Reclamă la pîine feliată cu sosiile Columbenilor

Am mai spus-o şi acum un an: povestea Columbenilor are ceva mitic în ea.

OK, oamenii se uită la No Comment ca să caşte gura. Dar! Mai e ceva. E mitul: e frumoasa şi fiara, e Suzana şi bătrînul, e Cenuşereasa care se pricopseşte peste noapte etc. E mai nou copilul (să le trăiască şi să se bucure de el); şi orice copil e o minune. Şi, cum toate astea sînt la TV, sînt cu atît mai reale, capătă surplus de esenţă; pentru că TV-ul îi face, vorba analiştilor media, bigger than life.

Fie că rîdem de Columbeni cu dispreţ, fie că dimpotrivă îi adorăm telespeculativ şi aspirăm la modul de viaţă, ei fac parte din folclorul media: îi imită comicii la TV; pasaje copioase din No Comment fac trafic pe YouTube mai mult decît în premieră pe B1TV; şi mai nou sînt într-o reclamă la pîine (sub forma unor foarte reuşite sosii).

Nu ar fi prima dată: o adolescentă sclifosită care îi pune întrebări tîmpe la telefon unui anume Iri apăruse deja în seria de spoturi pentru BCR Asigurări. Dar în noua reclamă la French Toast (client: Vel Pitar, agenţie: Next, director de creaţie: Liviu David) asemănarea eroilor e de-a dreptul derutantă!

Detalii cotidiene, parcă luate din No Comment, accentuează veridicitatea. Intriga spotului este adulterul (temă dragă publicitarilor români), dar ne putem gîndi că Irinel are destul umor şi autoironie încît să accepte, la o adică… Dar este doar o reclamă cu actori şi indiciul cel mai clar este acela că Iri şi Moni nu ar face reclamă la altceva decît la ei înşişi.

Despre lansarea şi al receptarea derutantă a spotului povesteşte în EvZ Petrişor Obae.

  1. Florin Dumitrescu Reply

    multm., adriana, de mostra de folclor care imi face qed: mai e si mitul asta al extremelor (care se atrag), nu numai virsta si statusul, ci si statura!

  2. ipo Reply

    Ha-ha, cred ca badigardul e interlopul ala care a mai fost la Rom tricolo si mi se pare la Sprite in spoturi! E simpatic rau si mi cred ca a fost nitel si la racoare… Cum il chema?…

  3. Mr. bad guy Reply

    romanului ii place dome sa stea cu gura cascata pe gard sa vada ce e in curtea vecinului.Acum Prigoana si Bahmutenca au si ei realty show. real boring that is …

  4. rokaritzaa Reply

    oricum e mai frumos realty show-ul lui bahmuteanca decat al lui columbeanu,barem la bahmuteanca mai vezi cate ceva interesant dar la aia doi nu vezi decat cumparaturi cumparaturi si se tot sparg in figuri.e un cuplu de kkt sunt mult prea infumurati …….

Post your thoughts