Același font la logo-ul Money Channel și Money Express

“A C” are o observație foarte interesantă în subsolul postului în care anunțam lansarea “The Money Express” la Vântu: fontul de la logo e același cu cel de la “The Money Channel”. Am suprapus cele două logo-uri și s-a dovedit că are dreptate, probabil că s-a făcut un pic de kerning la revistă, plus un pic de doftoriceală în Illustrator, de aia nu corespond perfect, dar fontul e același.

300_suprapunere_tmc_money_e1.jpg

De ce zic eu că obserbvația lui AC e foarte interesantă: se produce în felul ăsta un transfer de identitate fără ca telespectatorul sau cititorul să realizeze. Coerent, pe schema asta Money Express ar trebui legat cu The Money Channel, și nu cu Realitatea. Dar n-a zis nimeni că n-o să fie 🙂

E de văzut și site-ul. E un tip de branding transmedia mai subtil decât cel de la Sârbu, în orice caz. Și în general, Pro-ul e din ce în ce mai puțin… grozav, dar parcă tuturor le e din ce în ce mai greu să-l surclaseze. Întrebări:

– funcționează mesajul ăsta la limită? eu nu l-am recepționat conștient, AC, da.
– cum funcționează și la ce folosește el? Știu că întrebarea pare stupidă, dar hai să enumerăm posbilele obiective ale lui Dragoș Stanca, cred că asta ne limpezește.

6 thoughts on “Același font la logo-ul Money Channel și Money Express”

  1. iulian, imi pare rau, dar eu am spus prima oara despre fontul identic, ca si comentariu la acelasi post al tau. (“desi fontul folosit pentru “money”-ul de cap de coperta e identic cu cel folosit la the money channel……”)

    poate e lipsa de modestie, dar nu m-am putut abtine…. mai ales ca tu pledezi pentru identificarea surselor.

  2. Multumesc de precizarea “sursei”.
    Acuma nu doresc sa exagerez cu analiza siglelor grupului Realitatea.Catavencu … dar se poate observa ca si pe site-ul grupului (www.gruprc.ro), fontul folosit la logotip este acelasi cu cel de la revista Academia Catavencu, doar un pic redimensionat

  3. Stimate domnule Comanescu, am o rugaminte la dumneavoastra. Conform unui articol publicat in cotidianul “Gandul” in editia din 10 februarie, au fost prezentati ultimii indici de audienta dati publicitatii de catre Studiul National de Audienta (SNA). Totusi, pe site-ul SNA nu apare un comunicat in acest sens in care sa fie prezentate oficial datele. Au facut cei de la “Gandul” o solicitare speciala in acest sens? Sau…? Ma intereseaza acest subiect si v-as ruga, daca puteti, sa-mi comunicati, prin intermediul acestui blog, unde as putea (un comunicat, un link) gasi toti indicii de audienta prezentati in ziarul Gandul. Multumesc frumos

  4. Sunteti fantastici…ce descoperire ati facut. Ca seamana fonturile de la Money Channel și Money Express’. Pai…juma’ de popor a vazut asta, Dar nu era cazul sa vorbim despre un lucru atat de evident. Sa va certati acum care a zis primul…e chiar deplasat. E un blog destept aici, zic, vorbiti despre kestii mai destepte! Atat.

  5. Andreas: SNA e platit de agentiile de publicitate si de grupurile importante de presa, iar acestea pot face ce doresc cu el. De pilda, sa-l publice. In esenta, insa, e vorba de un studiu care se utilizeaza la masurarea eficientei reclamei in presa tiparita. De aceea, n-o sa gasiti nicaieri studiul integral, ci numai diferite interpretari.

    Cautati si aici pe blog, o sa gasiti cate ceva.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *