2006 vs. 2005/Internet.ro

Din toate recapitulările de sfârșit de 2006, cea mai interesantă mi se pare a lui Vivi.

Aici puteți găsi o sortare a modificărilor de audiență, extrasă de scripturile zburătoare ale lui Vivi din Trafic.ro, iar aici concluziile pe care le trage chiar Vivi.

Un foarte scurt rezumat – fiindcă vă invit la linkurile cu pricina ca să vă edificați: site-urile de știri atrag trafic masiv, cel mai tare au crescut ProTV.ro și 9am.ro. Portalurile par a stagna, cu excepția proaspăt-lansatului neogen.ro, care a ajuns “sus” înglobând și traficul altor site-uri.

12 thoughts on “2006 vs. 2005/Internet.ro”

  1. Intrebare: clasamentul e realizat pe statistici trafic.ro? Pentru ca daca da, stiu cateva situri neinscrise in trafic, dar care pot detrona rapid multe pozitii de top din cele prezentate…

  2. Ce site-uri, Serban? Da niste exemple.

    Ai dreptate, statistica nu le acopera decat pe cele monitorizate de trafic.ro si asta este un defect al ei.

    In acelasi timp, eu as spune ca mai mult de 95% din site-urile importante sunt contorizate de trafic.ro dar cifra este doar o intuitie, nu am nici un fel de informatii care sa poata verifica asta (si daca tu ai astfel de informatii, please share).

  3. AdEvolution vinde: gsp.ro, stelisti.ro, dinamovisti.ro, rapidisiti.ro, violamania.ro, campionate.ro, bloGSport.ro (pina in decembrie)

  4. Șerban: Alexa.com contorizează traficul pornind de la calculatoarele care au instalat toolbar-ul Alexa, dacă nu mă-nșel? Din câte știu, chestia asta dă o marjă foarte mare de eroare…?

  5. Salut,

    Intr-adevar, asa cum recunoaste si Vivi, este un top foarte relativ. Exprima
    activitatea pe site-uri si nu audienta lor, pentru ca se bazeaza pe cifre din
    Trafic.ro, care exprima audiente ne-unice,adica duplicate de frecventa saptamanala cu care utilizatorii viziteaza un site (daca eu intru in fiecare zi de luni pana vineri pe un site, trafic.ro ma inregistreaza ca si 5 vizitatori diferiti in sumele saptamanale ale site-ului respectiv, si in timp ce aceasta cifra 5 exprimand vizitele mele pe site nu este o audienta, el poate fi un indice de activitate=audienta de 1 x frecventa de 5).

    Mai multe despre metodologia Trafic.ro si despre precizarile necesare pentru a intelege mai bine cifrele despre internet gasiti intr-un articol dedicat, pe blogul meu.

    Cu aceste precizari bine intelese (comentati, pentru clarificari, aici sau pe blogul meu), si cu prezumtia de corectitudine a calculelor lui Vivi, pana va dovedi cineva contrariul, acest top al activitatii pe site-uri este binevenit.

    Ca sa explic de ce fac cateodata precizari de felul asta, am sa folosesc o comparatie. Daca utilizatorii de internet ar fi niste roboti si ar vizita fiecare,cu aceeasi frecventa, fiecare site din traseul sau zilnic, adica, sa zicem, ar intra de 5 ori pe saptamana, pe fiecare site din cele pe care le viziteaza, am putea afla audienta impartind toate cifrele duplicate la 5. Insa fiecare vizitator are un comportament diferit, pe fiecare din site-urile pe care le viziteaza, si de aceea avem nevoie de audienta exprimata in vizitatori unici.

    De aceea comparatiile intre siteuri, sau intre categorii, sunt putin fortate, daca ramanem doar la cifrele din statistica lui Vivi. Acestea trebuie privite prin perspectiva informatiilor despre comportamentul utilizatorului, pentru a le aduce PUTIN mai aproape de adevar.

  6. Mi-a scapat o litera in link-ul de mai sus. Cu scuzele aferente, il mai pun o data aici.

    Iulian, daca ai timp sa corectezi insemnarea mea anterioara, poti sterge erata asta. Merci.

Leave a Reply to Ionut Oprea Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *