca sa-si mentina pozitia de dir.executiv.nu uitati ca el a fost responsabil si de circul cu ProSportul si Gazeta Sporturilor, cu demisile in masa etc..a fost un baiat de mingi pt elevetieni care era un fel de arendas pe mosie cu un liceu in Rosiorii de Vede.Bine, el a lansat o legenda cum ca a inecput o academie militara , da’ s-a retras de pacifist ce era.A servit perfect intereselor lor pt ca tinea pe toate lumea sub teroare si pe bani de nimic. Si acuma e revoltat ca-i fura altii laturile.de toata jena, penibil.Un ipochimen care reusise performanta sa deconteze pe Ringier inclusiv vizitele lui din diverse nightcluburi .nimic sa nu se piarda.astia sunt D-lor, ” oamenii de presa”.niste maimutoi.

  10. ginel Reply

    Si care e problema ca au fost accesate? Nu e normal sa se uite la concurenta sau ce?
    What’s the point in toata povestea asta? Ca s-au uitat unii de la un ziar pe site-ul altora? Nu este evident ca a fost o intrare neautorizata, si pentru asta trebuie dovezi. In rest sunt doar niste acuze de 2 banii.

  11. aitistu Reply

    Ma, nu stiu cum sa zic dar “incidentul asta intre doua mari grupuri de presa” suna… nu stiu cum. Sunt cateva chestiuni care mi-au sarit in ochi si pe care vreau sa le punctez:
    1. Adica, de ce Cu Onor Domn. Cornetanu a chemat la el doar cativa ziaristi? Cine sunt acei “cativa”? De ce “cativa” si nu toata presa, de exemplu, daca tot e o problema atat de grava? Sunt tare curios sa stiu pe ce criterii au fost selectionati, ce fel de presa reprezinta ei si cum s-au desfasurat discutiile. Cumva la Cornetanu in birou, la o cafea si… ? :)))) Nu-si permite Patriciu sa inchirieze o sala de conferinte si sa faca o treaba transparenta, ca la carte? Sa vina, dom’le, toata presa si sa vaza cu ochiul ei ce nenorociti sunt astia de la Ringier. Ce e cu aerul asta usor conspirativ?
    2. Ce inseamna “dosar gros”? Astia care ne mai pricepem, asa, catusi de cat, stim ca un log pe un server, mai ales de ftp, nu are dimensiuni mai mari de cativa “K”? Sa iei un fisier de 100k, de exemplu, si sa-l printezi nu-ti ocupa mai mult de 2-3 pagini. Chit ca-l dai cu corp 60 :)) Deci, in afara de aceste loguri, ce mai contin aceste “dosare”?
    4. Asa de nevolnici sunt oamenii de IT de la Adevarul incat oricine poate juca tzurca pe serverele lor? Sau o eventuala “bresa” in sistem a fost lasata intentionat deschisa pentru o eventuala “rafuiala” in instanta, asa cum se lauda, acum, Cornetanu ca intentioneaza sa faca?
    5. Zice Iulian ca, citez: “Din dosar reiese că paginile “Averea” şi, ulterior, “Click!”, au fost downloadate de pe IP-ul respectiv în mod repetat”. Asta inseamna ca povestea este veche, deci dureaza cel putin din octombrie, cand ziarul inca se numea Averea. Corect? Atunci, de ce apare povestea asta la mai mult de jumatate de an? Imi vine greu sa cred ca un inginer de sistem priceput a avut nevoie de atat amar de timp ca sa-si dea seama ce s-a intamplat in urma cu opt luni. Ring a bell? Mie, sincer, imi miroase a polite de platit 🙂
    6. Iulian :)) Mai, tata: “…Consiliu de Onoare care se întâmplă mâine, de la ora 15.00, la Sala “New York” de la Sofitel”. Uite o informatie de mare acuratete, mai lipsea sa precizezi ce fel de sucuri se vor servi la masa si, eventual, consistenta fursecurilor de dupa :)) Nu te supara, dar, din cate stiu, tu ai un contract (ok, pe firma ta) cu cei de la Adevarul iar chestia asta imi suna ceva de genul “cine vrea sa asiste la carnagiu, ar face bine sa-si rezerve bilete la spectacolul care va incepe bla bla bla bla…” :))))

    Cu respect,

    PS. Nu, nu am uitat punctul 3 🙂 Vi-l zic mai tarziu. Daca e voie de la imparatie :))

  12. Iulian Comanescu Reply

    Aitistu:

    1. Cativa au fost Evenimentul zilei, eu, NewsIn si inca cineva – nu stiu exact de unde. Corneteanu a spus la un moment dat ca “n-am vrut sa chem de la…, va dati seama ca umpleau doua pagini, aia abia asteapta”. Intr-adevar, ziarul pomenit ar fi facut, posibil, asta. Ni s-a spus ceva magulitor cu privire la ce stim noi sa facem (cei prezenti), adica nu reglari de conturi, nu injuraturi, nu…

    Discutiile au fost intr-o sala de conference, in care s-au mai aflat Adrian Halpert si Hadrian Mateescu, de la ei. Eu zic ca prezenta unui om de la “dusman”, adica de la EVZ, garanteaza suficient transparenta intalnirii.

    2. Loguri de… logare pe IP-ul respectiv, loguri de download (astea sunt cele mai lungi), pe lungimea a cateva saptamani, xeroxuri dupa diferite articole – comparatie Click! cu Libertatea. Cred ca-s vreo 50-80 de pagini. N-a mai incaput nimic in rucsac 🙂

    4. Bogdan Radulescu, managerul de IT, si Razvan Corneteanu ne-au spus ca au vazut intrari de mai de mult, dar au reactionat numai atunci cand au vazut ca e ceva consecvent si de amploare. A mai fost o poveste – o vreme serverele au fost la tipografia Fed, cu al carei user se intra, deci Adevarul nu putea vedea logurile. Atunci cand s-au mutat la ei in casa, au putut vedea despre ce e vorba.

    5. Averea s-a transformat in Click prin martie, povestea nu e chiar atat de veche.

    6. Domnule Aitistu, domne, dupa acelasi mecanism, inseamna ca am luat o multime de bani de la Ringier, care nu-mi da nimic, ca sa public lungul ymterviu cu Lucian Romascanu… chiar nu crezi ca aveam ce scrie mai mult si mai suparat pe Libertatea din dosarul ala? Mai e si o poza despre care s-au spus lucruri, mai sunt si 17 oameni in curs de disponibilizare de la un anumit ziar Ringier, cel putin asa s-a zis… Eram sigur ca se va spune: “Cati bani ti-a dat Patriciu ca sa dai informatia asta?”, dar imi pare rau ca ai facut-o tocmai tu, care ai ridicat niste probleme cat se poate de pertinente pana aici.

    3. Pai scrie la “Despre blog” ce e voie si ce e nu. Sunt sigur ca o sa te descurci, la cum te-ai descurcat pana acum.

  13. Iulian Comanescu Reply

    A, si limitarea dupa IP a conturilor de ftp nu se poate, fiindca userul de la Fed intra de pe mai multe masini, a spus Bogdan de la IT. Mie, care nu sunt “aitist”, mi se pare o explicatie pertinenta. Daca nu e asa, te las pe tine sa comentezi, ca stii mai multe ca mine.

  14. aitistu Reply

    Si acum punctul 3:
    Iulian, Bogdan Radulescu a jucat poker “pe dezbracate” cu inteligenta voastra. Isi prosteste superiorii in fata.
    Daca un manager IT nu a fost in stare sa blocheze un IP static (ala cu .38 in coada), pe un server ftp (cel mai simplu de configurat si de administrat tip de server din lume, chiar daca era in ograda Fed) atunci ii recomand sa-si depuna cv-ul pentru postul de referent de specialitate la firma ce administreaza groapa Glina.
    Sau sa-l trimita Patriciu intr-un stagiu de pregatire la copiii de la firma mea, sa vada si sa invete ce e ala YellowFTP, cum e sa stai cu burta la soare in Parang si sa-ti descarci, asa, la shto, mp3-uri de pe o masina din Piata Victoriei pe o jucarie cat o telecomanda de dvdplayer 🙂
    D-aia zic, ceva miroase a pute, ori aitistii lui Patriciu au stiut si n-au putut (si atunci revenim subtil la paragraful cu Glina), ori au stiut, au putut si n-au vrut… din motive numai de ei cunoscute. Oricum ai da-o, tot iese intoarsa ca naiba. 🙂

  15. Iulian Comanescu Reply

    Aitistu: păi tocmai ţi-am dat justificarea pentru care nu a restricţionat pe IP. Pe mine, de pildă, mă enervează destul de tare faptul că nu pot intra pe ftp la unul din clienţii mei, din motive de IP dinamic de Zapp. Dacă omului i-a zis/dat dispoziţie cineva să nu condiţioneze cu IP-ul, atunci aşa a făcut.

    Cred că serverul din ograda Fed era serverul Fed, nu maşina virtuală a Ringier care rula pe calculatorul Fed. De ce cred asta: fiindcă e logic ca la asemenea cantităţi de date, serverul să fie ori la unul, ori la altul, ca să nu se facă transfer de două ori, la ics kb pe secundă. Or varianta “vă dăm un cont până vă puneţi voi serverul sus” e cea mai simplă.

    Totuşi, înţeleg ce vrei să spui când afirmi că îţi pute. Şi mie îmi pute ceva. IP-ul ăla transparent, despre care s-a avansat ipoteza că e un proxy. Unul şi acelaşi. Logurile de download includ sute şi sute de pagini în format pdf, zi de zi, ziare integrale, săptămâni la rând. Asta e cea mai mare parte a dosarului de care ziceam. Acuma sunt două ipoteze:

    Prima, că Ringier a făcut Adevărului (probabil, Libertatea Click-ului) o măgărie deliberată, cu voie de la şefi. Dar într-un astfel de scenariu, cred că era luat şi un om de IT sau un user ceva mai avizat, ca mine, care se prindea că lasă urme nasoale de tot intrând de pe un calculator Ringier.

    A doua, că toată tărăşenia e iniţiativa vreunui zelos, detepist sau cine ştie ce şef de secţie de la concurenţă. Dar în cazul ăsta, pentru numele lui Dumnezeu, câtă răbdare să fi avut ca să care toate paginile alea şi la ce i-ar fi folosit? Colecţiona pdf-urile Click?

    Eu asta chiar nu pot înţelege. Oricine se putea ascunde dacă făcea treaba asta metodic, iar cineva care nu era în stare să se ascundă nu putea fi atât de metodic.

    Cred că ai putea să ne ajuţi puţin cu niscai investigaţii, hm, legale, asupra IP-ului. Dacă ai descoperiri pe care vrei să mi le împărtăşeşti în privat, poţi să-mi scrii la officeATcomanescuDOT.ro. Mulţumesc anticipat.

  16. ale Reply

    am o singura intrebare… retorica. nu cumva oamenii de azi ai Clikului si ai Adevarului, cei care mai ieri se imbogateau la Ringier, regreta ca au plecat???
    ieftina manipulare si ieftina strategie. oricum elvetienii nu o sa va cheme inapoi. asa cum ii cunosc eu, miroase a regret si razbunare.
    lumea lui patriciu nu e atat de roz pe cat au crezut ei.

  17. Alexu' Reply

    Deci, domnu’ Comanescu….
    Ca DTP-ist ce ma aflu, in afara de curiozitate nu am ce face cu PDF-urile, ca de reprodus un layout poate face oricine….
    Acum, daca ne spuneati ca intre Libertatea si click, ca ora de predare sunt x minute (adica Libertatea se preda ulterior), iar baietii de la Libertatea se inspirau de acolo, era o chestie, dar asa…

    In ceea ce priveste configurarea unui server FTP, sunt de acord cu Aitistu’: daca baiatu’ ala de la Adevarul nu poate sa limiteze drepturile pentru un IP fix, atunci nu cred ca isi are locul ca sef al unui departament de IT din Romania…. Poate doar la vreun minister, ceva….

    P.S. Faceti si dvs. un tracert si un ping catre adresa respectiva (amandoua comenzi de DOS, de care ziaristii mai noi nu se mai intereseaza) si vedeti ce iese. Azi, la 7.45, respectivul IP era down, ceea ce ne spune ca nu prea poate fi un proxy….

    Parerea mea!

  18. Tiberiu Reply

    Ok. Deci nu am voie sa spun ca-s ziare de trei parale? On-topic atunci: s-a furat ceva? Asta este stirea. Ce? Stiri? Rubrici? Of the record pot sa-ti dau eu exemple de furt in presa 😉 . Deocamdata la cele doua tabloide vad asemanari foarte mari. Nici nu stii care-i un ziar si care-i altul. Doar pozele difera la pagina 3 :). Avem si noi la birou abonamente la toate ziarele, ca altfel nu as da bani sa vad stiri de pe net, scandaluri imaginate, reportaje de 1.500 de semne etc samd. Ups! Eram sa uita pagina cu vrajitoare (una mai adevarata ca alta dintre tiganic, of course) si cea de mica publicitate cu micute care-si ofera serviciile de prostituate fara nicio jena.

  19. Iulian Comanescu Reply

    Alexu’: pdf-urile au fost date jos seara, deci chestia cu “x minute” pare a se sustine. Am mentionat mai sus detepistul nu fiindca el ar avea ce face cu paginile, ci fiindca el S-AR PUTEA GANDI ca altcineva are ce face cu paginile. Si, pe de alta parte, tot el, detepistul, are uneori o insusire: stie foarte bine sa foloseasca ftp-ul, dar nu are idee de IP-uri fixe si dinamice si alte chestii. Deci ar putea comite gogomania aia, sa se tot lege la un server fara sa stie ca lasa urme.

    Sigur ca alti detepisti sunt ca tine, stiu cu ce se mananca. Dar m-am gandit ca pe la dtp s-ar putea gasi unu’ care in acelasi timp sa stie cu Fed-ul si ftp-ul si sa nu stie cu IP-ul de pe care misculeaza.

  20. Ilie Reply

    Iulian, cred ca stii si tu foarte bine ce hram poarta Razvan Corneteanu. Am lucrat atata vreme cu omul acesta in Ringier si nu ma surprinde nicio reactia de-a lui. Este un om al interesului si uita ca el este responsabilul acestor mizerii inter-redactionale. Sunt convins ca asa cum Libertatea are acces la FTP-ul Adevarului si cel al Click, la fel si cei din trustul lui Patriciu au acces la cateva publicatii ale Ringier. Au lucrat atata timp in trustul Ringier incat au deprins niste obiceiuri, sau mai bine zis Razvan i-a smecherit, ca sa folosesc un limbaj pe care dansul il pune intre ghilimele.

  21. Iulian Comanescu Reply

    Ilie: evident, povestea cu ftp-ul serveste intereselor Adevarul. Totusi, stirea nu se poate refuza. E un razboi intre doua trusturi mari. Sa vedem cum va evolua.

  22. Horia Reply

    Ca om din Sibiu, am o intrebare (cam retorica): dat fiind faptul ca eu nu citesc Libertatea, Click si altele de genul, dar folosesc pliante de la supermerket pentru a curata morcovi pe ele si vazand in vizitele mele ocazionale in Bucuresti ca oamenii de acolo citesc cu nesat asemenea ziare, va intreb: cate mii de tone de morcovi se curata intr-o zi in Bucuresti folosind ca suport ziarele Libertatea si Click, si cate tone de morcovi virtuali se pot curata pe paginile de internet ale celor doua ziare sus amintite.

  23. claudiu Reply

    Un subiect jalnic si timp pierdut… ma duc pe blogul lui Emil Stoica, acolo chiar ai ce invata.

  24. Daniel Reply

    un off-topic mic mic: constat ca in Romania calitatea de consultant nu este inca foarte bine inteleasa sau acceptata de catre lume. Sau poate ca acuzatiile de genul “iti da bani si tu EVIDENT ii tii partea” sunt cele mai simple de facut.
    Dar lumea se schimba. Langsam langsam, nu ugri bugri… 😀

  25. alunelu Reply

    daca scanezi ip-ul mentionat (poti folosi LANguard sau alte softuri) primesti anumite informatii despre calculatorul din spatele ip-ului, printre care si numele de botez al calculatorului din reteaua expres: om.expres.ro .
    acuma nu ramane decat sa intrebati prin redactia evz, cine din reteaua interna e in spatele calculatorului asta cu numele “om”.

  26. alunelu Reply

    eu nu am facut nimic, dar daca as fi facut ceva as fi primit informatiile de mai sus. intre timp am aflat si cine e “om”. dar sunt sigur ca asta o pot face si altii de pe aici…

  27. Iulian Comanescu Reply

    Nu, eu nu stiu cine e “om”, am auzit ceva despre un proxy. Daca e un nume de persoana fizica, nu mi se pare corect sa-l comunicam public, aici. officeATcomanescuDOTro. Multumesc.

  28. Oradeanul Reply

    Penibil, e vina voastra ca userul a ajuns si la altii.
    E vina voastra ca nu folositi un iptables …
    E vina voastra ca sunteti incompetenti si tot voi faceti gura …

  29. adrian Reply

    E foarte simplu. Odata cu comoditatea redactorilor a aparut si marea problema a IT-ului. Daca nu cereau toti laptop-uri si daca nu se lucra atat de mult de acasa… Totul se trage de la primul laptop aparut intr-o redactie. In acel moment it-ul [cred ca] a lasat acces liber pe servere de la orice IP. In plus, daca dai parola [ca boul] e normal ca cineva sa intre acolo. Nimeni nu se mai chinuie sa sparga parole. Victima e prostu care-si da parola [de obicei din lene…n’are chef sa trimita un mail cu o anumita informatie si spune intra tu acolo si ia ce-mi ceri].

  30. Piticu21 Reply

    Oradeanu chill … nu asa se discuta.

    Deci, … daca chestia asta ajunge la CRP iar CTP-ul ia atitudine aparnd Adevarul , vai de mine ce o sa am la gura mea in acel moment.

    In alta ordine de idei. Eu si Oradeanul de mai sus, suntem dispusi sa ne alaturam lui Dinu Patriciu in ideile sale de a opri fortele obscure natiunii ce vor sa atace serverele domniei sale. Pentru suma de bani potrivita, bineinteles.

  31. Media lui Comanescu » Ringier despre acuzaţiile Adevărul Holding Reply

    […] Ringier a dat drumul unei cercetări interne, referitoare la IP-ul din reţeaua proprie de pe care Adevărul Holding spune că s-a intrat în paginile “Averea”/”Click!”, prin ftp. Azi, problema s-a discutat în Consiliul de Onoare al CRP, desigur la sesizarea lui Răzvan Corneţeanu/Adevărul, iar decizia luată a fost ca Ringier să vină cu un răspuns în termen de 10 zile. Lucian Romaşcanu, director executiv la “Libertatea” şi “Pro Sport”, mi-a dat o precizare, într-un limbaj mult mai formal decât ymterviul anterior, aşa cum şi e logic: “Situaţia creată ne preocupă foarte tare, cu atât mai mult cu cât normele interne Ringier sunt împotriva acestor practici. În spatele acestei situaţii poate fi oricine, ea nu e neapărat imputabilă Ringier. Sperăm ca investigaţia respectivă să facă lumină. Altfel, dacă, cumva, Adevărul a intenţionat să facă un demers de imagine, prin care să inducă ideea copierii de materiale din “Click” în “Libertatea”, acest demers nu se susţine, probele produse fiind primele ce contrazic acest lucru.” […]

  32. crissand Reply

    In alte parti ale lumii, “intrarea” intr-un calculator, chiar neprotejat, e considerata infractiune, indiferent daca se fura sau se strica ceva sau nu.
    Argumente sunt destule.

  33. hackerul Reply

    Propaganda inutila poate sa mai creasca actiunile Click fata de Libertatea sau invers…

    FTP acces: 95% vina administratorului de retea ca nu a impus politici ferme de la ce adrese sa se intre pe acel ftp.
    Intrebarea mea este daca in momentul in care au banuit prima data (si am inteles ca povestea e mai veche de cateva luni) de ce nu au restrictionat accesul de atunci pt ip-ul Ringier? Sa inteleg ca au lasat intentionat usa deschisa in scopul intrati luati ca sa avem noi ce comenta???

    User/pass : stim si noi cum marea majoritatea a redactorilor sunt “afoni” (ca sa nu folosesc un cuvant mai greu) in ale Internetului. Sa nu mai vorbim cat de inteligent isi pun parola: de ex redactorul X Y fa avea userul x parola y. Degeaba scrie pe toate site-urile si degeaba isi raceste IT-ul gura sa le spuna sa nu mai puna peste tot user nume de familie si parola numele mic/nr de tel sau data de nastere.

    Una peste alta e foarte greu de demonstrat ca TRUSTUL RINGIER a furat. Cred ca e opera unui redactor din trustul RINGIER care e lene sa se documenteze si a invatat ce minunat e copy/paste uite acordul 🙂 sau care are colaborare cu ambele trusturi si scrie un articol pt care ia banii din 2 parti.
    ]

  34. bogdan Reply

    Si Corneteanu, si familia Halpert au invatat tot ce stiu in trustul Ringier dupa care au venit la Adevarul cu ideile “originale” despre cum se face presa. Adevarul Economic e tras la indigo dupa Capital, mai copiaza ceva din Compact, mai imita un pic EVZ, iar ce iese e jenant si arata ca un ghiveci. Click e jalnic. Despre ce vorbim, de fapt? Hotul striga hotii?

  35. Media lui Comanescu » Ringier răspunde CRP în problema acuzaţiilor Adevărul Reply

    […] Da, ştiu că nu pricepeţi nimic. Nu pot spune decât că acum mai bine de o săptămână Adevărul a prezentat documente până la proba contrarie convingătoare, referitoare la un număr de intrări şi descărcări de pe serverul ftp al Click!, de pe un IP alocat Ringier. Toată treaba a fost povestită de Adevărul la CRP, care a dat 10 zile Ringier pentru explicaţii. […]

Post your thoughts